Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zadbaj o swoje kości

Zadbaj o swoje kości
Żeby być sprawnym naprawdę długo i mieć mocne kości, trzeba o nie zadbać już dziś. Podejmij wyzwanie - wzmocnij kości odpowiednią dietą.

Układ kostny potrafi dać w kość – wie o tym każdy, kogo chociaż raz w życiu „połamało”. Winy można szukać przede wszystkim w osobistym łańcuchu DNA, ale również w braku ruchu (im jesteśmy aktywniejsi, tym lepszy stan naszych kości), w masie ciała (osoby z niskim BMI mają większe ryzyko osteoporozy!) i niewłaściwym odżywianiu. Nawet jeśli obecnie nie odczuwasz tego problemu, za kilkanaście lat przykre dolegliwości mogą się odezwać. Z wiekiem organizmowi coraz trudniej przyswajać minerały, które są niezbędne w procesie kostnienia. Im jesteśmy starsi, tym wolniej substancje usunięte z kości są zastępowane nowymi. W wieku 30 lat masa naszych kości osiąga swoją szczytową wartość, by następnie zacząć stopniowo się zmniejszać. Im mocniejsze w tym momencie będą nasze kości, tym mniej w przyszłości przysporzą nam problemów. Zbyt duże ubytki mogą w efekcie skończyć się osteoporozą.

W Centrum Stworzone dla Zdrowia dzięki specjalnemu urządzeniu określającemu podstawowe parametry organizmu możesz sprawdzić aktualny poziom mineralizacji twoich kości.

Ale niezależnie od wyniku, jeśli chcesz mieć spokojną emeryturę i długo cieszyć się pełną sprawnością fizyczną – zadbaj o swoje kości już dzisiaj. W kilku prostych krokach pokażemy ci, jak dzięki odpowiedniej diecie możesz wzmocnić tkankę kostną.

  • 1. WAPŃ

    W kościach odkłada się aż 99 proc. tego pierwiastka. Jeśli we krwi występuje niedobór wapnia, kość traktowana jest jako „magazyn”, z którego można pobrać brakującą ilość. Tym samym osłabiona zostaje jej struktura. Najwięcej wapnia znajduje się w serach żółtych, jednak jest on trudno przyswajalny. Na kolację polecamy więc puszkę sardynek w oleju lub porcję migdałów.

    Komentarze użytkowników:

    kladik
    kladik skomentował(a) 15 sierpnia 2015
    Migdałyschrupane na 2 śniadanie.
    Agata Jasnowska
    Agata Jasnowska skomentował(a) 12 maja 2015
    migdały, ser i jajko zaliczone!
    kinga.a.staniak
    kinga.a.staniak skomentował(a) 30 kwietnia 2015
    sery codziennie spożywam, sardynki rzadziej, ale równeż są w moim jadłospisie :) na zdrowie kości :))
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

679 osób