Przejdź do treści

Bruschetta z pieczoną dynią

Bruschetta z pieczoną dynią
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić!
Siedzisz w bezruchu? Zacznij się wiercić! Wyjdzie ci to na zdrowie
Dziewczyna pije zielony sok
Witaminy i minerały, które zatrzymują czas
Burgery z kalafiora z salsą paprykową
Burgery z kalafiora z salsą paprykową
kawa
„Jeśli jest godzina 13, masz już za sobą dwie filiżanki kawy i czekasz aż twoja herbata wystygnie, to sygnał, że przesadzasz”. O tym, jaka jest bezpieczna dawka kawy, mówi internistka
Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.
Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży

Dynię znamy i kochamy, pyszną włoską bruschettę też. A może pokochać je w duecie? Sprawdźcie, jak smakuje takie połączenie z imbirowo-cynamonową nutą.

Proponujemy lekką, ale sycącą przekąskę. Połączymy pieczoną, miękką dynię z chrupiącymi orzechami, kremowym kozim serem, sycącą kromką chleba i wyrazistym sosem. Nasza bruschetta będzie zawierać wiele smaków i różnych struktur ‒ od miękkich, po chrupiące, twarde i płynne. Pycha!

Dynia zawiera mnóstwo beta-karotenu (im bardziej pomarańczowy miąższ, tym ma go więcej), potasu, fosforu i wapnia. Warzywo to jest niskokaloryczne, dlatego osoby na diecie mogą je wprowadzić do swojego jadłospisu. Oprócz tego z powodzeniem odkwasza organizm, pomaga w leczeniu nadciśnienia oraz wzmacnia układ odpornościowy. Dobrą i ważną informacją, jest to, że dynia po obróbce termicznej nie traci cennych wartości odżywczych. Ze względu na wysoki indeks glikemiczny nie jest jednak polecana diabetykom.

O tym, że orzechy to skarbnica witamin, wie każdy. Orzechy warto chrupać ze względu na zawartość nienasyconych kwasów tłuszczowych. Poza tym w tym przepisie doskonale podkreślą smak dyni. Dodamy też imbir, który odkaża, działa bakteriobójczo, przeciwzapalnie i świetnie smakuje z jabłkami.

Sos do bruschetty to zredukowany sok, świeżo wyciśnięty z jabłek, na które właśnie trwa sezon. Jabłka oprócz tego, że zawierają sporo witaminy C, która m.in. poprawia odporność, również wzmacniają serce, mięśnie i układ nerwowy.

Bruschetta z pieczoną dynią i orzechami

Zdjęcie: masz.talerz

Składniki (na 4 kromki):

– 350 g dyni pokrojonej w kostkę
– ser kozi do smarowania
– 4 kromki chleba
– garść posiekanych ulubionych orzechów
– 150 ml soku z jabłek
– szczypta cynamonu
– półtorej łyżki drobno posiekanego świeżego imbiru
– sól i pieprz do smaku
– olej do pieczenia

Przygotowanie:

Zacznij od przygotowania sosu. Do rondelka wrzuć posiekany imbir, cynamon i wlej sok. Zagotuj. Zmniejsz ogień i gotuj, aż sok się zredukuje do konsystencji sosu. Odstaw na bok, a przed podaniem przelej przez gęste sito tak, aby pozbyć się imbiru. Dynię pokrój w średnią kostkę, odkrój skórę. Połóż dynię na papierze do pieczenia. Skrop olejem, posyp solą i pieprzem. Wymieszaj. Piecz w temperaturze 230 stopni przez 15‒20 minut, aż zmięknie. Na grillowej patelni rozgrzej dwie łyżki oleju. Połóż kromki chleba i podgrzewaj, aż się ładnie zarumienią. Posiekane orzechy podpraż na rozgrzanej patelni. Chleb posmaruj kozim serem, połóż gorącą dynię, posyp orzechami i polej sosem.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Skąd się bierze miód?

Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Miksujemy superfoods! Koktajl z surowym kakao

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Miksujemy: koktajl na trawienie

Miksujemy koktajl na lepsze trawienie

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego