Niniejszy serwis korzysta z plików cookies celem realizacji usług zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Informujemy, iż istnieje możliwość określenia warunków przechowywania lub dostępu do plików cookies za pomocą przeglądarki. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w plikach cookies wybierz opcję Zamknij. W przypadku, gdy nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Zamknij Polityka plików cookies
HelloZdrowie HelloZdrowie HelloZdrowie

Indeks wartości odżywczych

Witamina B7

Witamina B7
Zdjęcie: shutterstock

Zapotrzebowanie dobowe: kobiety i mężczyźni 300 mg.

Rola: synteza kwasów tłuszczowych, nukleinowych, aminokwasów czy hormonów, procesy krzepnięcia krwi, prawidłowy metabolizm i gojenie skóry.

Zwiększone zapotrzebowanie: kuracje antybiotykami i sulfonamidami, zaburzenia jelitowe, dieta niskokaloryczna, poparzenia, spożywanie surowych białek jaj.

Objawy niedoboru: zmiany skórne, m.in. zaczerwienienie, przebarwienia, łuszczenie, nadmierna bladość, wiotkość i wysuszenie, zmiany łuszczycowe, łojotok i wypryski w okolicy brody i nosa, osłabienie i wypadanie włosów oraz rozdwajanie się paznokci, hipercholesterolemia.

Skutki nadmiaru: raczej nie występują.

Interakcje: niezbędna dla prawidłowego metabolizmu cynku i miedzi.

Źródła: nasiona roślin strączkowych (m.in. soi, soczewicy i grochu), orzechy ziemne i włoskie, pełnoziarniste pieczywo i płatki, żółtka jaj, wątróbka.

Biotyna jest dość odporna na ogrzewania, ale tak jak inne witaminy z grupy B przy gotowaniu łatwo rozpuszcza się w wodzie, z którą jest odlewana, a ponadto łatwo rozkłada się w zasadowym i bardzo kwaśnym środowisku.

Zapytaj i podziel się wiedzą

Aby zadać pytanie musisz się zalogować
Wyślij

Polecane Kroki do zdrowia

Długość trwania: 1 tydzień

Polecane artykuły

Kwas oleinowy (OA)

Indeks wartości odżywczych

Witamina B12

Indeks wartości odżywczych

Witamina B5

Indeks wartości odżywczych

Witamina B6

Indeks wartości odżywczych

Top w kategorii