Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Spróbuj być wege przez 2 dni

Spróbuj być wege przez 2 dni
Kusi cię przejście na dietę wegetariańską? Zrób sobie dwa próbne wegedni i przekonaj się, czy to dla ciebie.

Myślisz o przejściu na wegetarianizm? To świetny pomysł, ale zanim dokonasz wyboru, przekonaj się, czy to dieta dla ciebie. Dwa wegetariańskie dni pomogą ci podjąć decyzję, czy chcesz na stałe zrezygnować z mięsa.

Powodów, dla których warto spróbować zostać wegetarianinem, jest wiele. Dla niektórych będą to względy etyczne, dla innych ekologiczne, prozdrowotne lub ekonomiczne (dieta wegetariańska jest tańsza niż mięsna!). Jeszcze innymi pokieruje ciekawość, chęć do eksperymentów i kulinarna fantazja. 

Jakakolwiek by była motywacja, warto spróbować. Bo dieta wegetariańska to samo zdrowie. Jest bardzo urozmaicona, bazuje na warzywach, owocach, orzechach, roślinach strączkowych, kaszach, dobrych tłuszczach roślinnych. Korzystnie wpływa na obniżenie poziomu cholesterolu, optymalizuje wagę ciała, odkwasza organizm, obniża ciśnienie krwi. U wegetarian rzadziej zdarzają się przypadki zawałów serca, cukrzycy, nowotworów, miażdżycy i osteoporozy niż wśród osób jedzących mięso.

Dla jasności: wegetarianie nie jedzą mięsa, ryb i drobiu. Bardziej radykalna frakcja – weganie – unika wszelkich produktów pochodzenia zwierzęcego. Najbardziej popularną wersją wegetarianizmu jest laktoowowegetarianizm, w którym dopuszcza się nabiał, jajka i miód. Tą formą wegetarianizmu zajmiemy się na potrzeby tego wyzwania.

Podejmij je i przekonaj się, że wegetariańskie gotowanie wcale nie jest skomplikowane i czasochłonne. W treści wyzwania znajdziesz menu wegetariańskie na dwa dni z przepisami i listą zakupów. Wszystkie dania są wyjątkowo łatwe w przygotowaniu i naprawdę pyszne. Polubisz to! 

Kasia Bem – dyplomowana nauczycielka jogi, oddechu i medytacji w systemach Sivananda Jogi (II stopień specjalizacji), Ashtangi Jogi i Sri Sri Jogi, RYT 500. Autorka programów: Joga dla Twarzy, Potęga Ciszy, Detoks z Jogą Naturalnie! Więcej www.namastejoga.pl

  • DZIEŃ WCZEŚNIEJ: ZRÓB ZAKUPY NA DZIEŃ 1

    Dziś zgromadź wszystkie produkty potrzebne na twój pierwszy wegetariański dzień. Oto twoja lista zakupów: ciemne pieczywo, płatki owsiane, 100 g ryżu białego lub brązowego, 100 g soczewicy zielonej, karton 500 ml przecieru pomidorowego, 10 pieczarek, czerwona cebula, tacka rukoli, ulubione kiełki, pomidor, 2 ogórki kiszone, 2 jabłka, banan, migdały, rodzynki, orzechy włoskie, imbir, siemię lniane, czosnek, przyprawy: cynamon, bazylia, sos sojowy, sól, pieprz, cukier, oliwa z oliwek, masło glee lub olej kokosowy. Już dziś ugotuj ryż i zieloną soczewicę.

    Komentarze użytkowników:

    Joseffine
    Joseffine skomentował(a) 19 stycznia 2016
    Zakupy zrobione
    MARAT
    MARAT skomentował(a) 12 stycznia 2016
    Praktycznie wszystko mam w domu :D
    galicja
    galicja skomentował(a) 6 stycznia 2016
    Wszystko mam w domku :-)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

8 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1509 osób