Przejdź do treści

Ćwiczenia rozciągające – rób je dobrze!

Ćwiczenia rozciągające - rób je dobrze!
Ćwiczenia rozciągające - jak poprawnie je wykonać pokazuje Kasia Bigos, video: connectmedica tv
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Kampania Fundacji Arena i Świat
Wspaniałe bohaterki w kampanii „Badaj się i żyj pełną piersią. Nie daj się rakowi”
Agnieszka Hyży o macierzyństwie: wszystkie jedziemy na tym samym wózku!
Michał Lipa o dodatkowych kilogramach w ciąży. Ile może przytyć ciężarna?
Fryzjerka znalazła dziwną plamkę na jej głowie. Okazało się, że po 13 latach ma nawrót raka
szczepionka
Grypa – dlaczego się szczepimy?

Niezależnie od tego, czy ćwiczenia rozciągające wykonujesz tylko po treningu, czy elastyczne mięśnie i ścięgna są ci niezbędne w sportowych aktywnościach, istnieje kilka zasad dotyczących tego, jak robić to dobrze.

– nie wykonuj ćwiczeń rozciągających bez rozgrzewki! Mięśnie są jak plastelina. Zimna – rwie się przy rozciąganiu, ciepła zaś z łatwością daje się modelować i rozciągać.

– nie zapominaj o spokojnym, wolnym i równomiernym oddechu. Pogłębiając pozycje rozciągania, rób to na głębokim wydechu.

– nie wykonuj gwałtownych ruchów – ćwiczenia rozciągające nie lubią pośpiechu. Może się to skończyć kontuzją (bolesnym naciągnięciem bądź naderwaniem).

– w pozycji rozciągania postaraj się uzyskać panowanie nad napięciem mięśni i rozluźnić ciało na kilkanaście sekund, pozwalając mu się zrelaksować. Gdy mięsień odpręży się, bardzo powoli (na wydechu) zwiększ stopień jego rozciągnięcia. Mięsień automatycznie się napnie – wtedy należy znów przeczekać napięcie, na tym polegają ćwiczenia rozciągające.

– aby wspomóc odprężenie i złagodzić dyskomfort, możesz pomasować rozciągnięte mięśnie.

– nie dociskaj się do maksimum możliwości! Lęk i ból zmniejszają gibkość. Uzyskasz więc odwrotny efekt do zamierzonego.

– postaraj się kontrolować napięcie mięśni twarzy i dłoni, ponieważ odzwierciedlają one ogólne napięcie ciała.

Chcesz wiedzieć więcej o rozciąganiu?
Rozciąganie po treningu
Pilates niejedno ma imię
Potreningowy stretching

Kasia Bigos, trenerka fitness, crossFit i pole dance, autorka programu treningowego FireWorkout, prowadzi zajęcia w Studio Solec, FreeArt Fusion oraz CrossFit MGW.

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

Jedzenie dla kształtów

Trenować przed czy po posiłku?

Obsesja na punkcie wagi?

Magia naturalnego oddechu

Odchudzanie – o czym musisz pamiętać?

Podejmij się wyzwania – Fitness challenge

Metabolizm – czym jest i co na niego wpływa

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 1

Mocny brzuch od A do Z – propozycja ćwiczeń

Fit na co dzień

Ashtanga da ci kopa!