Przejdź do treści

Brzuch jak marzenie

Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
matka zmęczona dzieci
Jej deficyt może być przyczyną ciągłego zmęczenia. Poznaj 7 sygnałów niedoboru witaminy B12
Uśmiechnięte dziewczyny
5 rzeczy, za które polubią cię inni. Sprawdź, co radzi psycholog Tomasz Wojtoń
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini

Chcecie skutecznie pracować nad mięśniami brzucha? Zwykłe spięcia to za mało. Postarajcie się, żeby ćwiczenia angażowały możliwie najwięcej mięśni jednocześnie. Oto nasz zestaw.

Trening wykonujcie 3 razy w tygodniu, skupiając się na prawidłowej technice wykonania każdego ćwiczenia. Każde z nich wykonujcie w 20 powtórzeniach, a następnie przejdźcie do kolejnego. W zależności od stopnia zaawansowania wykonajcie 3‒5 takich rund.

Ćwiczenie 1: Unoszenie nogi w leżeniu

Połóż się na plecach i dociśnij odcinek lędźwiowy kręgosłupa do podłoża. Następnie oderwij lekko łopatki i przyciągnij ugięte kolano do przeciwnego łokcia. Podczas wykonywania ćwiczenia cały czas utrzymujesz tę pozycję. Pracuje za to wolna noga, która unosi się w górę i w dół. Po 20 powtórzeniach zmień stronę.

Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia:

Fot: Katarzyna Milewska


Ćwiczenie 2: Twist w podporze

Ustaw się w pozycji podporu przodem na przedramionach. Pilnuj, by nie załamywać bioder i mocno spinać mięśnie brzucha. Następnie skręcaj się raz w lewą, raz w prawą stronę, pilnując napięcia korpusu.

Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia:

Fot: Katarzyna Milewska


Ćwiczenie 3: Spięcia skośne z unoszeniem nóg

Połóż się na plecach i załóż dłonie na głowę. Oderwij łopatki od ziemi i skręcając korpus, przyciągaj łokieć raz do jednego, raz do drugiego kolana. Kiedy jedna noga się prostuje, druga – ugina.

Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia:

Fot: Katarzyna Milewska


Ćwiczenie 4: Nożyce

Połóż się na plecach i dociśnij odcinek lędźwiowy do maty. Następnie delikatnie załóż dłonie za głowę i unieś łopatki w górę. Zatrzymaj się w tej pozycji i unieś do góry proste nogi. Powinny tworzyć z tułowiem kąt rozwarty. Dociskając kręgosłup do podłoża, naprzemiennie rozszerzaj i łącz ze sobą nogi. Jeśli kręgosłup się odkleja, ustaw nogi wyżej.

Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia:

Fot: Katarzyna Milewska


Ćwiczenie 5: Półscyzoryki skośne

Usiądź i przenieś ciężar ciała wyraźnie na jeden pośladek, odchylając się w tył i unosząc proste nogi tuż nad ziemię. Następnie uginając nogi w kolanach, zbliżaj je do klatki piersiowej. Tułów jednocześnie również zbliża się do kolan.

Prawidłowa technika wykonania ćwiczenia:

Fot: Katarzyna Milewska

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Chwile, kiedy dziecko wyrasta z małej fasolki, warte są każdej sekundy. Zobacz galerię niesamowitej radości z oczekiwania

5 ćwiczeń, które zredukują stres

Stres, praca, napięcie, pośpiech? Znajdź chwilę czasu na ćwiczenia rozluźniające

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

smutna kobieta spotkanie

„Zamiast skupiać się na tym, co mamy, koncentrujemy się na tym, co chciałybyśmy mieć”. Dlaczego nie warto narzekać?

kobieta relaks

Jak odpocząć w jeden wieczór? Psycholog zdradza sprawdzone patenty

Chcesz skutecznie schudnąć? Oto najważniejsze czynniki, które wpływają na tempo chudnięcia

„Mam rozmiar 40, a czasem nawet 42. Jestem na okładce Playboya i jestem z tego dumna”. Monika Borzym w najnowszym numerze magazynu dla panów

Kampania Centrum Praw Kobiet

Trzymamy stronę kobiet! Wesprzyj Polki doświadczone przemocą. Trwa kampania Centrum Praw Kobiet

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Kiedy czekamy na miłość, awans i lepszą wersję nas samych, wiele tracimy. Kasia Bem radzi, jak żyć tu i teraz

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Pomaganie jest proste, a Ty jesteś dobrą osobą

Twoje biodra są zbyt mało elastyczne? Oto zestaw ćwiczeń, które pomogą je rozruszać

Janina Ochojska choruje na raka piersi. Na Twitterze opublikowała poruszające nagranie

kosmetyki testowanie na zwierzętach

Chiny rezygnują z testowania kosmetyków na zwierzętach. To przełomowa decyzja!

Poranny trening. Obudź się z energią!

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Przyjaźń po rozstaniu? Rozstrzygnij wszystkie za i przeciw

Bonus dla ABS

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z hantlami – bonus dla ABS

Jak zmienić sposób, w jaki patrzymy na życie? Kasia Bem podaje klucz do szczęścia

Kobiety ze Sri Lanki walczą o równouprawnienie. Surfują na falach niosących zmiany

„Nie garb się!” przestaje działać? Ratunek w aktywnym siedzeniu!

„Lesbijka u ginekologa jest jak jednorożec, który się urwał z choinki” – czyli LGBT u lekarza