Przejdź do treści

Przebojowe masło czosnkowe

Zdjęcie: masz.talerz |www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
5 ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa
Twój kręgosłup potrzebuje wsparcia? Oto kilka ćwiczeń, które go wzmocnią
karmienie piersią
Urządzenie do karmienia piersią dla ojców. To nowatorska koncepcja japońskiej firmy
Kobiety na zajęciach fitness
Kiedy zajęcia fitness mogą być niebezpieczne? O tym, jaki trening będzie najlepszy na start, pozmawialiśmy z fizjoterapeutką i trenerem personalnym
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Dlaczego przeziębiamy się od klimatyzacji?
Gosia Włodarczyk
„Presja, by jak najszybciej wrócić do formy, jest dla kobiet krzywdząca. Ciału trzeba dać czas na regenerację”. Rozmawiamy z fizjoterapeutką Gosią Włodarczyk

Niech wam się nie wydaje, że masło czosnkowe to nic ciekawego. Wręcz przeciwnie! Sprawdźcie ten przepis i przekonajcie się, że o tym przysmaku wcale nie wiedzieliście dotychczas wszystkiego. Będzie naprawdę smacznie!

Głównym składnikiem domowego masła będzie oczywiście czosnek. Aby wydobyć z niego smak, postanowiliśmy go upiec. Dzięki temu straci na ostrości, ale zyska na słodyczy i charakterze. W naszym przepisie czosnek pojawia się nie tylko ze względu na smak, ale też dzięki wartościom odżywczym.

Czosnek w zimowe dni powinien stać się naszym najlepszym przyjacielem. To dlatego, że wzmacnia organizm i odporność. Jest bakteriobójczy, przeciwzapalny i zwalcza infekcje. Warto go jeść, kiedy jesteśmy zdrowi oraz wtedy, gdy czujemy się przeziębieni. Jest uznawany za naturalny antybiotyk. Czosnek jest bogaty w aminokwasy, witaminy i mikroelementy. Zawiera witaminy A, B, C, D, E i K. Jest bogaty w potas, cynk, magnez, fosfor, selen i wapń. Oprócz tego wspomaga pracę jelit i ma działanie przeciwzakrzepowe. Opóźnia też procesy starzenia się skóry.

Nasze masło doskonale smakuje na lekko podpieczonym pieczywie. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że samodzielne przygotowanie masła to skomplikowana procedura. Tak naprawdę, aby je zrobić potrzebujesz tylko… miksera.

Składniki:

– 400 ml dobrej jakościowo, najlepiej wiejskiej śmietany 30%
– szczypta soli
– 1/3 łyżeczki suszonych płatków chilli
– szczypta pieprzu
– 7 ząbków czosnku
– 1-2 łyżki oleju rzepakowego

Przygotowanie:

Czosnek lekko rozgnieć, włóż do naczynia żaroodpornego, skrop olejem i piecz, aż zmięknie, w temperaturze 200 stopni. Śmietanę wlej do kielicha blendera. Miksuj, aż tłuszcz oddzieli się od maślanki.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przelej całość przez sito i gazę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Odciśnij masło z płynu.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Na koniec całość wymieszaj i uformuj dowolny kształt. Wstaw do lodówki na kilka godzin i podawaj z pieczywem. Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Dbajmy o siebie całościowo. To jest najważniejsze. Maseczka na twarz nie wystarczy.” Ciało i zdrowo – warsztaty dla dziewczyn, które chcą dobrze i zdrowo żyć!

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

Zainteresują cię również:

Chrup, chrup pora!

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Przepis na pieczone gruszki słodko-słone. Sprawdzą się o każdej porze dnia!

Masz ochotę na pyszny budyń? Spróbuj tej pyszności z jabłkami!

Błyskawiczny makowiec z bakaliami

Migdały z czekoladą i miodem – połączenie nieziemsko dobre i zdrowe

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Masło czekoladowe – zdrowe, bo domowe!

Kotlety jaglane z pieczarkami

Jabłka w cieście naleśnikowym

Omlet bez mąki z warzywami

Omlet bez mąki z warzywami – świetny pomysł na śniadanie

Miksujemy: koktajl na poprawę humoru

Na poprawę humoru! Koktajl z surowym kakao

Myślisz już o świątecznym stole? Pobaw się pomarańczami!

Szarlotka wegańska – najszybsza i najprostsza

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią

Jak zrobić tofu w domu

Kokosowe ciasto jaglane

Weekendowy detoks sokowy

Weekendowy detoks sokowy

Superkanapki z batata

Czarna soczewica z pomidorami

Ciastka z sezonowymi owocami