Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zadbaj o swoje życie towarzyskie

Zadbaj o swoje życie towarzyskie
Gdy przebywamy wśród życzliwych ludzi, mamy lepsze samopoczucie. Pielęgnuj stare znajomości i przyjaźnie i szukaj nowych!

Osoby aktywne towarzysko, mające duże grono znajomych, przyjaciół, żyją dłużej i cieszą się lepszą kondycją psychofizyczną – takie są wyniki wielu badań, a eksperci, zarówno lekarze, jak i psycholodzy, przekonują, że człowiek jest istotą społeczną i potrzebuje intensywnych kontaktów z innymi ludźmi. Jeśli jesteś domatorem ceniącym sobie życie rodzinne, to nie zapomnij o życiu towarzyskim! Dbając o swoją aktywność towarzyską, dbasz o większą energię, witalność, lepszą kondycję fizyczną. Ze znajomymi możesz wspólnie uprawiać sport, organizować wycieczki i całą masę innych aktywności. W grupie zawsze jest raźniej i można podjąć ciekawsze czy trudniejsze wyzwania, nie tylko fizyczne, dlatego aktywność towarzyska wpływa również pozytywnie na naszą kondycję psychiczną – emocjonalną i intelektualną. Wspólne wyjście do kina, teatru czy na wystawę to znakomita gimnastyka dla twojego umysłu. A dyskusje, rozmowy, wymiana poglądów – to najlepsza „siłownia intelektualna”. Pamiętaj również o tym, że bliskie osoby to balsam dla naszych skołatanych nerwów. Spędzanie czasu z przyjaciółmi to znakomity relaks. Uspokaja, poprawia nastrój, daje poczucie bezpieczeństwa. Osoby towarzyskie to w większości optymiści łatwiej radzący sobie z przeciwnościami losu.

Czasem, w natłoku codziennych obowiązków, w poczuciu, że wolnego czasu jest tak niewiele, że wystarcza go już tylko na spędzanie chwil z rodziną, zapominamy, jak bardzo kiedyś lubiliśmy przebywać wśród przyjaciół i znajomych. Pora sobie przypomnieć. Podejmij wyzwanie i skorzystaj z naszych podpowiedzi. Wystarczy kilka prostych kroków, a twoje życie towarzyskie nabierze barw i wigoru! Do dzieła!

Maria Rotkiel - psychoterapeutka, trenerka, dydaktyk. Specjalizuje się m.in. w terapii zaburzeń psychosomatycznych oraz profilaktyce zdrowia psychofizycznego. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym. Więcej informacji na: www.mariarotkiel.pl

  • Krok 1: Zadzwoń do przyjaciela

    Zadzwoń do osoby, z którą lubisz bądź lubiłeś spędzać czas, i zaproponuj wspólne wyjście. Zbierałeś się do tego od dawna, ale jakoś zawsze było coś pilniejszego, więc telefon wciąż odkładasz na później? Dziś po prostu to zrób. To może być spotkanie z waszymi rodzinami, razem z dziećmi i partnerami, lub wasze indywidualne. Zaproponuj aktywność, którą oboje lubicie. Może wspólne wyjście do kina? A może spacer lub wycieczka? Niech to będzie wasz nowy zwyczaj – raz w tygodniu spotykacie się i fajnie spędzacie wolny czas!

    Komentarze użytkowników:

    Welinek
    Welinek skomentował(a) 27 lipca 2016
    proponuje rozne rzeczy roznym znajomym i nigdy nie maja czasu :/
    bhealthyd
    bhealthyd skomentował(a) 3 listopada 2015
    Telefon do przyjaciela! :)
    Iskra
    Iskra skomentował(a) 15 sierpnia 2015
    Drugi raz po prostu byłam tego dnia podróży, ale kolejny krok mialabym zaliczony ;< .. no to od początku ;D na nowo, jest.
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

1350 osób