Przejdź do treści

Ciastka z sezonowymi owocami

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
usg
6 badań, dzięki którym diagnozujemy nowotwory
lapee.dk
Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien?
Jade Beall, fotografka: niezależnie od kształtu, koloru i wieku, każde ciało zasługuje na to, by być postrzegane jako piękne
istockphoto.com
Zła strona soli. Dietetyk Powszechny tłumaczy, co sól robi z organizmem

Jeśli w twojej lodówce zalega jeszcze trochę malin, albo po prostu masz chęć przyrządzić z nich pyszny deser, wypróbuj ten przepis. Jest banalnie prosty w wykonaniu, ale na pewno nie jest nudny.

Sezon na maliny dobiega końca, dlatego warto po nie sięgać, dopóki jeszcze są dostępne. Maliny są znane z wysokiej zawartości witaminy C, ale mają w sobie także witaminę A, K i E. Oprócz tego dostarczają potasu, wapnia, fosforu i magnezu. Mają działanie przeciwzapalne i rozkurczające. Ich spożywanie poleca się podczas karmienia piersią i menstruacji. Nie bez przyczyny warto z nich przygotowywać soki i konfitury, a później po nie sięgać, gdy złapie nas przeziębienie. Maliny wspomagają walkę z gorączką i infekcjami dróg oddechowych. Jak by tego było mało, są moczopędne, wzmacniające odporność oraz przeciwbakteryjne. To naturalne antybiotyki! Regularne spożywanie malin poprawia przemianę materii i dobrze wpływa na pracę jelit oraz układu moczowego.

Składniki (na 4 duże ciastka):

– 1 jajko
– 1 żółtko
– ok. garść malin
– ok. 6 łyżek masła orzechowego
– 4 łyżki erytrytolu
– 30 g mąki z orzechów ziemnych
– mąka orkiszowa
– 1 łyżeczka proszku do pieczenia
– szczypta cynamonu
– 1 łyżka oleju kokosowego
– 2 łyżki mleka
– miód
– 1 łyżka nasion chia
– ok. 2 łyżki ulubionych orzechów

Przygotowanie:

Do miski wsyp mąkę orzechową, proszek, cynamon, erytrytol i trochę mąki orkiszowej. Wymieszaj sypkie składniki. Wbij jajko. Dodaj mleko i olej. Zagnieć ciasto. Stopniowo dodawaj tyle mąki orkiszowej, aż ciasto będzie elastyczne i nie będzie kleiło się do dłoni. Wstaw do lodówki na minimum pół godziny. Maliny rozgnieć widelcem na puree i dodaj nasiona chia. Zamieszaj i odstaw na bok. Schłodzone ciasto rozwałkuj.

przepis-na-ciastka-z-malinamiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wytnij parzystą ilość prostokątów. Połowę prostokątów posmaruj masłem orzechowym, dodaj niecałą łyżkę malin.

ciastka-z-malinami-maslem-orzechowymZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przykryj drugim kawałkiem ciasta. Za pomocą widelca zagnieć ranty ciastka. Wbij widelec na środku ciastka, tak aby powstały dziurki.

ciastka-przepisZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przełóż na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posmaruj żółtkiem. Piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza przez 15-20 minut. W małej miseczce połącz resztę masła orzechowego z miodem, tak aby powstał lekko gęsty, lejący sos. Orzechy podpraż na suchej patelni i posiekaj w nieregularne kawałki. Upieczone ciastka polej sosem i posyp orzechami.

ciastka-z-malinamiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami