Przejdź do treści

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Umówmy się, nikt nie ma czasu na przyrządzanie wymyślnych posiłków po treningu. Zwłaszcza że gdy zrobi się dobry trening, trzeba zjeść dość szybko. Proponujemy coś ekspresowego i naprawdę pysznego.

Zadaniem posiłku potreningowego jest szybkie dostarczenie utraconej podczas treningu energii (uzupełnienie glikogenu mięśniowego) oraz regeneracja. Dlatego bardzo ważne jest, żeby do godziny po zakończonej pracy zjeść posiłek. Jeśli nie jecie go wcale – popełniacie jeden z podstawowych błędów treningowo-żywieniowych. Zasada jest prosta – to, co trafia do waszego żołądka, powinno szybko się wchłonąć. Zmęczone mięśnie potrzebują węglowodanów prostych. W tym przypadku proponujemy podać je w formie ryżu z odrobiną ksylitolu i duszonego z cynamonem jabłka (jabłko możecie zamienić na jagody, maliny lub mango).

Ksylitol jest zdrowszym zamiennikiem cukru, ponieważ nie aktywuje insuliny, a przy tym odbudowuje utracony glikogen i nadaje potrawie słodki smak. Cynamon to bogate źródło żelaza oraz wapnia. Niektóre badania naukowe mówią, że stosowanie dziennie ½ łyżeczki cynamonu obniża poziom złego cholesterolu LDL.

Składniki:

– ryż paraboliczny lub basmati (100–150 g);
– ½ jabłka;
– łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego;
– ½ płaskiej łyżeczki mielonego cynamonu

Sposób przygotowania:

Ryż wrzuć na gotującą się wodę i zaczekaj, aż lekko się rozgotuje (dzięki temu po treningu szybciej się wchłonie). Odcedź go i poczekaj 5–10 minut, aby ostygł.

W międzyczasie pokrój jabłko w plasterki, wrzuć do małego garnka z odrobiną wody i posyp cynamonem i ksylitolem. Duś, mieszając, około 5 minut.

Ryż przesyp do miseczki, dodaj olej kokosowy i jabłka. Wielbiciele cynamonu mogą na koniec użyć go jeszcze raz. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gotowe!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej