Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Przyprawiaj na zdrowie

Przyprawiaj na zdrowie
Dowiedz się więcej o 7 najpopularniejszych przyprawach i zacznij regularnie korzystać z nich w swojej kuchni.

Zioła i przyprawy nie tylko poprawiają smak potraw, ale także świetnie wpływają na zdrowie. Jak wskazują badania, są bogatsze w antyoksydanty niż owoce i warzywa, a więc działają przeciwnowotworowo i odmładzająco. Odpowiednio dobrane do potraw ułatwią trawienie, przyspieszą spalanie tłuszczów, zapobiegną wielu groźnym chorobom i pomogą kontrolować wiele z nich. Ich działanie jest tak silne, że naukowcy prowadzą badania nad możliwością zastąpienia nimi terapii farmakologicznych. Pora zamienić szkodliwą sól i sztuczne wzmacniacze smaku na szczyptę zdrowia – przyprawy. Podejmij nasze wyzwanie i dowiedz się o nich więcej!

  • 1. Oregano

    Następnym razem zamawiając pizzę, zamiast podwójnego sera poproś o podwójne oregano. Aktywność przeciwutleniaczy w oregano jest bowiem 12 razy silniejsza niż w pomarańczach, a jedna łyżeczka tej przyprawy zawiera tyle samo antyoksydantów co średniej wielkości jabłko – zbadał Shiow Y. Wang, biochemik z USDA’s Beltsville Agricultural Research Center. Przeciwutleniacze chronią komórki ciała przed działaniem wolnych rodników, przeciwdziałając m.in. przed nowotworom, chorobom serca i przedwczesnemu starzeniu. Olejek pozyskiwany z oregano (bogaty w karwakrol) zwalcza bakterie E. coli, salmonelli i listerii – podaje „The Journal of Food Science”. Chroni także przed wrzodami żołądka, niszcząc wywołującą je bakterię Helicobacter pylori. Ponadto oregano poprawi nastrój – w badaniach na zwierzętach ustalono, że ta przyprawa ma działanie przeciwdepresyjne. Oprócz pizzy oregano warto dodawać do makaronów, sałatki z pomidorów czy posypywać nim kanapki.

    Komentarze użytkowników:

    Welinek
    Welinek skomentował(a) 2 sierpnia 2016
    pizza bez oregano to nie pizza!
    lucyna_wald
    lucyna_wald skomentował(a) 9 czerwca 2016
    Używam
    Madzikkk
    Madzikkk skomentował(a) 4 maja 2016
    Tak..zaliczone :)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1478 osób