Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Indeks wartości odżywczych

Siarka

Siarka
Zdjęcie: shutterstock

Zapotrzebowanie dobowe: nieustalone

Rola: budowa aminokwasów (m.in. cysteina, cystyna, metionina, tauryna), witaminy B1 i biotyny oraz innych niezbędnych związków, m.in. przeciwutleniaczy takich jak kwas liponowy czy glutation – wewnętrzny antyoksydant odgrywający główną rolę w procesach detoksyfikacji organizmu.

Zwiększone zapotrzebowanie: nałogowe palenie papierosów; zanieczyszczenie środowiska; zatrucie metalami ciężkimi (rtęć, ołów, kadm).

Objawy niedoboru: osłabienie skóry, paznokci i stawów, wypadanie włosów; zaburzenia pracy wątroby; przygnębienie.

Skutki nadmiaru: nie zaobserwowano.

Interakcje: siarka ogranicza toksyczne działanie selenu.

Źródła: produkty zwierzęce bogate w aminokwasy siarkowe – mięso, ryby, jaja, mleko i jego przetwory, w mniejszym stopniu – nasiona roślin strączkowych; rośliny bogate w siarczki, m.in. warzywa kapustne i cebulowe.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Kwas alfa-linolenowy (ALA)

Indeks wartości odżywczych

Witamina K

Indeks wartości odżywczych

Top w kategorii