Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Dowiedz się, czym jest zdrowie

Dowiedz się, czym jest zdrowie
Urządź sobie z nami tydzień zdrowotnej edukacji, ale bez przynudzania! Wiedza to podstawa, więc dowiedz się o zdrowiu jeszcze więcej!

Ludzie przez tyle stuleci zajadali się, czym chcieli, i żyli. Siłownie są przereklamowane – kiedyś nie istniały i jakoś ludzie funkcjonowali. Od zarywania nocy jeszcze nikt nie umarł! Ze stresem nie ma co walczyć, wszyscy się denerwują, stres to nie tramwaj, który może cię zabić, jeśli go w porę nie zauważysz.

Naprawdę? Może twój stosunek do dbania (a raczej niedbania) o zdrowe nawyki bierze się z niewiedzy? A może masz już dość nudnych artykułów klepiących od lat tę samą mantrę: sen to zdrowie, stres nie służy zdrowiu, prawidłowe odżywianie ma ogromne znaczenie… Nie, nie będziemy cię edukować w tym stylu. Podajemy fakty w strawnej formie. Podejmij wyzwanie i urządź sobie tydzień edukacyjny. Dajemy ci wiedzę, z którą możesz zrobić, co zechcesz. Im więcej wiesz, tym więcej możesz zrobić dla siebie. Zaczynamy.

  • 1. Sen

    Zacznij od najprzyjemniejszego – właściwego odpoczynku. Nie wierzysz, że sen ma ogromny wpływ na to, jak funkcjonuje twój organizm? No to sobie poczytaj: http://www.hellozdrowie.pl/medycyna/sen-prezent-dla-mozgu http://www.hellozdrowie.pl/medycyna/drzemka-i-moc-jest-z-toba http://www.hellozdrowie.pl/lifestyle/ziom-na-piatek-marsz-do-lozka

    Komentarze użytkowników:

    kamila.szyinska
    kamila.szyinska skomentował(a) 23 lipca 2015
    :D
    Vilu
    Vilu skomentował(a) 15 lipca 2015
    Wcześniej mówiono zawsze o 8 godzinach snu, teraz jest 6-7. To oczywiście zależy od człowieka, także od trybu życia. Niektórzy np. mówią, że wystarczy im 4 godziny by się wyspać... Dobrze jest także kłaść się spać i wstawać mniej więcej o tej samej godzinie, ale czasami trudno tego pilnować. U mnie np. kolejny dzień ma wpływ na przebudzenie: nawet jeśli położyć się późno, a wstawać trzeba wcześnie, ponieważ ma się dużo do zrobienia, to wstaję na czas, często budzę się nawet zanim zadzwoni budzik. Natomiast o wiele trudniej się wstaje jeśli położyłeś się późno, a rano możesz pozwolić sobie dłużej pobyć w łóżku. I chyba nie było wspomniane w tych artykułach o godzinie, w której trzeba iść do łóżka. pewnie dużo osób kładzie się spać o 12 w nocy i po 12 - też do tej grupy należę. Najlepiej natomiast iść do łóżka o 22-23, ponieważ 1 godzina spania przed północą liczy się za 2.
    kinga.a.staniak
    kinga.a.staniak skomentował(a) 1 czerwca 2015
    Poczytane :)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1259 osób