Przejdź do treści

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Bruschetta z truskawkami
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
termofor
Masz bolesne miesiączki? Poznaj 6 sposobów na złagodzenie bólów menstruacyjnych
„Wiele przepłakałam, bo straciłam najważniejszą część wyglądu każdej kobiety. Teraz wiem, że nie jestem z tego powodu gorsza”. Kobiety pokazują, że mimo łysienia czują się atrakcyjne
Zdrowy obiad za dychę
Przepisy na zdrowy obiad do 10 złotych!
3 problemy ze skórą głowy
Bulion, sałatka, a może stir-fry? Algożercy, szykujcie się na ucztę!

Czekamy na nie, tęsknimy za smakiem i zapachem. Sezon na truskawki w pełni, więc pora na bruschettę z truskawkami! Nie dodamy nawet ziarenka cukru ‒ wystarczy ten zawarty w owocach. Dzięki temu, że je podgrzejemy i podgotujemy, staną się jeszcze słodsze. Letnia przekąska idealna.

Truskawki warto jeść, kiedy jest na nie sezon. Wtedy mamy pewność, że są świeże, nasze polskie i bez polepszaczy. Te owoce dobrze wpływają na nerki, serce, wątrobę oraz obniżają poziom cholesterolu. Pektyny w nich zawarte poprawiają trawienie, przemianę materii, a więc super nadają się dla osób odchudzających się.

Truskawki

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Poza tym są niskokaloryczne. Oprócz tego są bogate w witaminy i minerały. Znajdziesz w nich wapń, żelazo, magnez, sód, cynk, witaminy z grupy A, B, C i E.

Nasza bruschetta oprócz truskawek będzie zawierała borówki, domowe masło orzechowe, serek ricotta oraz chleb składający się z samych ziaren. Idealny sposób, aby dobrze zacząć lub zakończyć dzień!

Letnia bruschetta z truskawkami

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki (przepis na 2 bruschetty):

– pół garści borówek
– garść truskawek
– serek ricotta do posmarowania chleba
– 1‒2 łyżki masła orzechowego
– 2 kromki chleba
– kilka listków mięty
– łyżeczkę oleju kokosowego
– parę kropel ekstraktu waniliowego albo ziarenka wanilii z 1/3 laski

Przygotowanie:

Rozgrzej piekarnik do 200 stopni i włóż chleb do piekarnika na mniej więcej 10 minut. Umyj truskawki i borówki. Pozbądź się szypułek. Truskawki przekrój na pół. Rozgrzej olej w rondelku, wrzuć truskawki, mieszaj co jakiś czas, aby się nie przypaliły. Gdy puszczą sok, dodaj borówki. Gotuj na małym ogniu przez 10 minut. Na koniec dodaj wanilię. Gorący chleb posmaruj serkiem, dodaj masło orzechowe, polej owocami i dodaj miętę.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Raw bars - zdrowe mrożone batony

Raw bars – zdrowe mrożone batony

pieczony kalafior

Pieczony kalafior w sosie pomidorowym

Owocowe chutneye – lato zamknięte w słoiku

Woda smakowa – zrób ją sama!

bananowe ciasteczka owsiane

Bananowe ciasteczka owsiane. Pyszności na drugie śniadanie

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

Ciasto na pizzę – zdrowe, bo razowe

istockphoto.com

Domowa piekarnia – dwa przepisy na chleb, który zrobisz sama w domu!

Tagliatelle z porem i łososiem

Tagliatelle z porem i łososiem

borowiki

Sezon na borowiki trwa! Wypróbuj ten przepis

Razowe gofry z pomarańczami

Razowe gofry z pomarańczami

Domowe wypieki dla początkujących

Domowe wypieki dla początkujących. Wypróbuj nasze przepisy i przekonaj się, jakie to proste

kiszone ogórki

3 przepisy na kiszone ogórki. Dla początkujących, nieco wtajemniczonych i kiszonkowych wymiataczy

Mleko – pić czy nie pić? Rozwiewamy wątpliwości

marmolada

Zrób sobie marmoladę z twistem

Przepis na domowe suszone pomidory. Świetne do kanapek, sałatek i jako przekąska

Ciastka z sezonowymi owocami. Zrobisz je w kilka minut

istockphoto

Szpinak w super sałatce

Śliwki z kremem kokosowym. Wykwintny smak z zapachem lata

Przepis na jaglany koktajl z malinami. Prawdziwa bomba witaminowa

Piekę… kaszę ze śliwkami. Obłędnie pyszna i zdrowa

Smoothie bowl ze śliwkami. Porcja energii na cały dzień

Ciastka jagodowe bez cukru. Nadają się na wycieczkę, plażę i do pracy!

owsianka

Przepis na owsiankę według White Plate. Pyszne i zdrowe śniadanie

Złota owsianka z kurkumą

Złota owsianka z kurkumą