Przejdź do treści

12 wskazówek do medytacji – to całkiem proste, spróbuj w ten weekend

iStock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 dolegliwości, które nie pozwalają się wyspać
Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie
Detoks? Naturalnie! Zobacz, jak zrobiła to Kasia Bem
Gdy jelita stają się leniwe. Jak je rozruszać, by poczuć się dobrze?
Kobieta siedzi w łózku pod pościelą i trzyma chusteczkę przy nosie
Krwotok z nosa – czy odchylać głowę do tyłu?

Nie trzeba jechać do Indii, by uczyć się medytacji od mistrzów w himalajskich jaskiniach. Medytować może każdy. W domu, autobusie, metrze czy na ławce w parku. To czynność wyjątkowo prosta, niewymagająca żadnych talentów czy predyspozycji. Poznaj 12 wskazówek do medytacji stworzonych przez wybitnego nauczyciela jogi Swamiego Sivanandę i zacznij medytować już dziś.

Medytacja uspokaja umysł i umożliwia dotarcie do głębiej ukrytego ja, którego na co dzień nie dopuszczamy do głosu. Medytując, zauważamy wzorce mentalne i emocjonalne, uzmysławiamy sobie nasze nawyki, które często powodują naszym działaniem. Udaje nam się dostrzec i przetransformować negatywne emocje. Z czasem zauważamy, że dzięki medytacji lepiej funkcjonujemy, mniej w nas niepokoju, trudniej wyprowadzić nas z równowagi, nie reagujemy już nawykowo, tylko adekwatnie, polepszają się nasze stosunki z otoczeniem, jesteśmy odprężeni i zrelaksowani. Tak działa medytacja na poziomie psyche i ducha.

Z punktu widzenia fizjologii podczas medytacji mózg pracuje na częstotliwości alfa, czyli odprężenia, lub theta, czyli bardzo głębokiego relaksu. Obniża się poziom hormonów stresu, mózg wytwarza więcej endorfin, które poprawiają samopoczucie, spada ciśnienie tętnicze, organizm zużywa mniej tlenu, oddech spowalnia, reguluje się metabolizm. Cały nasz organizm podlega głębokiej regeneracji. Te efekty na poziomie ciała fizycznego odczujemy praktycznie natychmiast po odbyciu pierwszej medytacji. Na te w wymiarze duchowym i emocjonalnym zwykle trzeba poczekać, jednak bez obaw, przyjdą na pewno. Trzeba tylko codziennie usiąść i medytować.

medytacja

Swami Sivananda, wybitny hinduski humanista i jogin, z wykształcenia doktor medycyny, autor ponad 300 książek i artykułów, w których propagował nauki jogi. Założył Akademię Jogi oraz Divine Life Society, szerzącą ideały prawdy, braku przemocy, czystości i samorealizowania się. Na świecie istnieje obecnie kilkadziesiąt ośrodków przekazujących nauki Swamiego Sivanandy. Wiecej: www.sivananda.org

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

babcia, córka i wnuczka przytulają się

„Widzimy to, czego nam brak, zamiast być zadowolone z tego, co już mamy”. Kasia Bem o praktyce wdzięczności

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Stresujesz się? Oddychaj! Kasia Bem radzi, jak w prosty sposób się rozluźnić

grilowane warzywa

Co powiesz na jazdę próbną z zieloną dietą? Kasia Bem poleca jadłospis na wegetariański dzień

Ćwiczenia oddechowe na trawienie

Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Martwy punkt – kiedy nie umiemy złapać dystansu? Tłumaczy Kasia Bem

Zachwyć się tym, co jest teraz. Potrafisz to zrobić? Kasia Bem uważa, że to proste

woda z cytryną

7 prostych nawyków dla zdrowia. Kasia Bem dzięki nim nie choruje

Poproś siebie o chwilę uwagi. Kasia Bem radzi, jak żyć „tu i teraz”

kawa po chińsku

Kawa po chińsku. Poranny rytuał, który pozwoli ci dobrze zacząć dzień

Kobieta siedząca przy łóżku

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

zła kobieta

Jesteś wkurzona a żal ci ładnych talerzy? Kasia Bem radzi, jak skutecznie rozładować złość

Kobieta mindfulness

Mindfulness dla początkujących. Kasia Bem zdradza 5 prostych zasad uważności

6 nawyków szczęśliwych ludzi

6 nawyków szczęśliwych ludzi. Kasia Bem pisze, jak zachować optymizm

Weekendowy detoks sokowy

Weekendowy detoks sokowy

Na tropie E-dodatków

Na tropie E-dodatków

5 pomysłów na 1-dniowy detoks

5 pomysłów na 1-dniowy detoks

Witaj Słońce!

Witaj Słońce!

Czy umiesz zmywać naczynia?

Czy umiesz zmywać naczynia?

O co prosi twoje ciało?

O co prosi twoje ciało?