Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Uzupełnij wapń

Uzupełnij wapń
Większość z nas ma za mało wapnia. Naucz się go uzupełniać w 5 krokach.

Spożycie wapnia w Polsce jest bardzo niskie. Tymczasem nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować bez odpowiedniej ilości tego pierwiastka! Wapń to podstawowy budulec kości i zębów. Bierze udział w przewodnictwie nerwowym, kurczliwości mięśni, w krzepnięciu krwi, jest niezbędny do prawidłowej pracy serca. Jego niedobór objawia się m.in. osłabieniem kości, w tym zębów, mrowieniem kończyn, a nawet tężyczką, bólami mięśni i stawów. Jak uzupełnić jego braki w diecie? Naucz się tego w 5 krokach. 

 

Małgorzata Różańska - dietetyczka z wykształcenia i zamiłowania. Jest właścicielką Poradni Dietetycznej „Foodarea, w której uczy, jak dbać o siebie przez zdrowe odżywianie. Prowadzi bloga „Alicja w krainie diety, czyli o macierzyństwie okiem dietetyka”.

  • Krok 1. Wypij mleczny produkt fermentowany

    Mleko i produkty mleczne dostarczają nie tylko dużo wapnia, ale także jest on dużo łatwiej przyswajalny z nich niż z innych źródeł. Zjedz mleczny produkt fermentowany, najlepiej z mleka ekologicznego. Wybierz ten naturalny, bez cukru i innych dodatków. Oprócz wapnia mleczne produkty fermentowane dostarczają witaminy K2, która ułatwia transport wapnia do kości. By pokryć zapotrzebowanie na wapń, dziennie powinno się spożyć minimum 2 porcje produktów mlecznych. Nie wszyscy jednak mogą pić produkty mleczne – jeśli jesteś w tej grupie, przy wyborze mleka roślinnego kieruj się tym, by było wzbogacone w wapń.

    Komentarze użytkowników:

    prizmunth
    prizmunth skomentował(a) 9 marca 2017
    Dzisiaj wypity! :-)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

24 osoby