Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zadbaj o oczy

Zadbaj o oczy
Przez pięć dni wypełniaj zadania i spraw, by twoje oczy cię pokochały. Okulary to nie wyrok!

Wady wzroku stają się kolejną chorobą cywilizacyjną. Najdobitniej świadczą o tym statystyki. Aż 60 milionów osób na świecie cierpi na zwyrodnienie plamki żółtej. Choroba ta jest główną przyczyną ślepoty u ludzi powyżej 50. roku życia. Tylko w Ameryce 20 milionów ludzi ma zaćmę. W Polsce na operację tego schorzenia trzeba czekać minimum kilka lat.

Jednak prócz wizyt u okulisty i drogich lekarstw istnieją naturalne sposoby na zapobieganie tym chorobom, a nawet zmniejszenie wad wzroku. Ważna jest dieta, ćwiczenia oraz porzucenie złych nawyków. Podejmując nasze wyzwanie, codziennie masz zrealizować trzy zadania: wykonanie odpowiedniego treningu, wcielenie do swojej diety zdrowego dla oczu produktu oraz zadanie bonusowe – tylko dla wytrwałych. Dzięki nabytym nawykom i odrobinie samodyscypliny sprawisz, że twoje oczy cię pokochają.

  • Dzień 1

    Ćwiczenie 1: ósemki

    Aby pozostać w dobrej kondycji, oczy potrzebują regularnych ćwiczeń. Jeżeli nie masz problemów z oczami, te ćwiczenia uchronią cię od schorzeń w przyszłości. Natomiast jeżeli dzień rozpoczynasz od założenia okularów, codzienny trening sprawi, że nie usłyszysz od okulisty kolejnej przykrej informacji o pogorszeniu wzroku. Ósemki to ćwiczenie, które ma na celu wzmocnienie mięśni oczu oraz ich uelastycznienie. Wyobraź sobie ogromną ósemkę w odległości trzech metrów od ciebie. Teraz postaraj się przebiegać wzrokiem po wyobrażonej cyfrze kilka razy w prawo, a potem kilka razy w lewo. Początkowo może wydawać się to dziwne, lecz nie poddawaj się. Upór zostanie wynagrodzony!

    Na talerzu:łosoś

    Karotenoidy sprawiają, że owoce ułożone na talerzu tworzą barwne mozaiki, łosoś jest różowy, a papryka czerwona. Wykazano, że karotenoidy mają pozytywne działanie na oczy, a w szczególności na siatkówkę i plamkę żółtą. Dlatego przez kolejne pięć dni wzbogacaj dietę o produkty zawierające związki należące do grupy karotenoidów. Łosoś bogaty jest w astaksantynę, która jest pomocna w leczeniu praktycznie wszystkich chorób wzroku. Jej pozytywne działanie wykazane jest naukowo. Można ją znaleźć nie tylko w łososiu, ale także we wszystkich rybach, których mięso ma kolor czerwony. Ryby nie produkują astaksantyny, ale pobierają ją z pokarmu. Największe stężenie tego sprzymierzeńca znajduje się w krylu. W sklepach dostępny jest olej z tego skorupiaka w kapsułkach. Są jednak prostsze sposoby na uzupełnienie astaksantyny niż łykanie aptecznych medykamentów. Przygotuj dziś na kolację aromatycznego łososia.

    Dla wytrwałych: przerwij palenie

    Na czas trwania wyzwania postaraj się porzucić papierosy, które mają negatywny wpływ na stan twojego wzroku. Nie tylko z zewnątrz (dym tytoniowy podrażnia i wysusza rogówkę). Trujące związki zawarte w papierosach redukują ilość pożytecznych karotenoidów i antyoksydantów zmagazynowanych w oczach. Zwiększa to aż czterokrotnie szanse zachorowania na schorzenia oczu! Palenie może również spowodować, że choroby oczu dotykające zwykle osoby po 50. roku życia pojawią się wcześniej. Oto kolejny powód, dla którego czas pozbyć się tego nałogu.

    Komentarze użytkowników:

    asia.kolej
    asia.kolej skomentował(a) 9 lipca 2016
    8 zrobione, na obiad łosoś, nie palę...i raczej zdrowo się odżywiam
    teresa.b
    teresa.b skomentował(a) 19 czerwca 2016
    Ósemki i łosoś - ok. Palić nie będę
    teresa.b
    teresa.b skomentował(a) 17 czerwca 2016
    Rybka zjedzona, ósemki wykonane i nie palę:)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

830 osób