Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zostań umiarkowanym hedonistą

Zostań umiarkowanym hedonistą
Codziennie znajdź 30 minut na coś, co kochasz robić. Spraw sobie przyjemność – szczęśliwym żyje się łatwiej!

W ciągu dnia wykonujemy tysiące czynności, na które często tak naprawdę wcale nie mamy ochoty. Zakupy – bo coś trzeba jeść, sprzątanie – żeby nie obudzić się w sobotę w mieszkaniu wymagającym już odgruzowania, wizyty w urzędach – bo nikt tego za nas nie zrobi, o nie do końca komfortowych, a koniecznych czynnościach związanych z pracą nie wspominając. Wszystko to robimy po coś – w konkretnym celu. A gdyby tak choć przez 30 minut dziennie celem naszego działania była wyłącznie czysta przyjemność? W ustach zabieganych wszystkoogarniających brzmi to jak herezja. Ale właściwie czemu nie? To wyzwanie dla tych, którzy w natłoku codziennych spraw kompletnie zapomnieli o sobie i swoich potrzebach. Bo przyjemność i błogi relaks są potrzebą, i to nie mniej ważną niż jedzenie czy spanie. To najprostsze z możliwych wyzwań: zastanów się, co sprawia ci największą przyjemność, co kochasz robić, a na co zwykle brakuje ci czasu. Kąpiel przy pachnących świecach? Budowanie z klocków Lego, jakbyś miał znowu siedem lat? Masaż? Spacer bez celu po lesie? A może leniwy seks? Wariantów jest tyle, ile osób chcących zmierzyć się z tym przyjemnościowym wyzwaniem. To może być równie dobrze coś tak prozaicznego jak słuchanie ulubionej muzyki czy gra w szachy. Jednak cokolwiek wybierzesz, zarezerwuj na to minimum 30 minut każdego dnia. To będzie tylko twój czas. Oddaj się przyjemności i zobacz, co potrafią zdziałać endorfiny. W naszych krokach znajdziesz inspiracje!

  • Krok 1. Dopieść zmysły

    Lubisz aromatyczne kąpiele, ale zwykle codzienna toaleta ogranicza się do błyskawicznego prysznica? Pora na zmianę. Dziś czeka cię 30 minut cudownego nicnierobienia w pachnącej pianie. Przydadzą się świece zapachowe, dobry, naturalny olejek do kąpieli, relaksująca muzyka. I to wszystko. Zamykasz łazienkę i nie wpuszczasz do niej przez 30 minut NIKOGO. No, chyba że uwielbiasz, gdy ktoś myje ci plecy, wtedy ewentualnie możesz zrobić wyjątek…

    Komentarze użytkowników:

    Welinek
    Welinek skomentował(a) 27 lipca 2016
    troche kapa, bo nie mam wanny... :/
    Małgorzata Zakrzewska
    Małgorzata Zakrzewska skomentował(a) 22 lipca 2016
    :)
    gogolinka
    gogolinka skomentował(a) 4 lutego 2016
    Kąpiel <3
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyły się

1572 osoby