Przejdź do treści

8-latka z Polski finalistką w światowym konkursie IKEA

pluszaki zaprojektowane przez dziecko dla ikea
materiały prasowe
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chora kobieta stoi z kubkiem w ręku i chusta na głowie i patrzy przez okno
Przełom w leczeniu chorób nowotworowych. „Ostatnia nadzieja dla pacjentów bez nadziei”
Kobieta w ciąży trzyma w ręku zdjęcie z badania USG
Rezygnacja z Banku Tkanek Germinalnych. Czy jest szansa dla kobiet chorych na raka?
kobieta używająca mikroskopu
Leki na cukrzycę i nadciśnienie sposobem na raka?
wegański stek wydrukowany w drukarce 3D
Wegański stek z drukarki 3D
Białe rzeźby przedstawiające troje młodych lduzi siedzących na ławce i patrzących w telefony. Telefony oświetlają ich twarze.
Jak bardzo jesteśmy uzależnieni od smartfonów? Zobacz wymowną rzeźbę

„Zabawa to poważna sprawa” to kampania IKEA, która spełnia marzenia dzieci, realizując wybrane projekty maskotek, zaprojektowane przez najmłodszych. Spośród 87 tysięcy nadesłanych prac z całego świata wybrano tylko 5, w tym propozycję z Polski. Projekt 8-letniej Natalii urzekł rysunkiem uśmiechniętej foki ukrywającej w kieszeni małą rybkę.

Wyjątkowa seria pluszaków zaprojektowanych przez dzieci jest elementem międzynarodowej kampanii społecznej „Zabawa to poważna sprawa”. Jej celem jest wspieranie prawa wszystkich dzieci do zabawy, uczenia się i rozwoju w najbiedniejszych regionach świata. W tym roku po raz czwarty zaproszono dzieci do przesłania projektów swoich wymarzonych pluszaków. Spośród 87 tysięcy nadesłanych projektów, wybrano 5. Wśród zwycięskich projektów znalazła się uśmiechnięta foczka, narysowana przez 8-letnią Natalię z Warszawy.

8-latka z Polski finalistką konkursu IKEA

Poniżej znajduje się projekt 8-letniej Natalii z Warszawy

pluszaki: jednorożec, foka, ryba

Jury wyróżniło również propozycje dzieci z Chin, Korei Południowej, Islandii i Szwecji.

 

– To ogromne wyróżnienie, a także wielka radość, że realizujemy marzenia dzieci – „ożywiając” ich rysunki i zmieniając je w pluszowe zabawki. Jesteśmy także niezwykle dumni z tego, że dzieci tak chętnie angażują się w działania na rzecz swoich rówieśników, o czym świadczy liczba zgłoszonych prac. Bo SAGOSKATT to nie tylko seria zabawnych i uroczych pluszaków, ale też symbol zaangażowania społecznego i ekologicznego od najmłodszych lat. Całkowity dochód z jej sprzedaży przekazujemy działającym lokalnie grantobiorcom – podkreśla Katarzyna Dulko-Gaszyna, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail.

To nie pierwszy raz, kiedy autorem zwycięskiego projektu jest dziecko z Polski. Ikea wyprodukowała już sympatycznego pająka autorstwa 9-letniego Huberta z Białegostoku.

rynunek i maskotka pająka

Prace małych projektantów posłużą jako inspiracja do stworzenia limitowanej serii zabawek, która jeszcze w tym roku pojawi się w sklepach Ikea. Koncern przekonuje, że zabawa jest niezbędna dla dobrego samopoczucia i prawidłowego rozwoju najmłodszych, a wiele dzieci na całym świecie nie ma warunków do bezpiecznej zabawy. Do końca 2017 roku Ikea Foundation przekazała 45 milionów euro na projekty wspierające rozwój dzieci.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

rodzina przy świątecznym stole robią sobie zdjęcie

„Czy my się znamy?” Świąteczna reklama Ikea pokazała smutną prawdę o relacjach

Białe rzeźby przedstawiające troje młodych lduzi siedzących na ławce i patrzących w telefony. Telefony oświetlają ich twarze.

Jak bardzo jesteśmy uzależnieni od smartfonów? Zobacz wymowną rzeźbę

Napój z biodegradalną słomką

Jadalna i biodegradalna supersłomka już dostępna w Polsce

kobieta wydmuchuje nos i sprawdza coś na telefonie

Zwolnienie lekarskie można otrzymać SMS-em

Kilka faktów o (nie)przytulaniu

Wojciech Falęcki

Wojciech Falęcki: jesteśmy dla pacjentów po to, aby im pomóc w wybraniu lepszej drogi niż szukanie porad i sposobów leczenia w Internecie

Dziewczynka w różowymswetrze siedzi na podłodze w przedszkolu i bawi się klockami

Smog – oczyszczacze powietrza w poznańskich żłobkach

Kobieta siedzi na kanapie i trzyma kieliszek wina

Alkoholizm u kobiet. Psycholog: nagromadzenie potrzeb często prowadzi do zmęczenia, wówczas „pomocny” okazuje się alkohol

Dead Grey – to kolor roku 2019 dla Polski. Afirmacja życia PANTONE kontra polski smog

Kobieta stoi na dworze, za nią śnieg. Jest owinięta wełnianym szalem, na ręcę ma grubą rękawiczkę i trzyma kubek z napojem. Kadr do połowy ciała.

Wełna i jej zdrowotne właściwości

dwójka dzieci siedzi na tylnym siedzeniu samochodu

„Nie serwuj sobie choroby” – mocna kampania przeciw otyłości

Kasia, ratowniczka medyczna: człowiek ma potrzebę, żeby znowu pod tę granicę życia i śmierci podjechać