Przejdź do treści

6 pułapek wakacji all inclusive. Nie daj się zwieść małym pokusom, bo one rujnują twój całoroczny wysiłek

6 pułapek wakacji all inclusive
Zdjęcie: shutterstock
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
zima
Zatroszcz się o siebie zimą. Podpowiadamy, jak to zrobić
„W oceanach ląduje ok. 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po naszych siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że to najwyższy czas, żeby zrezygnować z foliówek
„W oceanach ląduje 50 tysięcy ton plastikowych strzępów po siatkach”. Sylwia Majcher przekonuje, że czas zrezygnować z foliówek
Syndrom MCS. Alergia na nowoczesność
Kobieta ćwiczy na dworze
Oto ćwiczenia, dzięki którym bieganie będzie przyjemniejsze i bardziej efektywne
Nudesy to nie wstyd
„Sama sobie winna”, bo wysyłała nagie zdjęcia? Sara Tylka: Wciąż żyjemy w kulturze gwałtu. Odpowiedzialność składa się na barki poszkodowanej

Wakacje all inclusive – dla umysłu synonim błogiego wypoczynku i letniego szczęścia. Dla organizmu koszmar ucieleśniony pod postacią obżarstwa, kolorowych drinków i lenistwa na plaży. Jak nie zaprzepaścić wielomiesięcznych starań o zdrowie w trakcie dwutygodniowych wakacji all inclusive?

Po całorocznej harówce i przedwakacyjnym szale odchudzania nareszcie przychodzi czas folgowania sobie. Przecież zasłużyliście. Jednak już kilkanaście dni zmiany nawyków na niezdrowe potrafi nieźle namieszać w naszych organizmach. Nie dajmy się zwieść małym pokusom wakacji all inclusive rujnującym całoroczny wysiłek o zdrowie. Oto sześć rzeczy, na które trzeba uważać.

dzieci myją zbęby

1. Kolorowe drinki

Piña colada czy daiquiri wypite nad brzegiem krystalicznie czystej wody to jeden z elementów, dla których uwielbiamy wakacje all inclusive. Gdy nie musimy już za nic płacić, te chłodzące pyszności stają się codziennym rytuałem. Istotnym składnikiem tęczowych drinków są soki owocowe. Te powinny być wyciskane ze świeżych owoców, lecz często zastępowane są gotowymi produktami obfitującymi w cukry i sztuczne słodziki. Takie drinki potrafią dodać do naszej diety setki kalorii i kilkadziesiąt gramów nadprogramowego cukru. Warto je ograniczyć.

2. Bufety

Na co dzień starasz się jeść małe porcje? Na wakacjach all inclusive będzie to bardzo trudne lub niemożliwe. Nieskończenie długi stół z piramidalną ilością jedzenia i deserów skusiłby chyba nawet najgorliwszego zakonnika. Bufety to prosta droga do nadmiernego dogadzania sobie, co skutkuje utratą kontroli nad ilością spożywanego jedzenia i szybkim wzrostem wagi. Badacze przyjrzeli się zachowaniom ludzi korzystających z bufetów. Aż 83 procent respondentów sięgało po większe talerze, aby skompletować posiłek. Wyniki tych badań zostały opublikowane na łamach czasopisma „Obesity”.

skrzynka z owocami

3. Darmowy alkohol

Niemal każdy rodzaj wakacji oznacza zwiększone spożycie napojów wyskokowych, lecz urlop all inclusive przoduje w tym aspekcie. Ani nie trzeba wychodzić do sklepu, ani płacić, a co więcej – alkohol czeka i zachęca schłodzonym obliczem. Jednak picie napojów procentowych na plaży może być niebezpieczne, ponieważ wielokrotnie zwiększa ryzyko odwodnienia. Nerki, aby zneutralizować alkohol, potrzebują dużej ilości wody, wydalanej następnie z organizmu wraz z toksynami w moczu. Do tego dodajmy nadmierne pocenie się jako naturalna reakcja na upał i przepis na odwodnienie gotowy. Dlatego bezwzględnie należy pamiętać, aby każdemu zimnemu piwku towarzyszyła odpowiednia dawka wody. Picie alkoholu w upał sprzyja także udarom słonecznym. A na sam koniec okazuje się, że nie możesz bezpiecznie korzystać z uroków basenu czy morza!

4. Ciągłe plażowanie

Wakacje all inclusive nie zachęcają do dalekich eksploracji. Nadprogramowe wycieczki są dodatkowo płatne, a lokalizacja kurortu nie zawsze pozwala na samodzielne eskapady. Zresztą wakacje są po to, żeby wypoczywać, prawda? A słowo „wypoczynek” u większości automatycznie wywołuje obraz plaży, wody i błogiego lenistwa. Jest jedno „ale”. Jeżeli przez cały rok trenujesz i starasz się trzymać formę, dwutygodniowe lenistwo może wiele zaprzepaścić.

Duńscy naukowcy wykazali, że wystarczy 14 dni znaczącego spadku aktywności, by siła mięśniowa u młodych ludzi zmniejszyła się o jedną trzecią, co odpowiada postarzeniu się o 40–50 lat. U dorosłych wskaźnik ten oscylował w granicy 25 procent. Dlatego warto znaleźć złoty środek pomiędzy lenistwem a aktywnym wypoczynkiem, czerpiąc radość choćby z ćwiczenia na plaży. Może to być siatkówka, piłka wodna, jogging lub zestaw plażowych ćwiczeń przygotowanych przez Kasię Bigos.

5. Jedzenie w restauracjach

Urok wakacji all inclusive polega również na tym, że ktoś inny martwi się o to, co zjesz na obiad. Jednak posiłki restauracyjne są niejednokrotnie naszpikowane o wiele większą ilością soli i cukru niż wyroby domowe, a nie rzadko również tajemniczymi proszkami wzmacniającymi smak. Jeżeli to możliwe, unikaj smażonych dań, w zamian wybierając te najmniej przetworzone.

6. Zachciankowa mentalność

Gdy raz po raz spełniamy swoje zachcianki, np. sięgając po słodkości, drinki, kolorowe napoje czy przekąski, tłumaczymy to sobie słowami, że „przecież jesteśmy na wakacjach”. Na urlopie all inclusive dochodzi jeszcze poczucie, że wszystko jest już opłacone i nie tylko można, ale nawet należy korzystać z tego jak najwięcej.

Podjadanie między posiłkami, objadanie się niezdrowymi przekąskami, których nigdy sami byśmy nie kupili, zwiększanie porcji posiłków – takie atrakcje przez kilkanaście dni potrafią nieźle namieszać w metabolizmie! Nie warto dla chwilowej przyjemności wyzbywać się wszystkich zdrowych nawyków. Zachowajcie chociaż część z nich. To już będzie coś.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Kobiety z deskami surfingowymi na plaży

Pierwsze biuro turystyczne, które podjęło taką decyzję. Obsłuży tylko zaszczepionych na COVID-19

Globus w dłoni

Nowa lista krajów z zakazem lotów do Polski. Nie ma na niej krajów UE, Strefy Schengen i Ukrainy

Samolot

Od 2 września obowiązuje zakaz lotów z 44 państw do Polski. Z których?

Ćwicz na plaży! Sprawdź, jaki trening proponuje Kasia Bigos

Pasażerowie na lotnisku

Zakaz lotów do Polski. Na liście pojawiły się nowe państwa. Z których krajów możemy nie wrócić z wakacji?

Jak pozbyć się much z domu? 5 sprawdzonych sposobów

7 sposobów, które pomogą ci przetrwać upały. Znasz je?

Wyjeżdżasz na urlop? Włóż do zamrażalnika monetę

Komary lubią cię bardziej od innych? Sprawdź, co może być przyczyną

Wakacje w Polsce a koronawirus – pomysły, metody relaksu bez wyjazdu, aktywny wypoczynek z dziećmi

SUP – trening na wodzie. Na czym polega i dlaczego warto spróbować?

Dlaczego mam akceptować to, że nie mogę mieć wymarzonych wakacji? Żal jest zdrowy! – zapewnia psycholog

Plaża, góry, las – jaki kierunek będzie najlepszy dla ciebie?

Wakacje z partnerem nie zawsze są idealne. Co zrobić, by były pełne wrażeń i namiętnych nocy?

Urlop wystarczająco dobry

Co roku wracasz z urlopu rozczarowana? Zmień to!

Kobiety na urlopie macierzyńskim pokrzywdzone przez tarczę antykryzysową

Kobiety na urlopie macierzyńskim pokrzywdzone przez tarczę antykryzysową

Urlop ojcowski i urlop tacierzyński w 2020 roku

Wakacje za granicą a koronawirus

Kobieta w wodzie

Od kwietnia utonęły w Polsce 162 osoby. Pamiętaj, najczęściej tonie się w ciszy

Stara toaleta, sławojka

Wróciłaś z urlopu? Pierwsze, co musisz zrobić, to spuścić wodę w toalecie

dziewczyna z lodem - wakacje a koronawirus

Wakacje z koronawirusem. Jak bezpiecznie wyjechać na wczasy? Radzi Ola Dufour

5 kroków do wejścia w tryb urlopowy. O tym, jak szybciej przestawić się na wakacyjne „slow motion”, radzi psycholog Anita Kruszewska

Jak odpocząć w czasie krótkiego wyjazdu? Podpowiadamy!

Kobieta na plaży

Mięsożerne bakterie – przecinkowce w Bałtyku. Pływanie w morzu jest niebezpieczne

Najpopularniejsze

Choroby mają zapach – wiedziałaś o tym?

Ćwiczenia na biust. 6 sposobów na ujędrnienie i podniesienie piersi

Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią

Jak pozbyć się oponki z brzucha

4 sposoby na pozbycie się oponki z brzucha. I nie chodzi wcale o robienie brzuszków

smutna kobieta pakująca prezenty świąteczne

Nie lubisz świąt? Nie martw się, to… normalne

10 niezdrowych wieczornych nawyków

Ubrania, które nas trują. Sprawdź, dlaczego mogą być niebezpieczne

Stanie na rękach – krok po kroku

Stanie na rękach – krok po kroku

Zimno jest zdrowe! Nie wierzysz? Oto 5 pożytków z niskich temperatur

kobieta na wydmach

„Odpuszczanie” jest dobre dla ambitnych i konsekwentnych kobiet – podpowiada nam psycholożka Anita Kruszewska

Smartfon a dolegliwości / istock

Smartfon a dolegliwości, które może wywołać. To nie tylko bezsenność

poranne wstawanie

7 rzeczy, które ułatwią poranne wstawanie

Gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

„365 dni”: gdy kobieta staje się przedmiotem, a gwałt wydaje się romantyczny

Fit Matka Wariatka / Facebook

Agresja i fałszywa troska na profilu „Fit Matki Wariatki”. Przyszedł czas na pato-fitness. Hello Zdrowie mówi temu nie!

Jak poprawić krążenie w nogach? Ćwiczenia, które warto wykonywać

Ćwiczenia na rozciąganie barków

Rozciąganie stawów barkowych – te ćwiczenia na pewno ci się przydadzą