Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Krok do zdrowia

Zresetuj swój mózg

Zresetuj swój mózg
Żyjemy w ekspresowym tempie, myślimy jednocześnie o stu różnych rzeczach i tyle samo jednocześnie staramy się robić. Efekt? Trudności z koncentracją na jednym zadaniu i narastający poziom stresu.

Według Andy'ego Puddicombe, niedoszłego mnicha, wystarczy poświęcić 10 minut dziennie, aby całkowicie zresetować mózg i znaleźć się na prostej drodze do szczęścia i spełnienia. I w tym celu wcale nie trzeba zasiadać w pozycji lotosu, nucąc hinduskie mantry. Wystarczy, że przyjmiesz dowolną wygodną pozycję i pozwolisz sobie skupić się na teraźniejszości. Obserwuj płynące myśli – postaraj się uwolnić od emocji, nie oceniaj ich, nie skupiaj się na żadnej pojedynczej refleksji. Po prostu doświadczaj. Brzmi banalnie, ale w praktyce może okazać się trudne. Nie zniechęcaj się, pamiętaj, że trening czyni mistrza. My podpowiemy Ci, jak w ciągu dnia wygospodarować czas na tę chwilę medytacji. Podejmij wyzwanie i sprawdź, jak zahamować bieg myśli i pozwolić głowie na reset.

  • W pracy

    W tym miejscu zresetowanie systemu Twojej głowy będzie najtrudniejsze, ale też najpotrzebniejsze. Nie rób tego przy okazji lunchu – próba połączenia medytacji z jedzeniem w firmowym bistro skończy się fiaskiem. Znajdź ustronne miejsce, posiedź chwilę na ławce przed budynkiem. Możesz nawet spędzić 10 minut w samochodzie. W ciszy.

    Komentarze użytkowników:

    Ewa Szopińska
    Ewa Szopińska skomentował(a) 9 czerwca 2016
    Oj udało. Matka Polka wszystko ogarnęła. Obiad przygotowany, zabawki poukładane, mlodzieniaszek śpi więc bez problemu mogłam się wyłączyć. Super relaksik.
    damian.iron
    damian.iron skomentował(a) 14 listopada 2015
    Ja zrobiłem to w pracując w domu. Ciężko, jest się tak zresetować i myśleć o niczym w jednym momencie tuż po oderwaniu się od komputera. To jakby nagle i z hukiem wybudzić kogoś z głębokiego snu - mózg doznaje lekkiej dezorientacji. Ale po tych 10 minutach jest już znacznie przyjemniej.
    bhealthyd
    bhealthyd skomentował(a) 3 listopada 2015
    Oaza spokoju :)
Szczegóły Kroku do zdrowia Krook do zdrowia
Poziom trudności

Poziom trudności

Średnieśrednie
Kalendarz

Długość trwania

5 dni
Koniec

Z tym krokiem zmierzyło się

8401 osób