Przejdź do treści

Muffiny dyniowe – deser na rozgrzewkę

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Zdarzyło ci się płakać po seksie? Nie ty jedna. Skąd to się bierze? Wyjaśnia ekspert
Freepik.com
Dzielisz albo kruszysz tabletki? Nie wszystkie wolno! Farmaceutka Anna Wyrwas tłumaczy, dlaczego to takie ważne
www.istockphoto.com
Twoje dziecko lubi bawić się nad wodą? Uważaj! „Utopić się można w talerzu zupy!” – przypomina lekarka Marta Bik-Tavares
kobieta opala się
Przyłóż plasterek pomidora na poparzone miejsce. Oparzenia słoneczne – jak możemy sobie pomóc?
„Odłącz się”, nie wszystko jest online. Mądra kampania we wrocławskim MPK

Warzywa w deserze nawilżą ciasto, dodadzą puszystości, wartości odżywczych i słodyczy. Do ich przygotowania na ogół używa się marchewek, buraków, batatów, cukinii lub dyni. My wybraliśmy tę ostatnią i zestawiliśmy z żurawiną. Do tego cynamon, imbir i gałka muszkatołowa – i ulubiony deser zmarzluchów gotowy!

Dynię poleca się osobom na diecie, ponieważ jest niskokaloryczna, sycąca i zawiera sporo błonnika. Ma doskonały wpływ na pracę serca, nerek, oczu i wątroby. Oprócz tego pomaga walczyć z osteoporozą i nadciśnieniem tętniczym. Poprawia stan włosów i paznokci. Jest bogata w kwasy omega-3 i omega-6. Jedząc dynię, dostarczasz witamin z grupy A, C, D, E, K i B, a także magnez, żelazo, selen, cynk, sód, potas i wapń.

Dynia ma w sobie moc, a żeby tego nie zepsuć, użyjemy mąki pełnoziarnistej i orkiszowej. Zamiast niezdrowego tłuszczu dodamy olej kokosowy, cukier natomiast zastąpimy ksylitolem. Taka przekąska doskonale sprawdzi się na drugie śniadanie, deser albo jako posiłek po treningu. Poza tym wszyscy wiedzą, że nie ma prostszego w przygotowaniu deseru niż muffiny. Po prostu musisz to sprawdzić!

Składniki:

– 70 g mąki pełnoziarnistej
– 150 g mąki orkiszowej
– łyżeczka proszku do pieczenia
– łyżeczka sody
– pół szklanki purée z dyni
– 1/4 szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego
– łyżeczka pasty waniliowej
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki sproszkowanego imbiru
– porządna szczypta gałki muszkatołowej
– szczypta soli – 1/5 szklanki ksylitolu
– starte duże jabłko
– starta marchewka średniej wielkości
– garść wiórków kokosowych
– garść ulubionych orzechów
– garść suszonej, niesłodzonej żurawiny

Przygotowanie:

Wszystkie suche składniki umieść w jednej misce i wymieszaj.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W drugiej misce umieść purée, starte jabłko i marchewkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dolej olej i pastę waniliową.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj suche składniki. Szybkimi ruchami połącz wszystko w całość. Piekarnik nastaw na 200 stopni. Foremkę na muffiny wyłóż papilotkami. Do każdej foremki nakładaj około 2-3 czubate łyżki ciasta, tak aby sięgały do 3/4 wysokości papilotek.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Piecz około 20-25 minut, aż zanurzony w ciasto patyczek będzie czysty. Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

barbara pasek

„Gdybym po kolejnym ataku przestała szukać odpowiedzi, to skończyłoby się to śmiercią” – Barbara Pasek o swoich zmaganiach z boreliozą

„Pary homoseksualne są rodzicami bardzo odpowiedzialnymi. Ich miłość jest taka sama jak heteroseksualnych rodziców. Ale mają więcej niepokoju” – mówi psychoterapeutka Agnieszka Gudzowaty

„Nie powinny odkładać ciąży kobiety ze schorzeniami ginekologicznymi – endometriozą, zaburzeniami endokrynologicznymi, na przykład zespołem policystycznych jajników” – mówi prof. Marzena Dębska

„Zajęcia jogi śmiechu działają jak masaż twarzy, a przecież śmiech prostuje opadające kąciki ust. Po co myśleć o zmarszczkach? Ważniejsze jest życie pełne radości” – mówi Piotr Bielski, jogin śmiechu

Zainteresują cię również:

Czarny bez – sprawdź jakie pyszne rzeczy możesz z niego zrobić

Chia fresca - lemoniada z nasionami chia

Chia fresca – lemoniada z nasionami chia. Na upały idealna!

Bruschetta z brzoskwiniami

Bruschetta z brzoskwiniami

Sezon na truskawki w pełni. Oto przepis na pyszne bułeczki z tymi owocami

Wegetariańskie leczo - papryka górą!

Przepis na wegetariańskie leczo z papryką

Mrożone batony z malinami

Idealny na upał: napój herbaciany. Nawilży, schłodzi ciało i nasyci

Sałatka z pomidorów z melasą z granatów

Kisiel brzoskwiniowy z ksylitolem. Idealny na letnie wieczory

Pieczone brzoskwinie z marcepanem. Doskonałe na upały

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami

Bruschetta z bobem i suszonymi pomidorami. Idealna przekąska na letni wieczór

Wegański jaglany sernik z malinami

Wegański jaglany sernik z malinami

Idealny na upał: koktajl brzoskwiniowy

Czas na desery w zimnej odsłonie. Wegański sernik na zimno z owocami to idealna propozycja na upalny dzień

Idealny na upał: napój arbuzowy

Lody zamiast… śniadania! Pogoda dopisuje, więc czemu nie

Mrożone tartaletki z awokado

Wegański chłodnik z botwinką. Bez mleka i jajek ale z zaskakującymi dodatkami

Krakersy – chrupnij sobie!

Przepis na domowe krakersy ziołowe. Chrupnij sobie na zdrowie!

Truskawkowo-malinowe smoothie bowl. Zafunduj sobie moc witamin na śniadanie!

Bruschetta z truskawkami

Bruschetta z truskawkami. Idealny sposób, aby dobrze zakończyć dzień!

Tajska zupa rybna z łososiem. Alternatywa dla rosołu

Przewodnik dla kawoszy: aeropress

Aeropress – zdrowa metoda parzenia kawy. Doskonale sprawdzi się i w domu, i w plenerze!

Pieczona młoda kapusta z sosem curry. W takiej wersji smakuje obłędnie!