Przejdź do treści

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować?
„Gluten w zdrowej diecie – może być czy lepiej sobie darować? – pyta (i odpowiada!) Monika Ciesielska, dietetyczka
Wiesz, jakiej ochrony słonecznej używać na promieniowanie UVA, a jakiej na UVB? I co to jest to PPD? Tłumaczy Ekspert Kosmetyczny
Instagram: https://www.instagram.com/pani_fizjotrener/
Kolor krwi menstruacyjnej może dużo powiedzieć o stanie twojego zdrowia. Wyjaśnia fizjoterapeutka
Liść Damiana - idealne zioło dla małżeństw, par z dłuższym stażem jak i bardzo zapracowanych osób
„Liść damiany łagodnie uspokaja, poprawia nastrój, działa przeciwlękowo, a to się przekłada również na wzmocnienie popędu seksualnego”
kobieta przemawia do publiczności
Stres popijasz kawą? Uważaj na serce. O tym, czy przyspieszone bicie serca jest dla nas groźne, mówi kardiolog

Czekoladowe króliczki, baranki i jajka ubrane w kolorowe sreberka kuszą już długo przed Wielkanocą. Niestety, zwykle to tłuszcze, cukier, barwniki, konserwanty i kiepskiej jakości czekolada. A może wspólnie z dzieciakami przygotujecie własne, pyszne i zdrowsze czekoladowe pisanki?

Domowe pisanki przygotujemy bez szkodliwego cukru, z prawdziwą czekoladą, a kolorowe lukry zrobimy z naturalnych barwników. Nic piękniej nie nada koloru niż sok z buraka czy marchewki, a przecież można wykorzystać także mango, jagody, a nawet jarmuż! To naprawdę prosty i szybki przepis, wspólnymi siłami dacie sobie radę raz-dwa!

Suszone owoce odgrywają w tym przepisie główną rolę. Sklejają pozostałe składniki, ale to ich niejedyne zadanie. Przede wszystkim ich naturalny słodki smak ma zastąpić cukier. Oprócz tego są zdrowe i sycące. Nie będzie po nich takiego efektu, jaki jest po zjedzeniu niezdrowego deseru, czyli chęci jedzenia więcej i więcej. To ze względu na to, że owoce te mają niski indeks glikemiczny. Mimo że są dosyć kaloryczne, poleca się je osobom będącym na diecie. To są wartościowe kalorie.

Suszone owoce zawierają błonnik, potas, pektyny i antyoksydanty. Mają działanie antybakteryjne i oczyszczające. Oprócz tego mają dobry wpływ na pracę jelit i układ pokarmowy. Wzmacniają układ odpornościowy i serce. Dobrze wpływają na stan włosów, cery i paznokci. Są bogate w witaminy i mikroelementy.

Da się zdrowo przeżyć święta?

Składniki (na 10-11 sporej wielkości jajek):

– 300 g suszonych owoców (może być miks różnych: śliwki, daktyle, morele czy żurawina, pamiętaj, aby wybrać te bez dodatku cukru)
– 400 g płatków owsianych
– 2 czubate łyżki surowego kakao
– 130 g gorzkiej czekolady
– czubata łyżeczka oleju kokosowego
– kilka łyżek soku świeżo wyciśniętego z warzyw lub owoców (burak, marchew, jarmuż, jagoda, malina)
– 5-6 łyżek ksylitolu

Przygotowanie:

Owoce zalej wrzątkiem i odstaw na bok, aż woda całkowicie wystygnie. Ksylitol umieść w mikserze i zmiksuj, aż powstanie proszek na wzór cukru pudru. Wyciśnij sok z warzyw. Płatki owsiane zmiksuj na drobne okruchy. Owoce przecedź. Do miksera wrzuć płatki owsiane, kakao i suszone owoce. Miksuj, aż uzyskasz jednolitą masę, która nie przykleja się do dłoni. Z masy uformuj kulki.

jak zrobic pisanki z czekolady

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę razem z olejem kokosowym. Obtocz jajka w czekoladzie i wstaw do zamrażarki na 20 minut.

czekoladowe pisanki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W tym czasie przygotuj lukier. Do miseczki wsyp 1-2 łyżeczki uzyskanego cukru pudru i dodaj najpierw jedną łyżeczkę soku.

przepis na czekoladowe pisanki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Połącz składniki. Jeśli lukier jest za gęsty, dolej więcej soku. Ważne, aby lukier był gęsty, ale płynący. Gotowy lukier przełóż do woreczków, przewiąż gumką i odetnij końcówkę. Jajka maluj według uznania.

czekoladowe jajka pisanki na wielkanoc

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Kiedy będą już kolorowe, włóż je do zamrażarki na kolejne 10 minut. Jajka są gotowe do jedzenia od razu po przygotowaniu. Przechowuj je w lodówce.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Zdrowo i kolorowo. Jaglany jogurt z owocami lata

Kiszone pomidory . Bomba witaminowa zamknięta w słoiku

borówki

Pannukakku – fiński pieczony naleśnik z borówkami. Można go jeść na ciepło i na zimno

Wegański biszkopt nadziany porzeczkami

Tortilla z bobem i awokado

Tortilla z bobem i awokado

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!