Przejdź do treści

Bruschetta z serem halloumi – oto prawdziwe śniadanie mistrzów

Bruschetta z serem halloumi
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Wskaźniki śmiertelności z powodu nowotworów maleją. „Jesteśmy w stanie wyleczyć ok. 60 proc. przypadków” – mówi onkolog
Witaminy i mikroelementy: sprawdź, jak powinno się je łączyć. Niewiedza może być niebezpieczna
Przesilenie wiosenne zmęczenie
Przesilenie wiosenne to nie fanaberia, tylko realny problem. Psycholog wyjaśnia, jak sobie z nim radzić
szklanka wody
Filtrujesz wodę? Pijesz niegazowaną czy tą z bąbelkami? A może „kranówkę”? O rodzajach wód porozmawialiśmy z lekarzem Krzysztofem Lachowskim
akcja jestem, badam się
„Jestem, badam się” – akcja, która ma przypominać kobietom o badaniach profilaktycznych

Oto śniadanie mistrza: chrupiąca bruschetta ze świeżą rukwią wodną, smażonym, lekko ciągnącym się serem halloumi i orientalną pieczoną papryką… Sprawdź ten przepis, a będziesz do niego wracać!

Ser halloumi to biały, błyszczący, twardy ser, w którego skład wchodzi mleko owcze, kozie i krowie. Pochodzi z Grecji. Może być długo przechowywany, nie tracąc swoich właściwości. W smaku jest lekko mleczny i słony. W jego skład wchodzi woda, białko i tłuszcz. Ser ten w kuchni znajduje wiele zastosowań. Można go jeść na surowo, ale najlepiej smakuje smażony albo grillowany, ponieważ w środku się rozpuszcza, a na zewnątrz powstaje chrupiąca skórka, przy tym nie traci kształtu. Dodaje się go do sałatek, frittaty, domowej pizzy. My wykorzystamy go do bruschetty. W połączeniu z kruchą rukwią wodną i pieczoną papryką smakuje doskonale!

Papryka jest warzywem bogatym w witaminę C i beta-karoten. Oprócz tego zawiera potas i wapń. Mówi się, że papryka jest warzywem zatrzymującym młodość, ze względu na zawarte w niej polifenole, które odpowiadają za usuwanie wolnych rodników, odpowiedzialnych za procesy starzenia się organizmu. Regularne jedzenie papryki pomaga obniżyć ciśnienie i chroni przed chorobami krążenia. Dlaczego jeszcze warto wprowadzić to warzywo do codziennej diety? Zawarte w papryce substancje działają bakteriobójczo, przeciwzapalnie, pozwalają utrzymać kondycję organizmu, poprawiają przemianę materii i wzmacniają odporność.

Rukiew wodna opóźnia procesy starzenia się skóry, poprawia przemianę materii, pomaga dbać o wątrobę. To niepozorne warzywo zawiera izotiocyjaniany, które hamują rozwój komórek nowotworowych i chronią przed nawrotem raka.

Sezam ze względu na wartości odżywcze mógłby zostać uznany za superfoods. Białko w sezamie ma prawie taką samą wartość jak w jajku kurzym. Oprócz tego zawiera mnóstwo cennych witamin z grupy A, E i B.

Robimy bruschettę na medal!

Bruschetta z halloumi i papryką

Zdjęcie: masz.talerz

Bruschetta z halloumi i papryką – składniki (na 4 bruschetty):

– 4 kromki chleba
– 200 g sera halloumi
– pęczek rukwi wodnej
– półtorej papryki
– 2 łyżki sezamu
– pieprz do smaku
– olej do smażenia
– świeże oregano (opcjonalnie) 

Bruschetta z halloumi i papryką – przygotowanie:

Umyj i przekrój paprykę na pół. Połóż na papierze do pieczenia. Skrop olejem i dodaj szczyptę pieprzu. Piecz ok. 10-15 minut w temperaturze 250 stopni. Ser halloumi pokrój na części. Obtocz go w sezamie. Rozgrzej patelnię z łyżką oleju. Smaż ser krótko, aż się zarumieni, przewracając go co jakiś czas. Rozgrzej patelnię grillową z jedną łyżką oleju, podsmaż pieczywo. Bruschette podawaj z rukwią wodną, pieczoną papryką, smażonym serem halloumi i świeżym oregano.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Sprawdź, co masz na talerzu. Źle dobrana dieta może być powodem irytacji

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować