Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Przestań odkładać na jutro!

Przestań odkładać na jutro!
Dość przekładania wszystkiego na pojutrze. Podejmij wyzwanie i wypowiedz wojnę prokrastynacji!

Odkładanie wszystkiego na później – czyli prokrastynacja – to zmora codzienności dla wielu z nas. Przez to nie tylko nie udaje nam się zrobić rzeczy, które zaplanowaliśmy, ale na dodatek wpadamy w pułapkę poczucia winy i samooskarżeń (jak to się stało, że aż taki ze mnie leń?!). A lista niezrobionych spraw rośnie w zastraszającym tempie, co zamiast nas motywować, obezwładnia i jeszcze bardziej utrudnia zabranie się do roboty.

Najwyższy czas z tym skończyć! Przez najbliższe siedem dni poznasz sposoby, jak poradzić sobie z tendencją do prokrastynacji i wreszcie zacząć działać.

Katarzyna Juszczak – psycholożka, trenerka i kognitywistka, od roku prowadzi Pracownię Rozwoju Osobistego Bo tak! Organizuje rozmaite warsztaty na terenie Wielkopolski (i nie tylko!). Poza tym piecze ciasta, pisze bloga, a kiedy tylko pogoda dopisuje, wskakuje na rower i pędzi w nieznane.

  • Krok 1 – Zrób rejestr odkładania działania

    Żeby zmienić nawyk, trzeba najpierw przyjrzeć mu się uważnie. Dlatego przez najbliższe 24 godziny daj się ponieść prokrastynacji. Miej przy sobie kartkę i długopis i cały czas notuj: 1. Jakie zadanie odwlekasz? 2. W jaki sposób to robisz (Internet? Przygotowywanie posiłków? Sprzątanie?) 3. Jak się usprawiedliwiasz? 4. Jak się potem czujesz – co myślisz o sobie, gdy nie robisz tego, co zaplanowałaś/łeś?

    Komentarze użytkowników:

    edvige
    edvige skomentował(a) 25 grudnia 2015
    Pierwszy dzień za mną - wszystko mam zapisane w zeszycie i czekam na następny dzień, mam nadzieję że będę pamiętać o tym wyzwaniu i wytrwam w nim do końca.
    PracoholiczkoPlaczka
    PracoholiczkoPlaczka skomentował(a) 1 grudnia 2015
    1. pisanie listu motywacyjnego, częściowo: przygotowanie do egzaminu z angielskiego 2. Internet (Facebook, Twitter, Instagram), zakupy, plotki z koleżankami i współlokatorami 3. I tak w sumie dużo dziś zrobiłam / Muszę w końcu iść do tego Lidla / Musiałam przegadać z przyjaciółmi weekend za granicą, zresztą i tak z A. rzadko się widuję i musimy nadrobić. 4. Dziś jest OK, ale zwykle mam paskudne wyrzuty sumienia. Scrollowanie na fb zamiast czegoś pożytecznego? Serio? Masz 15 lat? I nic innego do roboty? Nie, masz milion (ważnych) rzeczy do zrobienia.
    piotrguz6
    piotrguz6 skomentował(a) 15 listopada 2015
    1) naukę do matury, ćwiczenie dykcji i ABS, czytanie ksiązek. 2) przeglądam FB, śpię, podjadam, sprzątam 3) ktoś coś potrzebuje, muszę mieć porządek, mam czas 4) jestem, słaby, frustracja
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

2266 osób