Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Przestań się objadać na noc!

Przestań się objadać na noc!
Spokojnie, nocnego żarłacza da się zwalczyć w kilku prostych krokach.

Jeżeli większość kalorii pochłaniasz po kolacji i chętnie dokarmiasz się nocą, może cię dotyczyć syndrom nocnego jedzenia (Night Eating Syndrome). Syndrom ten charakteryzuje się dodatkowo brakiem apetytu rano i występuje u 1-2 proc. społeczeństwa. Jeśli jednak nie odnajdujesz u siebie wszystkich cech zaburzenia, a mimo to wieczorem chętnie sięgasz po jedzenie, prawdopodobnie przyczyną jest najgroźniejsza z chorób - łakomstwo.

Idąc spać z przepełnionym żołądkiem, szkodzisz sobie bardziej, niż myślisz. Nie dość, że mocno obciążasz organizm, to jeszcze pogarszasz jakość snu. Wśród dietetyków znana jest złota myśl racjonalnego odżywania: „Jedz śniadanie jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak”. Pod wieczór twój metabolizm zwalnia i trawienie jest cięższe, dlatego twojemu organizmowi wystarczy tylko lekki posiłek, po którym nie powinieneś być już głodny. Uczeni z Northwestern Illinois University przeprowadzili badanie na myszach, z którego wynika, że jedzenie nocą tuczy dwa razy bardziej. Ta sama rzecz zjedzona późno po kolacji będzie miała dwukrotnie więcej kalorii! Chcesz porzucić ten nawyk? Pomożemy ci przestać objadać się na noc!

Wiemy, że najtrudniej zwalczyć stare przyzwyczajenia, ale jeśli uda ci się chociaż po części ograniczyć nocne podjadanie, będzie to twój niewątpliwy sukces. Uwierz, że szybko zauważysz różnicę - zaczniesz lepiej sypiać i ograniczysz przybywające centymetry. Dodatkowo będziesz miał satysfakcję z dobrze wykonanego zadania. Kto wie, może nawet uda ci się namówić na podjęcie wyzwania kogoś bliskiego?

  • 1. Nie zajadaj nudy

    Jeżeli jest już dawno po kolacji, a ty nadal masz ochotę coś przekąsić, zastanów się, co jest   tego przyczyną. Przez cały dzień byłeś czymś zajęty i dopiero teraz masz chwilę dla siebie? Być    może nie jesteś tak naprawdę głodny - nudzisz się, a jedzenie ma zapełnić czas. Znajdź sobie zatem jakieś wieczorne zajęcie: poczytaj książkę, wyprowadź psa, wyskocz na rower albo zrób pranie. Nawet pozornie banalna czynność może skutecznie odciągnąć cię od lodówki.

    W chwili słabości możesz zadzwonić do kogoś bliskiego, z kim dawno nie rozmawiałeś. Nie dość, że się czymś zajmiesz, to jeszcze przy okazji dowiesz się, co u niego słychać. Proste, a działa!

    Komentarze użytkowników:

    BarbaraM
    BarbaraM skomentował(a) 13 sierpnia 2017
    Jest 20:45. O tej godzinie siedziałam już przed telewizorem z paczką chipsów. Teraz wróciłam ze spaceru. Wypiłam herabtę i nie zjadłam nic
    kefira
    kefira skomentował(a) 2 czerwca 2017
    Niby proste, ale.... po wysiłku fizycznym chce sie jeść jeszcze bardziej :(
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

6 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

63 osoby