Przejdź do treści

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
„Jestem chuda. Nie znoszę tego słowa, tak jak przez większość życia nie akceptowałam, że taka jestem”. Joanna Osyda szczerze o swojej wadze
Warsztaty milczenia. Kasia Bem tłumaczy, jak działa potęga ciszy
Shinrin yoku. Japońska kąpiel, która koi człowieka
Dieta Dukana. Zdrowa czy nie?
Dieta Dukana. Zdrowa? Niekoniecznie. Co o niej mówi dietetyczka?
Sandra Kubicka o swojej chorobie: Dzisiaj mijają 2 miesiące odkąd dowiedziałam się, że mam PCOS. Efekty? Da się? DA SIĘ!

Brownie znamy i kochamy! W internecie można znaleźć mnóstwo różnych przepisów na ten deser. Bezglutenowe, raw, wegańskie albo bez cukru. My postanowiliśmy połączyć wszystkie te cechy, dodać kilka składników, które zalicza się do grupy superfood, i zaproponować przepis na najzdrowsze brownie, jakie kiedykolwiek jedliście!

W naszym brownie oczywiście nie zabraknie czekolady, ale sięgniemy po gorzką, o wysokiej zawartości kakao. Znajdzie się też coś ekstra w postaci jagód goji, nasion chia oraz pyłku kwiatowego.

O nasionach chia, jagodach goji i acai pisaliśmy wiele razy, pora skupić się na coraz bardziej popularnym pyłku pszczelim, inaczej zwanym kwiatowym. Pyłek ten jest pozyskiwany z kwiatów przez pszczoły. Ten właściwie bardzo niepozorny produkt kryje w sobie supermoc! Zawiera spore ilości białka oraz aż 32 aminokwasy. Są to m.in. leucyna, metionina, histydyna oraz arginina. To nie wszystko – pyłek jest bogaty w aż 40 różnych pierwiastków. Znajdziesz tam magnez, cynk, żelazo, chrom, miedź oraz wapń. Warto wspomnieć też o zawartości witamin. Mowa o witaminie A, B1, B2, C, B6, B12, C i E. Ten żółty produkt świetnie wpływa na przemianę materii i apetyt. Ma działanie oczyszczające, antybakteryjne, przeciwgrzybiczne oraz wzmacniające organizm. Uspokaja i poprawia koncentrację. Dobrze wpływa na wygląd i kondycję skóry. Pyłek ma szerokie zastosowanie w leczeniu. Warto go spożywać w kapsułkach albo w postaci zebranych przez pszczoły kulek. Pyłek można dodawać dosłownie do wszystkiego – do wypieków, koktajli czy owsianki.

Gotowi na najzdrowsze brownie pod słońcem?

Składniki na brownie:

– 2 szklanki ulubionych orzechów
– 1 szklanka daktyli
– 1/4 szklanki surowego kakao
– pół łyżeczki cynamonu
– szczypta soli
– 1 czubata łyżka oleju kokosowego
– 1 łyżka sproszkowanych jagód acai
– 2 łyżki wody

na polewę:

– 100 g gorzkiej czekolady
– łyżka oleju kokosowego
– łyżka syropu klonowego

do posypania:

– 3 łyżki nasion chia
– 4 łyżki jagód goji
– 3 łyżki pyłku kwiatowego

przepis na zdrowe brownie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przygotowanie:

Daktyle zalej wrzątkiem i odstaw na bok, aż będą zupełnie miękkie. Odcedź z wody. Orzechy zmiksuj na grube okruchy.

przepis na zdrowe domowe brownie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Do blendera wrzuć wszystkie składniki potrzebne do przygotowania ciasta i zmiksuj na gładko. Uzyskaną masę przełóż do podłużnej, niedużej silikonowej foremki. Wstaw ją do zamrażarki na mniej więcej 30 minut. Ciasto powinno się schłodzić na tyle, aby można było je swobodnie pokroić w kawałki. Aby przygotować polewę w kąpieli wodnej, połącz czekoladę, olej i syrop. Pokryj nią pokrojone w kawałki brownie.

zdrowe brownie krok po kroku

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Posyp superfood i włóż do zamrażarki na kolejne 15 minut. Brownie przechowuj w pojemniku w lodówce.

zdrowe brownie przepis

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Przewodnik dla kawoszy: aeropress

Aeropress – zdrowa metoda parzenia kawy. Doskonale sprawdzi się i w domu, i w plenerze!

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!