Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Indeks wartości odżywczych

Krzem

Krzem
Zdjęcie: shutterstock

Zapotrzebowanie dobowe: 15–40 mg

Rola: synteza kolagenu i budowa tkanki łącznej w skórze, ścięgnach, stawach; prawidłowy rozwój i konserwacja kości.

Zwiększone zapotrzebowanie: dieta niskokaloryczna i bazująca na wysoko przetworzonej żywności.

Objawy niedoboru: osłabienie skóry i tkanki łącznej, powstawanie zmarszczek i cellulitu; łamliwość i kruchość paznokci; brak połysku i wypadanie włosów; deformacja stawów i kości; miażdżyca.

Skutki nadmiaru: toksyczne; częstomocz, obciążenie nerek, powstawanie kamieni nerkowych.

Źródła: warzywa korzeniowe; banany; fasolka szparagowa; pędy bambusa; pełnoziarniste produkty zbożowe; owoce morza; herbatka ze skrzypu i pokrzywy; niefiltrowane piwo.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Mangan

Indeks wartości odżywczych

Kobalt

Indeks wartości odżywczych

Chrom

Indeks wartości odżywczych

Top w kategorii