Przejdź do treści

5 wymówek, dlaczego nie ćwiczymy

Dziewczyna ćwiczy leżąc na dywanie
zdjęcie: istockphoto.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie
Dziewczyna pije zielony sok
Witaminy i minerały, które zatrzymują czas
Burgery z kalafiora z salsą paprykową
Burgery z kalafiora z salsą paprykową
kawa
„Jeśli jest godzina 13, masz już za sobą dwie filiżanki kawy i czekasz aż twoja herbata wystygnie, to sygnał, że przesadzasz”. O tym, jaka jest bezpieczna dawka kawy, mówi internistka
Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.
Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży

Mimo dużej grupy entuzjastów ćwiczeń i uprawiania sportów, znajdą się osoby, które nie lubią aktywnego spędzania czasu. Praca, zmęczenie, wstyd, dzieci i obowiązki domowe czy brak pieniędzy na siłownię. To jedne z wielu wymówek, które przemawiają za tym, aby ćwiczenia odpuścić. Czy słusznie?

Wymówka nr 1: Praca

Praca pochłania większą część naszego dnia. Niezależnie czy jest to praca biurowa czy fizyczna, najczęściej wymaga wygospodarowania kilku lub nawet kilkunastu godzin dziennie. W przypadku pracy fizycznej, brak ćwiczeń i uprawianie sportów jest uzasadnione. Pracując „za biurkiem” należy pamiętać o przerwach, nawet kilkunastominutowy spacer jest dobrą formą aktywności i dotlenienia mózgu, dzięki któremu zmęczenie nie będzie aż tak nasilone.

Wymówka nr 2: Zmęczenie

Kilku albo kilkunastogodzinna praca bez wątpienia powoduje zmęczenie. Jest to jedna z najczęściej stosowanych wymówek, aby nie trenować. Wiele osób ma problem ze zmobilizowaniem się i motywacją, aby wygospodarować 30 minut dziennie na aktywność fizyczną. Często wykonywana praca jest męcząca i pochłaniająca naszą energię. Wybierz wówczas aktywność, która jednocześnie będzie relaksująca, np. basen lub joga.

Wymówka nr 3: Wstyd

Wiele osób narzeka, że idąc biegać lub na zajęcia fitness czują się nieatrakcyjne, mając poczucie, że są obserwowane. Dodatkowo, trening powoduje pocenie się, co często jest krępujące i wstydliwe. Niemodny strój sportowy, sylwetka, rozmazany makijaż lub brak makijażu to jedne z wielu aspektów, które dla wielu osób są niekomfortowe. Dobrym pomysłem jest trenowanie z przyjaciółką lub siostrą. Zamiast skupiania się na wyglądzie, będziesz czerpać radość i dobrze się bawić!

7 ćwiczeń, które odmienią twój trening

Wymówka nr 4: Dzieci i obowiązki domowe

Gdyby praca była naszym jedynym punktem dnia, trening może udałoby się jakoś „wcisnąć”, ale gdy powrót do domu wiąże się z dodatkowymi obowiązkami wiele osób zapomina o treningu. Dzieci, sprzątanie, gotowanie – kiedy znaleźć czas dla siebie? Nie zapominaj o odpoczynku. Serial i mata to dobre połączenie!

Wymówka nr 5: Brak środków finansowych na siłownię

Aby trenować, nie musisz chodzić na siłownię. Jest wiele aktywności fizycznych zupełnie za darmo. Spacer z psem, bieganie, a także możesz skorzystać z darmowych filmów w internecie. Dodatkowo, jeśli masz rower lub rolki wykorzystaj to – to także trening.

Wiele osób nie lubi trenować, nie chce trenować i nie ma na to czasu. Rozumiemy to! Jednak jest wiele form aktywności, które możesz wykonywać zapominając, że to trening. Spacer podczas przerwy w pracy, rower lub rolki z przyjaciółką lub odprężający basen lub joga. Spędzaj czas tak, jak lubisz!

Trenujesz regularnie?

TAK
NIE
Zobacz wyniki ankiety

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Ćwicz kręgosłup - to proste!

Oto 7 ćwiczeń, za które twój kręgosłup ci podziękuje. Wystarczy niewiele, by poczuć znaczną różnicę

kobieta nurkująca w wodzie

Freediving – podwodna medytacja

Kasia Bigos ćwiczenia

Ćwiczenia na kręgosłup. Propozycje Kasi Bigos

Pierwszy pokaz ciałopozytywności w Polsce! Na Starówce w Warszawie kobiety plus size chodziły w samej bieliźnie

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Trenerka pokazuje, jak ćwiczyć na piłce fitness. Leży na plecach na piłce, ręce trzyma pod głową

Ćwiczenia na piłce dla wzmocnienia mięśni i kręgosłupa

młoda kobieta siedzi i myśli

Dlaczego kobiecy organizm potrzebuje więcej snu niż męski? Poznaj 10 faktów o zdrowiu kobiet

Z nimi nie można nudzić się na szpitalnych korytarzach. Tańczący lekarze podbijają Instagram!

Trening siłowy bez wyjścia na siłownię? Ćwicz z kettlebells

Co kryje się za dodatkowymi kilogramami? Powstał projekt, który rzuca nowe światło na otyłość

młoda kobieta na basenie

Pływanie zawsze trendy. 7 powodów, by zapisać się na basen

5 rzeczy, które powinnaś zrobić tuż po treningu

jak schudnąć po ciąży

„Pociążowa oponka” nie zniknie od robienia brzuszków. Kasia Bigos krok po kroku wyjaśnia, jak schudnąć po ciąży

Nie bądź obojętny wobec przemocy – po prostu reaguj! Kampania przeciwko agresji wobec osób LGBT+

kobieta rozciąga się

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

#youknowme

Kobiety walczą z całkowitym zakazem aborcji w Alabamie, opowiadając własne historie. Akcja #YouKnowMe

Oto jest Kasia Bigos

Kasia Bigos o swoich codziennych rytuałach

Odczuwasz lęk i niepokój, choć nic złego się nie dzieje? Sprawdź, co może ci dolegać

Ćwiczenia na biust

Ćwicz z Kasią Bigos: ćwiczenia na biust

Kampania Primark

Modelka bez zęba w kampanii marki Primark. „Każda z nas powinna czuć się dobrze z samą sobą”

bieganie

Potrzebujesz recepty na dłuższe życie? Ruszaj się!

Jak oddychać? Proste ćwiczenie czyni cuda