Przejdź do treści

Bruschetta z zielonym groszkiem. Śniadanie pełne witamin

Bruschetta z zielonym groszkiem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chcesz podkręcić swój seksualny apetyt? Sprawdź, czy twoja dieta jest bogata w tę witaminę
5 sygnałów, że należy zbadać cukier we krwi
istockphoto
„Że Niby Fit” na Instagramie: 5 kroków, jak nie przytyć w wakacje
yoga twarzy joga
Joga dla twarzy. Kasia Bem pokazuje miny, które działają lepiej niż botoks
istockphoto
Często miewasz migreny? Sprawdź, co może prowokować bóle

Kiedy słyszymy bruschetta, od razu widzimy pomidory, bazylię i chrupiące pieczywo. Nic dziwnego ‒ to najbardziej znana włoska przekąska. Ale tym razem postawimy na jej zieloną wariację. Bazą naszej propozycji będzie groszek! Użyjemy też pełnoziarnistego chleba, sera koziego, jadalnych kwiatów, a całość skropimy sosem. Pycha!

Głównym bohaterem naszej kanapki będzie groszek. Pamiętacie, jak w dzieciństwie wyjmowało się te zielone kuleczki z łupinek i wkładało od razu do buzi? Możemy to powtórzyć! Najlepiej teraz, bo właśnie trwa sezon na to warzywo. Zielony groszek jest doskonałym źródłem błonnika. Świetnie wpływa na pracę jelit i procesy trawienne. Jest niskokaloryczny, zawiera białko, witaminy i mikroelementy. Świetnie nadaje się dla osób odchudzających się, ponieważ ma mało tłuszczu i sporo błonnika, a więc syci, ale nie tuczy. Warzywo idealne! Zjadając go, dostarczycie organizmowi żelaza, fosforu, magnezu i wapnia. Dodatkowo także witamin A, C, E i B. Oprócz tego zielone kuleczki zapobiegają chorobom serca i regulują poziom cholesterolu. Wzmacniają też odporność. Nic, tylko jeść!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

15 odcieni zieleni – czyli najlepsze przepisy na zielone koktajle

Letnia bruschetta z zielonym groszkiem

Letnia bruschetta

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki (na dwie bruschetty):

– garść groszku
– płatki nagietka (opcjonalnie, można zastąpić innymi jadalnymi kwiatami)
– ser kozi do posmarowania chleba
– łyżeczka masła klarowanego
– 2 kromki pełnoziarnistego chleba

Sos:

– łyżeczka musztardy
– pół łyżeczki miodu
– łyżeczka soku z cytryny
– sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:

Groszek wyjmij z łupinek. Zagotuj wodę w garnku, wrzuć groszek na 3‒4 minuty. Rozpuść masło na grillowej patelni, podsmaż na niej chleb. Aby zrobić sos, połącz musztardę, miód i sok z cytryny. Całość dokładnie wymieszaj, jeśli jest za gęsty, dolej odrobinę wody. Dopraw solą i pieprzem. Chleb posmaruj kozim serkiem, przykryj groszkiem, posyp płatkami nagietka i skrop sosem.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Hello my Hero. Dominika Jeżewska, Pani Łuska: zaczęłam widzieć więcej szczęścia w łuszczycy, bawić się nią i doceniać, że dzięki niej dbam o wiele bardziej o swój organizm

lady pasztet

„Jestem w ciąży, więc dla mnie najbardziej palące jest to, żeby kobiety wyszły z domów, a żeby do tych domów przyszli faceci” – mówi Katarzyna Barczyk, autorka bloga Lady Pasztet

Judith Butler

Judith Butler: słowo „lesbijka” pojawiło się w mojej głowie w wieku 14 lat, gdy zakochałam się w dziewczynie

„Kiedy szłam z kimś do łóżka, zasłaniałam swoje rozstępy. Dopiero po długim czasie zrozumiałam, że moi partnerzy i partnerki nie zwracają na to żadnej uwagi” – mówi Katarzyna, która polubiła swoje niedoskonałości

Zainteresują cię również:

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Omletonaleśnik z czereśniami i twarożkiem

Przepis na omlet z czereśniami i twarożkiem

Pudding chia z musem ananasowym

Pudding chia z musem ananasowym

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Kisiel rabarbarowy z imbirową nutą

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sernik z nerkowców z musem jagodowym

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Sezonowa sałatka z zielonym groszkiem i młodymi ziemniakami

Letni makaron z cukinii

Przepis na letni makaron z cukinii

Kolorowa matcha z dodatkiem superfoods. Energetyczna bomba witaminowa

Przepis na pieczone rzodkiewki. Zdrowa, niskokaloryczna przekąska

Chłodnik miętowy z zielonego groszku. Ukojenie po upalnym dniu

Semifreddo – deser na medal. Każda jego część kryje w sobie inny smak!