Przejdź do treści

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem

Co zjeść po treningu? Sałatka z mango i melonem
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Po dobrym treningu często ma się ochotę na coś słodkiego. Zamiast batona warto postawić na danie, które przyrządza się dosłownie w 20 minut i jest naprawdę bardzo smaczne.

Zadaniem posiłku potreningowego jest szybkie dostarczenie utraconej podczas aktywności energii (uzupełnienie glikogenu mięśniowego) oraz regeneracja. Dlatego bardzo ważne jest, żeby do godziny po zakończonej pracy zjeść posiłek. Bardzo fajną opcją jest wkomponowanie w posiłek niektórych owoców. Idealnie sprawdza się mango, melon lub ich połączenie.

Składniki:

– 130 g fileta z piersi indyka,
– 70 g świeżego melona,
– 70 g mango,
– sałata lodowa,
– łyżeczka siemienia lnianego,
– 4–5 liści świeżej bazylii,
– sok z resztek mango,
– łyżka musztardy Dijon,
– łyżka miodu naturalnego (w żadnym wypadku nie sztucznego),
– 2 łyżki oliwy z oliwek.

Przygotowanie:

Mięso z piersi indyka pokrój w kostkę i duś na patelni z wodą przez 30 minut. Dopraw solą himalajską, oregano i kurkumą.

Czekając na mięso, zajmij się pozostałymi składnikami. Umieść w misce ok. 1/3 pokrojonej główki sałaty lodowej, do tego dodaj pokrojone w kostkę owoce. Posyp siemieniem lnianym oraz liśćmi bazylii.

Aby poprawić walory smakowe potrawy, przygotuj dip musztardowo-miodowy z mango. Do szklanki wlej 20–30 ml soku z mango. Część możecie odsączyć do miseczki już przy krojeniu. Pozostałą część miąższu uzyskasz, zeskrobując go nożem z mięsistej pestki. Dodaj 2 łyżki oliwy z oliwek, miód naturalny oraz łyżkę musztardy. Całość wymieszaj i polej nim danie.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Potreningowa sałatka gotowa!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej