Przejdź do treści

Aktywność fizyczna w ciąży. Anna Lewandowska dzieli się najważniejszymi zasadami

Anna Lewandowska
Aktywność fizyczna w ciąży. Anna Lewandowska dzieli się najważniejszymi zasadami Instagram @annalewandowskahpba
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Alkohol a metryka
Alkohol a metryka. Im więcej mamy lat, tym mniej nam potrzeba?
6 związkowych pułapek
6 związkowych pułapek. Często wpadamy w nie przez samych siebie
Oporni na insulinę. Co powinnaś wiedzieć o insulinooporności?
Oporni na insulinę. Co powinnaś wiedzieć o insulinooporności?
Dlaczego decydujemy się na operacje plastyczne?
Dlaczego decydujemy się na operacje plastyczne? Odpowiada dr Zofia Bochen, specjalistka chirurgii plastycznej
Ćwiczenie wyobraźni pomoże ci schudnąć
Ćwiczenie wyobraźni pomoże ci schudnąć. To może być prostsze, niże ci się wydaje

Jeśli twój lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań, śmiało podejmij aktywność fizyczną – zachęca przyszłe mamy Anna Lewandowska. Trenerka na swoim profilu na Instagramie podzieliła się najważniejszymi zasadami ćwiczeń w ciąży. Sprawdźcie, co warto wziąć pod uwagę, planując treningi w tym stanie.

Anna Lewandowska już za kilka tygodni powita na świecie swoje drugie dziecko. 31-latka jest obecnie w szóstym miesiącu ciąży. Jak przyznała w swoim najnowszym poście na Instagramie, zgłębianie wiedzy i dzielenie się wskazówkami na temat diety i aktywności fizycznej w ciąży, to jej konik.

„Kocham ten temat” – pisze trenerka i dodaje, że od wielu lat kształci się w tym obszarze. Swoją wiedzą dzieli się nie tylko w mediach społecznościowych, ale również podczas autorskich warsztatów „Healthy Ciąża”, które prowadzi wspólnie z Edytą Litwiniuk.

Heidi Murkoff o tym, jak urodzić i nie zwariować

Ćwiczenia w ciąży – 12 zasad od Anny Lewandowskiej

Lewandowskiej zależy nie tylko na tym, by Polki były aktywne w ciąży (o ile ich stan zdrowia na to pozwala), ale też by treningi prowadziły świadomie i odpowiedzialnie. W tym celu przygotowała zestaw najważniejszych zasad dotyczących ćwiczeń w ciąży.

1. Ćwiczenia wykonujcie po uzyskaniu zgody od lekarza
2. Pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu
3. W pierwszym trymestrze nie rozpoczynajcie treningów
4. Nie unoście rąk powyżej linii barków. Wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego z uciskiem na żyłę główną dolną może powodować zaburzenie odpływu krwi z macicy. Może to poza zaburzeniami ukrwienia macicy i płodu powodować wystąpienie czynności skurczowej.
5. Niewskazane są głębokie przysiady
6. Niewskazane są ćwiczenia, które wymagają dotknięcia palców u stóp
7. Nie wykonujcie ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha
8. Nie wykonujcie ćwiczeń w leżeniu na plecach
9. Zalecane są ćwiczenia w siadzie na piłce, w leżeniu bokiem, w klęku podpartym, w podporze bokiem
10. W zaawansowanej ciąży unikajcie ćwiczeń w pozycji stojącej
11. Nie stosujcie obciążeń podczas treningu w III trymestrze
12. Przerwijcie ćwiczenia, jeśli odczuwacie ból podbrzusza, głowy, macie spłycony oddech, lub ciężko Wam się rozmawia – wyjaśnia Anna Lewandowska.

View this post on Instagram

Z cyklu "ŻYWIENIE i AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA W CIĄŻY" 💪🤰🏼 Jak dobrze wiecie kocham ten temat🤗🥰, od wielu lat. Jako TRENER PERSONALNY cały czas rozwijam się w tym obszarze. (a wraz z Edytką @edyta_litwiniuk od wielu lat prowadzimy nasze autorskie warsztaty "Healthy Ciąża") Dlatego tak ochoczo i tak często porszuam temat ciąży choćby tutaj i na blogu, bo chciałabym przekazać Wam wszystkie dobre i zdrowe wskazówki 🍏🍎 Aktywność fizyczna w ciąży cz. II Najważniejsze zasady ćwiczeń (obszerny post opisujący każdy tydzień znajdziecie na blogu) 1. Ćwiczenia wykonujcie po uzyskaniu zgody od lekarza 2. Pamiętajcie o odpowiednim nawodnieniu 3. W pierwszym trymestrze nie rozpoczynajcie treningów 4. Nie unoście rąk powyżej linii barków. Wzrost ciśnienia wewnątrzbrzusznego z uciskiem na żyłę główną dolną może powodować zaburzenie odpływu krwi z macicy. Może to poza zaburzeniami ukrwienia macicy i płodu powodować wystąpienie czynności skurczowej. 5. Niewskazane są głębokie przysiady 6. Niewskazane są ćwiczenia, które wymagają dotknięcia palców u stóp 7. Nie wykonujcie ćwiczeń wzmacniających mięśnie brzucha 8. Nie wykonujcie ćwiczeń w leżeniu na plecach 9. Zalecane są ćwiczenia w siadzie na piłce, w leżeniu bokiem, w klęku podpartym, w podporze bokiem 10. W zaawansowanej ciąży unikajcie ćwiczeń w pozycji stojącej 11. Nie stosuj obciążeń podczas treningu w III trymestrze 12. Przerwijcie ćwiczenia, jeśli odczuwacie ból podbrzusza, głowy, macie spłycony oddech, lub ciężko Wam się rozmawia. Drogie Mamusie tak jak zawsze powtarzam, jeśli Twój lekarz prowadzący nie widzi przeciwwskazań – śmiało podejmij aktywność fizyczną. Moje programy treningowe w ciąży zostały objęte patronatem Instytut Matki i Dziecka❤🤰🏼. #pregnant #pregnantworkout #fitmom #annalewandowska

A post shared by Anna Lewandowska (@annalewandowskahpba) on

Trenerka wspomniała również, że jej programy treningowe w ciąży, które przygotowywała przez ostatnie tygodnie, zostały objęte patronatem Instytutu Matki i Dziecka.

Dajcie znać w komentarzach, jaki tryb życia wy prowadzicie w ciąży. Ćwiczycie? Korzystacie z programów treningowych znanych instagramerek czy trenujecie pod okiem trenerów personalnych w swojej okolicy?

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobieta w ciąży

Kobiety całują klamki gabinetów ginekologicznych. „Myślałam, że czas mojej ciąży będzie najpiękniejszym okresem w moim życiu, przez koronawirusa tak nie jest”

Luteina podczas ciąży - jak i kiedy stosować oraz jakie ma działanie?

Luteina podczas ciąży – jak i kiedy stosować oraz jakie ma działanie?

Odczyn Coombsa - czym jest i jak interpretować wyniki?

Odczyn Coombsa – czym jest i jak interpretować wyniki?

Połóg - odchody połogowe / istock

Odchody połogowe. Położna Kasia wyjaśnia, czym są i jak powinna wyglądać higiena po porodzie

"Kazano mi wybierać: albo sekcja zwłok, albo wydanie ciała do pogrzebu"

„Nie, nie, na sali porodowej martwych dzieci się nie rodzi”

Tycie w ciąży - ile to zdrowo, ile zbyt dużo?

Tycie w ciąży – ile to zdrowo, ile zbyt dużo?

usg ciążowe

Drugi trymestr ciąży – czego powinnaś się spodziewać?

owsianka

Co jeść przed i po treningu?

kobieta w ciąży

Ciąża a koronawirus. Co powinnaś wiedzieć?

Objawy poronienia – późnego i wczesnego

Poronienie wczesne i późne – objawy

Poronienie. Co dzieje się w psychice kobiety, która straciła nienarodzone dziecko? Odpowiada psycholog Anna Bajkowska

Dr Wojciech Falęcki

Odporność kobiet w ciąży. Dr Wojciech Falęcki o tym, jak powinno się o nią zadbać

kobieta w ciąży

Kolka nerkowa w ciąży – przyczyny, diagnostyka i leczenie. Co powinnaś o niej wiedzieć?

Fran Drescher Rodin Eckenroth/Getty Images

Fran Drescher o chorobie, która zmieniła jej życie. „Byłabym dobrą mamą”

Izabela Dembińska / fot. Monika Ostrowska

,,Pierwsze chwile z noworodkiem” autorstwa położnej Izabeli Dembińskiej to spojrzenie na świat nowonarodzonego człowieka z jego perspektywy. Premiera książki już 11 marca 2020 r.!

Wypadanie włosów po ciąży / ArthurHidden/Freepik

Wypadanie włosów po ciąży. Kiedy to poważny problem, którego nie możemy bagatelizować?

badanie krwii, test, ciążą

Test ciążowy z krwi – kiedy go zrobić i jak interpretować wynik?

Dieta a płodność / freepik.com

Płodność – czy da się wspierać ją zdrowym odżywianiem? Dietetyczka odpowiada

Czy test ciążowy z drogerii jest wiarygodny?

Czy test ciążowy z drogerii jest wiarygodny?

„Dla niektórych mężczyzn kobieta po porodzie staje się niezwykle apetyczna, erotyczna, pociągająca właśnie z tego względu, że jest tą «krainą mlekiem i miodem płynącą»” – seksuolożka Agata Loewe o tym, jak młodzi rodzice mogą „wylogować się” do łóżka

Amy Schumer w czerwonej sukience pozuje na ściance

Amy Schumer już po kolejnym etapie zapłodnienia in vitro. „Dziękuję za wasze wsparcie, jest ogromnie pokrzepiające”

Anna Lewandowska pokazała ćwiczenie dla kobiet w ciąży. O czym powinnaś pamiętać, jeśli chcesz trenować?

Co może mieć wpływ na wynik testu ciążowego?

Brzuch po ciąży. Fizjoterapeuta tłumaczy, dlaczego nie zawsze wraca do formy

Najpopularniejsze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

Sandra Kubicka

Sandra Kubicka: nigdy już nie powiem, że jestem w stu procentach zdrowa, nawet jeśli kiedyś będę czuła się lepiej

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

cynk w migdałach

Cynk – gdzie go szukać? Poznaj 5 naturalnych źródeł cynku

Kobieta z grypą hiszpanką leży w łóżku

Grypa hiszpanka – przyczyny i objawy. Historia największej pandemii na świecie.

Mama zakleja plaster dziekcu. Na zdjeciu widoczne dłonie na drewnianym stole

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

Kobieta trzymająca się za plecy na dole z powodu bólu pleców

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Ropiejące oczy kobiety

Ropiejące oczy u dzieci i dorosłych – przyczyny i metody leczenia

kobieta, leżąca na łóżku, z bolącym brzuchem

Jak rozpoznać zakażenie owsikami? Czy pasożytów można pozbyć się domowymi sposobami?

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Lekarz siedzi przy biurku i wypisuje długopisem skierowania

Jak długo ważne są skierowania na badania lekarskie? Najważniejsze informacje, o których warto pamiętać.

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?