Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zastąp mięso rybą

Zastąp mięso rybą
3 razy w tygodniu zamiast mięsnego posiłku zjedz rybę. Wzmocnisz odporność, serce oraz poprawisz krążenie.

Przeciętny Polak zjada rocznie 13 kg ryb, podczas gdy średnia dla Unii Europejskiej wynosi 22 kg. To powinno dać nam do myślenia. Jedzenie mięsa ryb ma niezaprzeczalne korzyści dla naszego zdrowia. Łosoś czy śledź są źródłem kwasów omega-3, które obniżają ciśnienie krwi i poziom cholesterolu – zmniejszają ryzyko chorób serca i układu krążenia. Ryby są też idealne, jeśli chcesz zrzucić parę kilogramów. Porcja pieczonego dorsza ma tylko 110 kcal i na dodatek zawiera jod, który przyspiesza przemianę materii. Ryby opóźniają też starzenie się! Zawierają witaminę A, która poprawia kondycję skóry, witaminę D, która wzmacnia nasze kości oraz witaminę E, która usuwa z organizmu szkodliwe wolne rodniki.  
Trzeba jednak pamiętać, że jedzenie ryb ma również swoich przeciwników. Wiadomo, że pewne zanieczyszczenia, takie jak ołów, rtęć czy dioksyny, kumulują się w mięsie ryb (najbardziej zanieczyszczone jest mięso takich gatunków jak rekin, miecznik, marlin, tuńczyk, halibut czy szczupak, w których zawartość rtęci sięga często rzędu 1 mg/kg). Nie warto jednak z tego powodu wykluczać ryb z jadłospisu, bo korzyści płynące z ich jedzenia wciąż przechylają szalę na ich stronę. Najlepiej wybierać ryby młode – te mają bowiem najniższy wskaźnik skażenia ww. substancjami. Jeśli będziemy wybierać dobre rodzaje ryb i ograniczać spożywanie tych, o których wiadomo, że zawierają dużo szkodliwych substancji, nie powinniśmy obawiać się zagrożenia. 

  • Krok 1

    Dowiedz się, gdzie w Twojej okolicy najlepiej kupić świeżą rybę – to lepsze rozwiązanie niż mrożone filety. Ryby kupuj najlepiej w dniu dostawy, gdy naprawdę są świeże. Jak to sprawdzić? Łuski ryby powinny być lśniące, paszcza zamknięta, oczy przezroczyste i wypukłe, a skrzela jasnoczerwone.

    Komentarze użytkowników:

    kinga.a.staniak
    kinga.a.staniak skomentował(a) 24 maja 2015
    Co prawda dzisiaj niedziela i mój sklep ze świeżymi rybami jest zamknięty, ale jutro pojadę zakupić moją świeżą rybkę :)
    karolina
    karolina skomentował(a) 7 grudnia 2014
    Łuski ryby lśniące, paszcza zamknięta, oczy przezroczyste i wypukłe, a skrzela jasnoczerwone - będę sprawdzać! Pierwszy dzień mam już za sobą, była rybka na kolację i cały dzień na moim talerzu nie pojawiło się mięso :)
    karolina
    karolina skomentował(a) 2 grudnia 2014
    Łuski lśniące, paszcza zamknięta, oczy przezroczyste i wypukłe, a skrzela jasnoczerwone - ok, będę sprawdzać!!
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Łatwełatwe
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

562 osoby