Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Wypróbuj trening uważności

Wypróbuj trening uważności
Zmęczony, zdekoncentrowany? Dowiedz się, czym jest mindfulness, i zacznij trenować uważność!

Nasze umysły nieustannie bombardowane są nowymi informacjami, komunikatami, bodźcami, zadaniami do wykonania. Podłączeni do sieci, ciągle pod telefonem nauczyliśmy się działać na zwiększonych obrotach i robić wiele rzeczy naraz. Coraz częściej jednak czujemy, że w tym szalonym biegu coś nam umyka. Przemęczeni szybkim tempem życia i otaczającym nas nadmiarem możemy znaleźć ukojenie w uważności (inaczej mindfulness).

Uważność to nowa metoda radzenia sobie z codziennymi trudnościami, emocjami, stresem, a nawet depresją. Uczy, jak doświadczać każdej chwili, być świadomym wszystkiego, co się w nas dzieje, i akceptować to takim, jakie jest, bez chęci zmiany i ulepszenia wszystkiego.

Uważność promuje skupienie, prostotę i jednozadaniowość. Uczy, jak przełączyć nasz umysł na inny program myślenia, skupić się na teraźniejszości. To metoda, która łączy w sobie ćwiczenia oddechowe, medytacyjne i poznawcze. Wymaga regularności w treningu, a także czasu – zalecane codzienne treningi uważności trwają zazwyczaj min. godzinę dziennie. Zanim więc zdecydujesz się zmienić swoje życie z uważnością – proponujemy ci jazdę próbną.

 W tym wyzwaniu będziesz mógł przetestować pięć ćwiczeń, które pozwolą ci lepiej zrozumieć istotę uważności i zobaczyć, czy to metoda odpowiednia dla ciebie.

Gotów oczyścić swój umysł i naprawdę doświadczyć chwili obecnej? Do dzieła!

Katarzyna Juszczak – psycholożka, trenerka i kognitywistka, od roku prowadzi Pracownię Rozwoju Osobistego Bo tak! Organizuje rozmaite warsztaty na terenie Wielkopolski (i nie tylko!). Poza tym piecze ciasta, pisze bloga, a kiedy tylko pogoda dopisuje, wskakuje na rower i pędzi w nieznane.

  • Krok 1. Oddychaj

    Nastaw budzik na pięć minut. Przez ten czas nic nie rób – po prostu siedź i oddychaj. Nie musisz nawet odchodzić od komputera, zostań tam, gdzie jesteś. Ale pamiętaj: przez najbliższe 5 minut nie istnieje nic, tylko ty i twój oddech. Obserwuj go najbardziej uważnie, jak potrafisz. Skup się na tym, jak wraz z każdym oddechem unosi się twój brzuch. Uświadom sobie, jak powietrze przepływa przez nozdrza. Nie próbuj nic zmienić, uspokajać. Po prostu siedź i oddychaj. Przez 5 minut. Czas start!

    Komentarze użytkowników:

    Małgorzata Zakrzewska
    Małgorzata Zakrzewska skomentował(a) 22 lipca 2016
    :)
    Welinek
    Welinek skomentował(a) 13 lipca 2016
    To było baaardzo dłuuugie 5 minut
    MCBezkofeinowa
    MCBezkofeinowa skomentował(a) 31 maja 2016
    Muszę przyznać, że niesamowicie przyjemne i odprężające takie milczenie.
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

6 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

2102 osoby