Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Wzmocnij swoje zęby

Wzmocnij swoje zęby
7 dni i 7 sposobów, by Twoje zęby były mocne, zdrowe i ładne. Sprawdź co jeść, by utrzymać zęby w dobrej kondycji.

To co jemy ma dla zębów wielkie znaczenie, bo zaniedbane uzębienie może prowadzić do groźnych chorób takich jak zapalenie ucha środkowego czy gałki ocznej.  Niektóre pokarmy sprzyjają utrzymaniu zębów i dziąseł w dobrej koncydji, inne powodują problemy ze szkliwem, są przyczyną próchnicy lub zwiększają podatność na paradontozę. Podejmij nasze wyzwanie i dowiedz się jak świadomie wybierać produkty, które składają się na dietę wspomagającą zdrowe zęby.  

  • Krok pierwszy

    Cukier to największy wróg zębów. Zwłaszcza ten zostający między zębami. Jest wtedy pożywką dla bakterii wytwarzających kwasy, które niszczą szkliwo i prowadzą do próchnicy. Jeśli nie możesz oprzeć się karmelowemu batonikowi, a swoją szczoteczkę zostawiłeś w domu, po zjedzeniu czegoś słodkiego sięgnij po jabłko, marchew albo białą paprykę – dzięki celulozie działają one jak naturalna szczoteczka do zębów.

    Komentarze użytkowników:

    goraleczka
    goraleczka skomentował(a) 2 grudnia 2015
    Udało się
    BURE
    BURE skomentował(a) 21 września 2015
    Herbata bez łyżeczki cukru to dla mnie herezja, ale to chyba nie grzech, skoro za wszystkie inne słodycze starczają mi owoce lub warzywa, zwłaszcza jabłka i marchewki :)
    bhealthyd
    bhealthyd skomentował(a) 28 marca 2015
    już od kilku dni wogóle nie słodzę ani kawy ani herbaty, polecam! :))
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

1 tydzień
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1721 osób