Przejdź do treści

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami

Co zjeść po treningu? Ryż z owocami
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Umówmy się, nikt nie ma czasu na przyrządzanie wymyślnych posiłków po treningu. Zwłaszcza że gdy zrobi się dobry trening, trzeba zjeść dość szybko. Proponujemy coś ekspresowego i naprawdę pysznego.

Zadaniem posiłku potreningowego jest szybkie dostarczenie utraconej podczas treningu energii (uzupełnienie glikogenu mięśniowego) oraz regeneracja. Dlatego bardzo ważne jest, żeby do godziny po zakończonej pracy zjeść posiłek. Jeśli nie jecie go wcale – popełniacie jeden z podstawowych błędów treningowo-żywieniowych. Zasada jest prosta – to, co trafia do waszego żołądka, powinno szybko się wchłonąć. Zmęczone mięśnie potrzebują węglowodanów prostych. W tym przypadku proponujemy podać je w formie ryżu z odrobiną ksylitolu i duszonego z cynamonem jabłka (jabłko możecie zamienić na jagody, maliny lub mango).

Ksylitol jest zdrowszym zamiennikiem cukru, ponieważ nie aktywuje insuliny, a przy tym odbudowuje utracony glikogen i nadaje potrawie słodki smak. Cynamon to bogate źródło żelaza oraz wapnia. Niektóre badania naukowe mówią, że stosowanie dziennie ½ łyżeczki cynamonu obniża poziom złego cholesterolu LDL.

Składniki:

– ryż paraboliczny lub basmati (100–150 g);
– ½ jabłka;
– łyżeczka oleju kokosowego nierafinowanego;
– ½ płaskiej łyżeczki mielonego cynamonu

Sposób przygotowania:

Ryż wrzuć na gotującą się wodę i zaczekaj, aż lekko się rozgotuje (dzięki temu po treningu szybciej się wchłonie). Odcedź go i poczekaj 5–10 minut, aby ostygł.

W międzyczasie pokrój jabłko w plasterki, wrzuć do małego garnka z odrobiną wody i posyp cynamonem i ksylitolem. Duś, mieszając, około 5 minut.

Ryż przesyp do miseczki, dodaj olej kokosowy i jabłka. Wielbiciele cynamonu mogą na koniec użyć go jeszcze raz. 

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Gotowe!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Ziemniak – sezon na to, co pod ziemią

Odkryj ziemniaka na nowo i posmakuj wytrawnych ciastek z łososiem

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę

marchew

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą