Przejdź do treści

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kolory migreny. Jakie światło zmniejsza ból głowy?
Zimnem czy ciepłem – jak pokonać częste dolegliwości?
Chcesz obniżyć poziom złego cholesterolu? Pokochaj białe owoce i warzywa!
kot w kuchni
10 rzeczy, których lepiej pozbyć się z kuchni
Zerwij z „Czy zasługuję?” i ciesz się życiem. Jesteś tego warta!

Tytuł tego przepisu powinien w zasadzie brzmieć „superfood chleb”. Nie zawiera glutenu, cukru i produktów pochodzenia zwierzęcego. Wystarczy, że umieścisz większość składników w mikserze i… gotowe! Chlebek wychodzi delikatnie wilgotny, sycący, lekko orzechowy i aromatyczny. Czego chcieć więcej?

W jego skład wchodzi komosa ryżowa, inaczej zwana quinoą. Jest to źródło pełnowartościowego białka roślinnego. Jest bogata w żelazo, magnez, potas, cynk, miedź oraz kwas foliowy. Ma dobry wpływ na wygląd skóry, paznokci i włosów. Ma niski indeks glikemiczny, więc idealnie nadaje się dla osób dbających o figurę. Oprócz tego zawiera cenny błonnik, dzięki któremu czujemy się najedzeni przez dłuższy czas.

Poza komosą w naszym przepisie ważną rolę odgrywa kasza gryczana. To dzięki niej chleb będzie miał dobrą konsystencję i lekko orzechowy smak. Kasza gryczana zawiera selen, żelazo, magnez, miedź i kwas foliowy. Ma ma właściwości rozgrzewające. Oprócz tego dobrze wpływa na układ nerwowy, trawienny, dodaje energii oraz wzmacnia kości.

pasztet

O tym, że nasiona chia są zaliczane do grupy superfood, wie już chyba każdy. Dlatego nie mogło ich zabraknąć tutaj. Dzięki właściwościom sklejającym bardzo ładnie łączą i trzymają resztę składników. To one sprawiają, że chlebek się nie rozpada. Chia są bogate w przeciwutleniacze, kwasy tłuszczowe omega-3, błonnik oraz białko. Oprócz tego zawierają magnez, fosfor i wapń. Nie może ich zabraknąć w Twojej diecie!

Przygotuj chleb mocy, a już nie sięgniesz po żaden inny!

Chleb superfood

chleb bez mąki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Składniki:

– garść białego sezamu
– garść ulubionych orzechów
– garść pestek dyni
– łyżka zaa’tar’u albo suszonego oregano
– pół łyżeczki soli morskiej
– łyżeczka sody oczyszczonej
– 200 ml wody
– 250 g komosy ryżowej
– 50 g nasion chia
– 50 g oleju kokosowego
– 40 g kaszy gryczanej niepalonej

Przygotowanie:

Dzień wcześniej do miski wsyp komosę i kaszę. Zalej 100 ml wody i odstaw do lodówki. Następnego dnia odcedź kaszę i komosę, przepłucz pod bieżącą wodą.

przepis na chleb bez maki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Trzy razy jajka!

Do miski wsyp nasiona chia i zalej je 100 ml wody.

jak zrobic chleb bez maki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Poczekaj 5 minut, aż nasiona wchłoną wodę. Do blendera wrzuć wszystkie składniki oprócz pestek dyni i orzechów. Zmiksuj na gładką masę. Całość przelej do foremki o wymiarach 20×30 cm. Posyp pestkami dyni, sezamem i orzechami.

przepis na chleb bez maki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Piecz w temperaturze 160 stopni przez 120 minut, do uzyskania czystego patyczka. Po tym czasie piekarnik wyłącz, a chleb wyjmij po 20 minutach. Przełóż go na kratki do całkowitego wystudzenia.


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi dietetyczka Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

„W Chinach medycyna chińska przygotowuje przyszłych rodziców już rok przed planowaną ciążą. Dzięki temu depresja poporodowa nie zdarza się tam często” – mówi Aneta Rosłon, terapeutka medycyny chińskiej

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami