Przejdź do treści

5 sposobów na nudę w pracy

Dziewczyna siedząca przed laptopem
zdjęcie: istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ćwicz kręgosłup - to proste!
Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę
„Hashimoto nie jest wskazaniem do stosowania diety bezglutenowej”. O zależności pomiędzy hashimoto a dietą eliminacyjną, rozmawiamy z endokrynolożką i dietetyczką
Wiosenna pizza na zielonym spodzie
kobieta nurkująca w wodzie
Freediving – podwodna medytacja
lekarka Małgorzata Ponikowska
„Selen to czarny koń wśród suplementów w chorobie Hashimoto”. Lekarka Małgorzata Ponikowska o wspomaganiu chorób tarczycy selenem

Zmiana pracy wiąże się ze zmianą otoczenia, nowymi warunkami oraz procesem adaptacji do środowiska, w którym się znajdujemy. Często przyzwyczajeni do starych nawyków lub rodzaju pracy z trudnością odnajdujemy się w nowym miejscu. Jak zwiększyć swój komfort, aby nuda nie pozbawiła nas zapału? Jak rutynę zastąpić kreatywnością? Oto 5 sposób, dzięki których nie będziesz narzekać na nudę w pracy.

Wymieszaj zadania

Jeśli przez kilka godzin poświęcasz czas na jednym zadaniu, w pewnym momencie możesz poczuć frustrację i wyczerpanie. Warto oderwać się wówczas od jednego zadania, zaczynając kolejne. W ten sposób unikniesz rutyny i znudzenia. Pamiętaj o przerwach – czasem wystarczy zmiana otoczenia, kilkunastominutowy spacer na świeżym powietrzu lub kilkuminutowa medytacja.

Integracja ze współpracownikami

Ludzie i panująca atmosfera jest jednym z najważniejszych aspektów w pracy. Warto nawiązać bliższe relacje ze współpracownikami, aby poczuć przynależność do grupy i wsparcie. Poczucie, że jest się w pełni lubianym i akceptowanym, jest silną motywacją do większego starania się, co skutkuje większą wydajnością i satysfakcją. Dobrze jest stworzyć miejsce spotkań, w których rozmowy nie będą przeszkadzać innym osobom w pracy, np. kuchnia. Wspólne posiłki są istotnym elementem integracji, który tworzy więź między pracownikami.

 

 

Zrób wrażenie!

Nie musisz pracować dla organizacji charytatywnej lub non-profit, aby poczuć, że praca którą wykonujesz, ma znaczenie. Znajdź pomysł lub wyjdź z propozycją, dzięki której poczujesz się ważny a pracodawca doceni twoją kreatywność. Szukanie własnych rozwiązań lub wyrażanie swojej konstruktywnej oceny jest istotne, ponieważ w ten sposób traktujesz wykonywaną pracę jako istotny element a nie narzucony obowiązek.

Współpracuj z przełożonym lub szefem

Zastanawiasz się czy twoja praca jest wystarczająco dobra? Przestań o tym myśleć, zapytaj szefa. Zwrócenie się bezpośrednio do osoby przełożonej w celu weryfikacji swojej pracy jest przejawem zaangażowania. Ważne jest, aby znać swoje mocne i słabe strony, aby w ten sposób móc mierzyć wzrost i sukces.

Pamiętaj o pasji

Jeśli całą swoją uwagę poświęcasz pracy, może doprowadzić to do wypalenia zawodowego. Warto zadbać o życie prywatne i organizację czasu wolnego, aby mózg mógł się zregenerować. Pomyśl nad dodatkowym kursem czy uprawianiem sportu. W ten sposób rozwiniesz inne obszary mózgu i natłok obowiązków w pracy nie będzie tak doskwierający. Dodatkowo każda aktywność fizyczna niesie za sobą szereg korzyści prozdrowotnych, które będą mieć wpływ na samopoczucie.

Przytrzymaj
i odkryj

Jeśli czujesz, że praca którą wykonujesz jest nudna, warto zmienić swoje nastawienie lub sposób realizacji zadań. Porozmawiaj z przełożonym na temat swoich wyników i zadbaj o dobre relacje z pracownikami. Dobra atmosfera motywuje do starania i rozwijania się. W trosce o swoje zdrowie psychiczne, nie zapominaj samorealizacji i pasji.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

babcia, córka i wnuczka przytulają się

„Widzimy to, czego nam brak, zamiast być zadowolone z tego, co już mamy”. Kasia Bem o praktyce wdzięczności

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda

„Robią to często normalni ludzie, których nikt by o to nie podejrzewał, bo starannie się z tym ukrywają”. Dlaczego dorośli i nastolatki się samookaleczają?

Dlaczego nie słuchamy lekarzy? Jest kilka powodów, warto je poznać i wyeliminować

„Założyłam sukienkę odkrywającą nogi. Czułam się dobrze i byłam dumna, że się przełamałam. Wróciłam uśmiechnięta”- o swojej łuszczycy mówi Alicja

„Gdybym była słaba, to byłabym 3 metry pod ziemią, a tak jestem tutaj, na ziemi. Mam misję do spełnienia i tego się trzymam” – mówi Jolanta Golianek, założycielka Fundacji Poparzeni

Jak reagować na złośliwość? Oto kilka rad od psychologa

dwie z dziewczyny wracają z zakupów

Idąc do sklepu po jedną rzecz, wracasz z torbami? Sprawdź, czy to znak, że jesteś zakupoholiczką

Depresja w masce. Jak ją zdekonspirować i zadziałać skutecznie?

Zrelaksuj się z jogą

Odrzuć stres i zrelaksuj się z jogą. Kasia Bem krok po kroku pokaże ci, jak to zrobić

Bałagan – czy ma wpływ na nasze decyzje?

Nie radząc sobie z gniewem, szkodzisz swojemu zdrowiu. Wykorzystaj 5 sposobów, jak nie dać się ponieść destrukcyjnym emocjom

Nie wiesz, jak zapanować nad apetytem? Sprawdź 10 rzeczy, które sprawiają, że ciągle odczuwasz głód

Kobieta stoi w kuchni z kwiatkiem w ręku. Ma okulary, uśmiecha się. Za nią widać gitarę

7 rzeczy, które musisz zrobić po 30-tce

Smutna kobieta stoi, oparta o belkę i rozmyśla.

Postanowienia zmian, chodzenia na siłownię czy przejścia na dietę znów nie wypaliły? Brakuje ci silnej woli! Sprawdź, jak możesz ją trenować!

Kobieta z kręconymi włosami stoi pod ścianą i obgryza paznockie. Patrzy w bok

Obgryzanie paznokci, zgrzytanie zębami, żucie gumy. Te nerwowe nawyki mogą poważnie ci zaszkodzić

„Bądź kobietą, która poprawi koronę innej kobiecie, nie mówiąc że się osunęła”. Świetny tekst nie? Poznaj jeszcze kilka mądrych cytatów o kobiecej przyjaźni

uśmiechnięta dziewczyna

Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

4 sygnały, że za bardzo przejmujesz się opinią innych

6 naprawdę dziwnych nawyków, które są zdrowe!

6 naprawdę dziwnych nawyków, które są zdrowe!

„Wielu pacjentów woli wyjść z gabinetu z rozpoznaniem medycznym konkretnej choroby niż przyjąć do wiadomości, że problem ma naturę emocjonalną” – mówi psychoterapeutka Małgorzata Kuberska-Kędzierska

O złych przeżyciach najlepiej zapomnieć. Podpowiadamy, jak przestać rozpamiętywać