Przejdź do treści

7 owoców i warzyw, które pomogą w nawodnieniu. Coś dla tych, którym z wodą jest nie po drodze

7 owoców i warzyw, które pomogą w nawodnieniu. Coś dla tych, którym z wodą jest nie po drodze Rawpixel.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Jak prawidłowo wykonać krzywą cukrową? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Krzywa cukrowa (OTTG) – jak prawidłowo wykonać badanie? Wyjaśnia diabetolożka Barbara Soróbka
Koktajl z natką pietruszki
Pietruszka – jakie ma witaminy, co zrobić z natki pietruszki?
Zapalenie zatok w ciąży - co pomoże?
Zapalenie zatok w ciąży – leki. Co pomoże na ból zatok w ciąży?
płaski brzuch
„Jaka dieta na taki brzuch?” Dietetyczka Anna Reguła obnaża manipulacje kolegów z branży na Instagramie
choroba Alzheimera
Dwa lata, by rozpoznać Alzheimera. Polska na szarym końcu Europy

Czy wiedziałaś, że uzupełnianie wody w organizmie wiąże się nie tylko z piciem płynów? Żywność również zawiera wiele wody, która jest tak samo przyswajalna dla organizmu.

Pamiętaj o wodzie

Odpowiednie nawodnienie w ciągu dnia to kluczowa sprawa dla dobrego działania wszystkich układów. Poprawia się jakość snu, funkcje mózgu oraz nastrój. Odwodnienie może mieć poważne skutki, szczególnie podczas upałów. Im mniej płynów się spożywa, tym większe ryzyko zasłabnięcia, a w dłuższej perspektywie – może mieć katastrofalne skutki dla nerek. Najwięcej wody znajduje się w świeżych owocach i warzywach. Jeśli nie jesteś w stanie pić dużo płynów, zobacz jakie produkty jeść, aby utrzymywać odpowiedni poziom wody w organizmie.

Kobieta pijąca wodę

Owoce i warzywa a nawodnienie

  • Arbuz

To nie tylko cenne źródło wody, ale również elektrolitów, które spowalniają lub całkowicie hamują proces pocenia się. Dobrym patentem jest posypywanie arbuza solą. Podkreśla się wtedy słodycz oraz uzupełnia sód. Jeśli nie dostarczasz organizmowi wystarczającej ilości elektrolitów, możesz czuć się zmęczona, cierpieć na bóle głowy, skurcze mięśni oraz nudności.

  • Pomidor

W 95 proc. składa się z wody. Soczysty i świeży stanowi prawdziwe źródło witaminy A, C, potasu, a także przeciwutleniaczy, odpowiedzialnych za dobre funkcjonowanie komórek. Częste spożywanie pomidorów to nie tylko cenne składniki i nawodnienie, ale również wspaniały smak i dodatek do wielu potraw.

  • Ogórek

Jest chyba jednym z najcenniejszych warzyw. W jednym ogórku można znaleźć ogromną ilość ważnych składników. Przede wszystkim to woda i minerały. Dodatkowo jest on źródłem witaminy K, zdrowej dla kości. Ważną część zajmuje słynna witamina C, dzięki której lepiej wchłaniane są pokarmy typu roślinnego. W ogórkach odnajdziemy potas, tak ważny dla nerek i serca oraz fosfor, budujący kości i zęby.

Ręka podaje szkalnkę z mlekiem i kawą
  • Sałata lodowa

 Świetny dodatek do kanapek lub baza na sałatki. Dzięki częstemu spożyciu sałaty dostarczamy do organizmu witaminę K, kwas foliowy, kwas pantotenowy, tiaminy czy też witaminę B6. Oczywiście również duże ilości wody i minerałów.

