Przejdź do treści

Wielkanocne pisanki: zdrowe i pysznie czekoladowe

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zgaga? Refluks? Wzdęcia? Poznaj 5 produktów, których nie lubi twój żołądek
Ćwiczenia oddechowe na trawienie
Ćwiczenia oddechowe na trawienie. Kasia Bem pokazuje, jak dobrze je wykonać
Muffiny z rabarbarem i glazurą tahini
10 wegetariańskich źródeł żelaza
Wrzody żołądka – jak wyglądają objawy? Wyjaśnia gastroenterolog

Czekoladowe króliczki, baranki i jajka ubrane w kolorowe sreberka kuszą już długo przed Wielkanocą. Niestety, zwykle to tłuszcze, cukier, barwniki, konserwanty i kiepskiej jakości czekolada. A może wspólnie z dzieciakami przygotujecie własne, pyszne i zdrowsze czekoladowe pisanki?

Domowe pisanki przygotujemy bez szkodliwego cukru, z prawdziwą czekoladą, a kolorowe lukry zrobimy z naturalnych barwników. Nic piękniej nie nada koloru niż sok z buraka czy marchewki, a przecież można wykorzystać także mango, jagody, a nawet jarmuż! To naprawdę prosty i szybki przepis, wspólnymi siłami dacie sobie radę raz-dwa!

Suszone owoce odgrywają w tym przepisie główną rolę. Sklejają pozostałe składniki, ale to ich niejedyne zadanie. Przede wszystkim ich naturalny słodki smak ma zastąpić cukier. Oprócz tego są zdrowe i sycące. Nie będzie po nich takiego efektu, jaki jest po zjedzeniu niezdrowego deseru, czyli chęci jedzenia więcej i więcej. To ze względu na to, że owoce te mają niski indeks glikemiczny. Mimo że są dosyć kaloryczne, poleca się je osobom będącym na diecie. To są wartościowe kalorie.

Suszone owoce zawierają błonnik, potas, pektyny i antyoksydanty. Mają działanie antybakteryjne i oczyszczające. Oprócz tego mają dobry wpływ na pracę jelit i układ pokarmowy. Wzmacniają układ odpornościowy i serce. Dobrze wpływają na stan włosów, cery i paznokci. Są bogate w witaminy i mikroelementy.

Da się zdrowo przeżyć święta?

Składniki (na 10-11 sporej wielkości jajek):

– 300 g suszonych owoców (może być miks różnych: śliwki, daktyle, morele czy żurawina, pamiętaj, aby wybrać te bez dodatku cukru)
– 400 g płatków owsianych
– 2 czubate łyżki surowego kakao
– 130 g gorzkiej czekolady
– czubata łyżeczka oleju kokosowego
– kilka łyżek soku świeżo wyciśniętego z warzyw lub owoców (burak, marchew, jarmuż, jagoda, malina)
– 5-6 łyżek ksylitolu

Przygotowanie:

Owoce zalej wrzątkiem i odstaw na bok, aż woda całkowicie wystygnie. Ksylitol umieść w mikserze i zmiksuj, aż powstanie proszek na wzór cukru pudru. Wyciśnij sok z warzyw. Płatki owsiane zmiksuj na drobne okruchy. Owoce przecedź. Do miksera wrzuć płatki owsiane, kakao i suszone owoce. Miksuj, aż uzyskasz jednolitą masę, która nie przykleja się do dłoni. Z masy uformuj kulki.

jak zrobic pisanki z czekolady

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę razem z olejem kokosowym. Obtocz jajka w czekoladzie i wstaw do zamrażarki na 20 minut.

czekoladowe pisanki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W tym czasie przygotuj lukier. Do miseczki wsyp 1-2 łyżeczki uzyskanego cukru pudru i dodaj najpierw jedną łyżeczkę soku.

przepis na czekoladowe pisanki

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Połącz składniki. Jeśli lukier jest za gęsty, dolej więcej soku. Ważne, aby lukier był gęsty, ale płynący. Gotowy lukier przełóż do woreczków, przewiąż gumką i odetnij końcówkę. Jajka maluj według uznania.

czekoladowe jajka pisanki na wielkanoc

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Kiedy będą już kolorowe, włóż je do zamrażarki na kolejne 10 minut. Jajka są gotowe do jedzenia od razu po przygotowaniu. Przechowuj je w lodówce.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Chleb bez mąki. Wzbogać swoje wielkanocne menu o zdrowe pieczywo

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Podziel się posiłkiem z Bezdomnymi

Nie jesz mięsa? Niektórzy nie jedzą niczego. Ruszyła kampania „Podziel się Posiłkiem z Bezdomnymi”

pesto

Znudziło ci się tradycyjne pesto? Zaszalej ze składnikami i odkryj jego smak na nowo!

Przepis na złotą owsiankę z migdałami i cytrusami

Jajka są zdrowe! Warto to sobie przypomnieć przed Wielkanocą

Wielkanocne obżarstwo i co potem? Jak uniknąć kłopotów z niestrawnością?

Sernik lekki jak piórko

Przepis na sernik jogurtowy z malinami

Wielkanoc w wersji fit

Wielkanoc w wersji fit, czyli jak nie przytyć w święta

Co zrobić ze skorupkami jajek po Wielkanocy?

Przepis na owsiano-kokosowe muffinki otrębowe

Sałatka z batatami i brokułem. Smakowita i oryginalna propozycja na kolację

Stół wielkanocny

„Nie wymagajmy od bliskich, by całkowicie zmieniali swoje przyzwyczajenia specjalnie dla nas”. Jak przeżyć Wielkanoc stosując dietę eliminacyjną?

jajko wielkanoc

Wielkanoc z jajami. Jak je wybierać, by nie dać się zrobić w jajo i ile to już naprawdę za dużo?

Kolorowe jajka – naturalnie! Sięgnij po barwniki, które masz w kuchni

Wegańskie foie gras. Wielkanoc pod znakiem roślinnych potraw

Wielkanoc to survival dla wątroby. Jak przetrwać te święta?

Jajka faszerowane aioli i chorizo. Tradycja doprawiona szczyptą nowoczesności

bakłażan nadziewany

Bakłażan nieźle nadziany. Dyniowo-jarmużowy farsz to strzał w dziesiątkę!

Trzy razy jajka!

Trzy razy jajka! Sprawdzone przepisy na jajeczne przysmaki

Onigirazu – „sushi kanapka” ze szparagami

Gryczane kaszotto z zielonym groszkiem. Może nie wygląda, ale smakuje obłędnie!

Zakwas – guru wielkanocnego żuru

Zakwas na żurek – guru Wielkanocy. Jak go dobrze zrobić?

Domowy chrzan – na poprawę trawienia

Przepis na domowy chrzan na lepsze trawienie. W sam raz na Wielkanoc!