Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Indeks wartości odżywczych

Kwas gamma-linolenowy (GLA)

Kwas gamma-linolenowy (GLA)
Zdjęcie: shutterstock

Zapotrzebowanie dobowe: nieustalone

Rola: wielonienasycony kwas tłuszczowy z grupy omega- 6 o działaniu przeciwzapalnym.

Zastosowanie: łagodzenie objawów alergii (egzemy, astmy) i reumatoidalnego zapalenia stawów; obniżanie wysokiego ciśnienia krwi i rozrzedzanie krwi; wspomaganie prawidłowego funkcjonowania i nawilżenia skóry.

Objawy niedoboru: sucha skóra, skłonność do alergii.

Skutki nadmiaru: bóle głowy, mdłości, ból brzucha, biegunka; działanie prozapalne, zwłaszcza w przypadku niedoboru składników takich jak niacyna, wit. B6, C, magnez, cynk, kwasy tłuszczowe omega-3. Przeciwwskazania do stosowania suplementacji GLA to m.in. padaczka i zwiększone ryzyko rozwoju raka prostaty. GLA nasila działanie leków rozrzedzających krew, m.in. przeciwzakrzepowych i aspiryny.

Źródła: olej z nasion: ogórecznika, wiesiołka dwuletniego, czarnej porzeczki; olej rydzowy (z lnianki); spirulina. Należy chronić je przed światłem, ciepłem i działaniem tlenu, bo powodują rozkład GLA.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Kwas oleinowy (OA)

Indeks wartości odżywczych

Kwas alfa-linolenowy (ALA)

Indeks wartości odżywczych

Witamina B3

Indeks wartości odżywczych

Cholina

Indeks wartości odżywczych

Top w kategorii