Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Nie stresuj się

Nie stresuj się
Przez 7 dni postaraj się zadbać o odzyskanie psychicznej równowagi. W kilku prostych sposobach pokażemy Ci, jak utrzymać nerwy na wodzy.

Stres nam szkodzi – to truizm, z którym nikt nawet nie próbuje dyskutować. Życie w ciągłym napięciu przyczynia się do problemów kardiologicznych, zaburza metabolizm, wywołuje migreny. Oddziałuje negatywnie także na układ odpornościowy, znacznie go osłabiając. Pewien eksperyment, który naukowcy przeprowadzili na grupie studentów medycyny, pokazuje, że stres ma realny wpływ na funkcjonowanie organizmu. Część osób zaszczepiono w trakcie trwania sesji egzaminacyjnej, część – w ciągu roku akademickiego. Okazało się, że odpowiedź organizmu była znacznie słabsza u studentów, którzy otrzymali szczepionkę  tuż przed egzaminami.

Oczywiście, stresu nie da się całkowicie wyeliminować z codziennego życia. Można jednak spróbować przejąć nad nim kontrolę. Jasne, że najfajniej byłoby spakować walizkę i wyjechać w ciepłe kraje albo chociaż ruszyć z plecakiem w Bieszczady i przez tydzień wsłuchiwać się w kojący szum lasu. Ale taka ucieczka najczęściej jest kompletnie niewykonalna.  Można za to codziennie zrobić małą rzecz, która pozwoli ograniczyć stres. Nawet jeśli nie uda się uniknąć go całkowicie, może się okazać, że potrafimy kontrolować swoje reakcje na sytuacje stresowe. A to już milowy krok.

  • Wieczór unplugged

    Wyłącz komórkę, a laptopa razem z pilotem od TV schowaj do szafy. Pozwól sobie na dzień, w którym absolutnie nic nie będzie odrywać Cię od ulubionych relaksujących czynności – czytania dawno już kupionej książki, eksperymentowania w kuchni czy przeglądania ulubionego magazynu modowego.

    Komentarze użytkowników:

    Gosia Zakrzewska
    Gosia Zakrzewska skomentował(a) 25 sierpnia 2017
    :)
    Misio :3
    Misio :3 skomentował(a) 14 lutego 2017
    Ten krok jest prosty, nie mam problemu z komórką, laptopem, a książka właśnie na mnie czeka. Tylko ten strach, mocne bicie serca i obawa że znowu obudzę się o 00.45 i będę wyspana
    Anna Baran
    Anna Baran skomentował(a) 22 listopada 2016
    Dla mnie bardzo łatwy i przyjemny krok, ponieważ moje wieczory wyglądają tak codziennie....pyszna kolacja, relaksująca kąpiel i książka :)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

3904 osoby