Przejdź do treści

7 owoców i warzyw, które pomogą w nawodnieniu. Coś dla tych, którym z wodą jest nie po drodze

7 owoców i warzyw, które pomogą w nawodnieniu. Coś dla tych, którym z wodą jest nie po drodze Rawpixel.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Blisko 80 proc. kobiet niepełnosprawnych doświadcza przemocy. „Czują się uwięzione, bez wsparcia, boją się ubezwłasnowolnienia”
Blisko 80 proc. kobiet niepełnosprawnych doświadcza przemocy. „Czują się uwięzione, bez wsparcia, boją się ubezwłasnowolnienia”
Szczepienia na koronawirusa dla dzieci? Minister zdrowia odpowiada
Szczepienia na koronawirusa dla dzieci? Minister zdrowia odpowiada
Źle śpisz? Przyczyna może być prozaiczna
Ekstrawertycy i introwertycy powoli odchodzą do przeszłości. Sprawdź, czy jesteś ambiwertykiem
Kobieta ćwiczy
Ćwiczenia na poprawę mobilności barków oraz odciążenie kręgosłupa w części lędźwiowej. Spróbuj!

Czy wiedziałaś, że uzupełnianie wody w organizmie wiąże się nie tylko z piciem płynów? Żywność również zawiera wiele wody, która jest tak samo przyswajalna dla organizmu.

Pamiętaj o wodzie

Odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia to kluczowa sprawa dla dobrego działania wszystkich układów. Poprawia się jakość snu, funkcje mózgu oraz nastrój. Odwodnienie może mieć poważne skutki, szczególnie podczas upałów. Im mniej płynów się spożywa, tym większe ryzyko zasłabnięcia, a w dłuższej perspektywie – może mieć katastrofalne skutki dla nerek. Najwięcej wody znajduje się w świeżych owocach i warzywach. Jeśli nie jesteś w stanie pić dużo płynów, zobacz jakie produkty jeść, aby utrzymywać odpowiedni poziom wody w organizmie.

Kobieta pijąca wodę

Owoce i warzywa a nawodnienie

  • Arbuz

To nie tylko cenne źródło wody, ale również elektrolitów, które spowalniają lub całkowicie hamują proces pocenia się. Dobrym patentem jest posypywanie arbuza solą. Podkreśla się wtedy słodycz oraz uzupełnia sód. Jeśli nie dostarczasz organizmowi wystarczającej ilości elektrolitów, możesz czuć się zmęczona, cierpieć na bóle głowy, skurcze mięśni oraz nudności.

  • Pomidor

W 95 proc. składa się z wody. Soczysty i świeży stanowi prawdziwe źródło witaminy A, C, potasu, a także przeciwutleniaczy, odpowiedzialnych za dobre funkcjonowanie komórek. Częste spożywanie pomidorów to nie tylko cenne składniki i nawodnienie, ale również wspaniały smak i dodatek do wielu potraw.

  • Ogórek

Jest chyba jednym z najcenniejszych warzyw. W jednym ogórku można znaleźć ogromną ilość ważnych składników. Przede wszystkim to woda i minerały. Dodatkowo jest on źródłem witaminy K, zdrowej dla kości. Ważną część zajmuje słynna witamina C, dzięki której lepiej wchłaniane są pokarmy typu roślinnego. W ogórkach odnajdziemy potas, tak ważny dla nerek i serca oraz fosfor, budujący kości i zęby.

Ręka podaje szkalnkę z mlekiem i kawą
  • Sałata lodowa

 Świetny dodatek do kanapek lub baza na sałatki. Dzięki częstemu spożyciu sałaty dostarczamy do organizmu witaminę K, kwas foliowy, kwas pantotenowy, tiaminy czy też witaminę B6. Oczywiście również duże ilości wody i minerałów.

  1. Seler

Podobnie jak arbuz, seler zawiera dużo elektrolitów traconych w pocie, czyli sód, potas, magnez i wapń. Ma bardzo mało kalorii, co czyni go idealnym warzywem dla osób z nadwagą. Seler potrafi znakomicie wpłynąć na zęby, dzięki beta-karotenowi, który pomaga wytworzyć witaminę A, odpowiedzialną za budowę mocnych zębów. Również włóknistość selera pozwala czyścić zęby i wspomagać wytwarzanie śliny oczyszczającej jamę ustną.

  1. Rzodkiewki

Można je spożywać z nabiałem lub w sałatce, ale dobrze smakują surowe i bez dodatków. Bogate w przeciwutleniacze, potas, miedź, mangan, witaminę C oraz antocyjan, który poprawia pracę serca i zmniejsza ryzyko cukrzycy. W dodatku rzodkiewki są niskokaloryczne, co pomaga przy odchudzaniu.

  1. Rukiew wodna

Cenne źródło przeciwutleniaczy, witamin K oraz C. Cały kubek rukwi zawiera tylko 4 kalorie, ale aż 71 proc. wymienionych wcześniej składników. Rukiew zatem jest jednym z najmniej kalorycznych warzyw z dużą ilością wody oraz ważnych składników.

 

Źródło: livestrong

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

prof. Krzysztof J. Filipiak

Prof. Krzysztof J. Filipiak: „Wielu z nas zdaje sobie sprawę, że szczepionki znajdą się w Polsce najwcześniej jesienią 2021 r. Nadal więc czeka nas trudny rok walki z pandemią”

Picie wody – zalety. Co daje przy odchudzaniu? Ile pić wody?

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Odkażasz ciągle dłonie? Sprawdź, czy na pewno robisz to dobrze

Lubisz smoothie? Co się dzieje, gdy pijesz je codziennie?

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet

Zwróć uwagę na te sygnały. Może się okazać, że nie tolerujesz glutenu

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

„Zdarzało się, że nie szłam do pracy, bo nie mogłam przestać się masturbować. Jestem uzależniona od seksu i miłości”

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Dlaczego możesz nie mieć ochoty na seks? Zabójcy libido

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

białe plamy na paznokciach

Białe plamy na paznokciach – co oznaczają i jak się ich pozbyć?

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Czym jest aborcja eugeniczna? Czy jest legalna w Polsce? Dlaczego budzi kontrowersje?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?