  1. Seler

Podobnie jak arbuz, seler zawiera dużo elektrolitów traconych w pocie, czyli sód, potas, magnez i wapń. Ma bardzo mało kalorii, co czyni go idealnym warzywem dla osób z nadwagą. Seler potrafi znakomicie wpłynąć na zęby, dzięki beta-karotenowi, który pomaga wytworzyć witaminę A, odpowiedzialną za budowę mocnych zębów. Również włóknistość selera pozwala czyścić zęby i wspomagać wytwarzanie śliny oczyszczającej jamę ustną.

  1. Rzodkiewki

Można je spożywać z nabiałem lub w sałatce, ale dobrze smakują surowe i bez dodatków. Bogate w przeciwutleniacze, potas, miedź, mangan, witaminę C oraz antocyjan, który poprawia pracę serca i zmniejsza ryzyko cukrzycy. W dodatku rzodkiewki są niskokaloryczne, co pomaga przy odchudzaniu.

  1. Rukiew wodna

Cenne źródło przeciwutleniaczy, witamin K oraz C. Cały kubek rukwi zawiera tylko 4 kalorie, ale aż 71 proc. wymienionych wcześniej składników. Rukiew zatem jest jednym z najmniej kalorycznych warzyw z dużą ilością wody oraz ważnych składników.

 

Źródło: livestrong

i
Treści zawarte w serwisie mają wyłącznie charakter informacyjny i nie stanowią porady lekarskiej. Pamiętaj, że w przypadku problemów ze zdrowiem należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czosnek w garnku

Co jeść, żeby wspomóc odporność? Wymieniają dietetycy z Czytamy Etykiety

Wybierasz się na piknik? O tych zasadach musisz pamiętać

Woda z miodem i cytryną – remedium na wiele dolegliwości czy przereklamowany specyfik?

W jakiej temperaturze prać ubrania? Naukowcy mają zalecenia

Dieta dla serca? Zobacz, których produktów lepiej unikać

Ograniczasz spożycie cukru? W tych produktach chyba nie spodziewałaś się go znaleźć

10 produktów, których nie powinnaś podawać swojemu psu

Poranny prysznic czy wieczorna kąpiel? Co jest dla nas lepsze?

Lubisz dietetyczną colę? Może lepiej wymienić ją na inny napój?

Gorąco? 7 porad, które ułatwią ci zasypianie

Spacer po posiłku? Dobry pomysł. A może lepiej trochę poczekać?

Brak snu nie jest niczym dobrym, ale jego nadmiar też ma negatywne konsekwencje

Suplementy diety a witaminy i minerały. Czym się różnią?

Poziom żelaza we krwi a długość życia – jaka jest zależność?

Lubisz winogrona? Sprawdź, czy możesz je jeść razem z pestkami

Jedzenie, które najczęściej powoduje zatrucia. Lepiej na nie uważaj

Seks oralny zaburza mikroflorę pochwy? Naukowcy widzą związek

Odkażasz ciągle dłonie? Sprawdź, czy na pewno robisz to dobrze

Lubisz smoothie? Co się dzieje, gdy pijesz je codziennie?

Prace w ogrodzie ciągle odkładasz na później? A to doskonała aktywność fizyczna

Uwielbiasz mięso z kurczaka? Zobacz, jak sprawdzić, czy jest świeże

Lubisz cytrusy? To super! Poznaj ich pięć zalet

Zwróć uwagę na te sygnały. Może się okazać, że nie tolerujesz glutenu

Chcesz zadbać o jelita? 4 rzeczy, o których musisz pamiętać

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Poznaj sposoby masturbacji

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

Kobieta krzywi się z powodu bólu spowodowanego złamanym palcem

Jak rozpoznać złamanie palca – czyli objawy złamanego palca u ręki i stopy?

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kiedy występuje niskie ciśnienie i wysoki puls?

Niskie ciśnienie i wysoki puls – kiedy występują? Co to oznacza?

Objawy odstawienia alkoholu. Jakie są korzyści z niepicia alkoholu?

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Wada wzroku minus czy plus? A może astygmatyzm? Rodzaje wad wzroku

Orgazm - jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Orgazm – jak go osiągnąć? 10 sposobów na lepszy orgazm

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?