Przejdź do treści

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
istockphoto.com
Jesteś w ciąży, a urlop jeszcze przed tobą? Dermatolożki tłumaczą, dlaczego lepiej nie wystawiać się na słońce
istockphoto.com
7 czynników pogarszających objawy alergii
minipizze z żurawiną
Minipizze z żurawiną i camembertem. Domownicy będą prosili o dokładkę
Przeklinanie ma swoje korzyści. Nie wierzysz? Sprawdź
Czego nie robić podczas infekcji intymnej?

Brownie znamy i kochamy! W internecie można znaleźć mnóstwo różnych przepisów na ten deser. Bezglutenowe, raw, wegańskie albo bez cukru. My postanowiliśmy połączyć wszystkie te cechy, dodać kilka składników, które zalicza się do grupy superfood, i zaproponować przepis na najzdrowsze brownie, jakie kiedykolwiek jedliście!

W naszym brownie oczywiście nie zabraknie czekolady, ale sięgniemy po gorzką, o wysokiej zawartości kakao. Znajdzie się też coś ekstra w postaci jagód goji, nasion chia oraz pyłku kwiatowego.

O nasionach chia, jagodach goji i acai pisaliśmy wiele razy, pora skupić się na coraz bardziej popularnym pyłku pszczelim, inaczej zwanym kwiatowym. Pyłek ten jest pozyskiwany z kwiatów przez pszczoły. Ten właściwie bardzo niepozorny produkt kryje w sobie supermoc! Zawiera spore ilości białka oraz aż 32 aminokwasy. Są to m.in. leucyna, metionina, histydyna oraz arginina. To nie wszystko – pyłek jest bogaty w aż 40 różnych pierwiastków. Znajdziesz tam magnez, cynk, żelazo, chrom, miedź oraz wapń. Warto wspomnieć też o zawartości witamin. Mowa o witaminie A, B1, B2, C, B6, B12, C i E. Ten żółty produkt świetnie wpływa na przemianę materii i apetyt. Ma działanie oczyszczające, antybakteryjne, przeciwgrzybiczne oraz wzmacniające organizm. Uspokaja i poprawia koncentrację. Dobrze wpływa na wygląd i kondycję skóry. Pyłek ma szerokie zastosowanie w leczeniu. Warto go spożywać w kapsułkach albo w postaci zebranych przez pszczoły kulek. Pyłek można dodawać dosłownie do wszystkiego – do wypieków, koktajli czy owsianki.

Gotowi na najzdrowsze brownie pod słońcem?

Składniki na brownie:

– 2 szklanki ulubionych orzechów
– 1 szklanka daktyli
– 1/4 szklanki surowego kakao
– pół łyżeczki cynamonu
– szczypta soli
– 1 czubata łyżka oleju kokosowego
– 1 łyżka sproszkowanych jagód acai
– 2 łyżki wody

na polewę:

– 100 g gorzkiej czekolady
– łyżka oleju kokosowego
– łyżka syropu klonowego

do posypania:

– 3 łyżki nasion chia
– 4 łyżki jagód goji
– 3 łyżki pyłku kwiatowego

przepis na zdrowe brownie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przygotowanie:

Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na bok, aż będą zupełnie miękkie. Odcedź z wody. Orzechy zmiksuj na grube okruchy.

przepis na zdrowe domowe brownie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Do blendera wrzuć wszystkie składniki potrzebne do przygotowania ciasta i zmiksuj na gładko. Uzyskaną masę przełóż do podłużnej, niedużej silikonowej foremki. Wstaw ją do zamrażarki na mniej więcej 30 minut. Ciasto powinno się schłodzić na tyle, aby można było je swobodnie pokroić w kawałki. Aby przygotować polewę w kąpieli wodnej, połącz czekoladę, olej i syrop. Pokryj nią pokrojone w kawałki brownie.

zdrowe brownie krok po kroku

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Posyp superfood i włóż do zamrażarki na kolejne 15 minut. Brownie przechowuj w pojemniku w lodówce.

zdrowe brownie przepis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowy obiad za dychę

Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!

Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Chłodnik z kukurydzy z nutą kokosową

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!