Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Zdrowa aktywność

Ćwiczenia na piłce

Ćwiczenia na piłce
Ćwiczenia na piłce to doskonała alternatywa dla tradycyjnych zajęć fitness. Fot: Kasia Milewska

Ćwiczenia na piłce to doskonała alternatywa dla tradycyjnych zajęć fitness, a dodatkowo świetny sposób na wzmocnienie mięśni, zdrowy kręgosłup oraz lepszą równowagę. Dadzą ci więcej, niż się spodziewasz.

Konkretnie. Ćwiczenia na piłce angażują do pracy wszystkie mięśnie, również te głębokie, odpowiedzialne za równowagę. W dodatku idealnie nadają się prawie dla wszystkich. Dla osób początkujących, bo są proste do wykonania. Dla osób starszych, bo nie wymagają zbyt dużej intensywności, wreszcie dla osób po przebytych kontuzjach i urazach. Można traktować je jako sposób rehabilitacji.

Ćwiczenia na piłce – plusy:

- nadają się dla każdego, niezależnie od formy, wytrenowania i wieku,
- możesz wykonywać je w domu,
- nie obciążają stawów, a ryzyko kontuzji jest minimalne,
- w trakcie ćwiczeń poprawiasz równowagę i wzmacniasz mięśnie posturalne

Ćwiczenia na piłce – minusy:

- nie są to ćwiczenia przeznaczone dla osób, których celem jest zrzucenie tkanki tłuszczowej, bo tempo ćwiczeń jest wolne,
- ćwiczenia mogą wydawać się dość monotonne

Piłka – wytrzymały sprzęt

Piłka do ćwiczeń jest naprawdę wytrzymała. Możesz używać jej zarówno na sali ćwiczeń, w domu, jak i w plenerze. Ćwiczenia na piłce możesz wykonywać zarówno w pozycji siedzącej, jak i leżącej. Bez obaw – nie pęknie! Przyrząd wytrzymuje nacisk ok. 300 kg. Piłki warto używać codziennie zamiast krzesła – doskonale pilnuje prostej pozycji ciała.

Jeśli planujesz zakup piłki, dopasuj ją do swojego wzrostu. Kiedy usiądziesz na piłce, noga powinna zginać się w kolanie pod kątem 90 stopni.

- średnica 45 cm – dla osób do 158 cm;
- średnica 55 cm – dla osób od 159 do 168 cm;
- średnica 65 cm – od 169 do 179 cm;
- średnica 75 cm – powyżej 180 cm.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Pobierz aplikację mobilną Hello Zdrowie

Pobierz aplikację i zrób krok do zdrowia. Ściągnij mobilną wersję portalu i nie przegap żadnych zdrowych newsów!

Aplikacja Hello Zdrowie to niezbędnik dla wszystkich, którzy chcą żyć lepiej każdego dnia. Zdrowe życie jest przyjemne!
sprawdź teraz!

Polecane Kroki do zdrowia

Jedz 1 jabłko dziennie

Jedz 1 jabłko dziennie

Długość trwania: 7 dni

Polecane artykuły

Stretching na relaksie

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwiczenia na biust

Katarzyna Bigos

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Niedoceniany ergometr wioślarski

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Rozciąganie po treningu

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Trenuj z cukrzycą

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Stanik sportowy – biust pod kontrolą

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Śmiej się głośno!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Kasia Bigos i Andrzej Bogdał

Top w kategorii