Przejdź do treści

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado

Co zjeść przed treningiem? Stek wołowy z frytkami z batatów i pastą z awokado
Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
doktor michał lipa przodem
Czy USG jest bezpieczne?
Meghan Markle jest w ciąży. Poinformował Pałac Kensington
Marta Frej dla Hello Zdrowie!
smutna kobieta
Czy kobiecy gniew może być zdrowy?
trójka niemowlaków na łóżku
Mama trojaczek zawiedziona swoim poporodowym brzuchem

Ryż z kurczakiem nie musi być jedynym pomysłem na posiłek przed treningiem. Zostawmy go kulturystom. Chcecie przed aktywnością zjeść smacznie, zdrowo, szybko i pożywnie? Sprawdźcie ten przepis.

Pamiętajcie, że posiłek przedtreningowy powinien zawierać pełnowartościowe białko, węglowodany złożone oraz tłuszcze. Stąd wybraliśmy połączenie mięsa (białko), batatów (węglowodany złożone) oraz zdrowych tłuszczów (awokado i masło klarowane). Tego typu produkty i sposób ich przyrządzenia nie powodują gwałtownego wyrzutu insuliny we krwi, w wyniku czego przed samym treningiem nie jesteście ospali i macie większą moc.

Zjedzcie go odpowiednio wcześniej, aby czuć się komfortowo na treningu. Najlepiej 2,5–3 godziny przed zaplanowaną sesją treningową.

Składniki:

– polędwica/rumsztyk wołowy;
– ½ średniego batata;
– ½ awokado;
– 3–4 ząbki czosnku;
– 2 małe ogórki kiszone;
– 3–4 suszone pomidory;
– łyżeczka masła klarowanego.

Przygotowanie:

W wołowinę wsmarowujecie oliwę z oliwek wraz z odrobiną soli himalajskiej i czarnym pieprzem. Następnie wrzucacie mięso na rozgrzaną patelnię grillową lub griller. Jeżeli lubicie krwistego steka, wystarczy grillować go ok. 2,5 minuty z obu stron. Jeśli wolicie mocniej wysmażone mięso, przewróćcie je jeszcze dwa razy. Pamiętajcie, że aby mięso zachowało swój właściwy skład, nie powinno być zbyt mocno wysmażone.

Pasta z awokado

Będziecie potrzebować: awokado, czosnku, suszonych pomidorów, ogórków kiszonych. Każdy z tych produktów kroicie, a następnie razem wrzucacie do blendera, aż powstanie pasta.

Frytki z batata

Batata kroicie w grubsze paski (jak frytki) i wrzucacie na rozgrzaną patelnię. Wcześniej roztapiacie na niej masełko klarowane. Przysmażacie przez ok. 5 min.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Teraz, gdy już macie wszystko gotowe, nakładacie danie na talerz. Czas przygotowania to ok. 20 min.

Smacznego i dobrego treningu!

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem?

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Domowy trening z kettlebells

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Trening na drabince koordynacyjnej