Przejdź do treści

Muffiny dyniowe – deser na rozgrzewkę

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny
kobieta myśli leżąc w łóżku
Intuicja – wierzyć jej czy nie?
Mówią na ciebie „kobieta guma”, bo jesteś wygimnastykowana od dziecka? Skonsultuj się z fizjoterapeutą, to może być hipermobilność
„Przestań się smucić”, „weź się w garść” – takie słowa mogą zadziałać odwrotnie. Czego nie mówić osobie z depresją? Tłumaczy psycholog Katarzyna Binkiewicz
mama i dziecko
Przełom w leczeniu depresji poporodowej. FDA zatwierdziła nowy lek. Szybki, skuteczny, ale bardzo drogi

Warzywa w deserze nawilżą ciasto, dodadzą puszystości, wartości odżywczych i słodyczy. Do ich przygotowania na ogół używa się marchewek, buraków, batatów, cukinii lub dyni. My wybraliśmy tę ostatnią i zestawiliśmy z żurawiną. Do tego cynamon, imbir i gałka muszkatołowa – i ulubiony deser zmarzluchów gotowy!

Dynię poleca się osobom na diecie, ponieważ jest niskokaloryczna, sycąca i zawiera sporo błonnika. Ma doskonały wpływ na pracę serca, nerek, oczu i wątroby. Oprócz tego pomaga walczyć z osteoporozą i nadciśnieniem tętniczym. Poprawia stan włosów i paznokci. Jest bogata w kwasy omega-3 i omega-6. Jedząc dynię, dostarczasz witamin z grupy A, C, D, E, K i B, a także magnez, żelazo, selen, cynk, sód, potas i wapń.

Dynia ma w sobie moc, a żeby tego nie zepsuć, użyjemy mąki pełnoziarnistej i orkiszowej. Zamiast niezdrowego tłuszczu dodamy olej kokosowy, cukier natomiast zastąpimy ksylitolem. Taka przekąska doskonale sprawdzi się na drugie śniadanie, deser albo jako posiłek po treningu. Poza tym wszyscy wiedzą, że nie ma prostszego w przygotowaniu deseru niż muffiny. Po prostu musisz to sprawdzić!

Składniki:

– 70 g mąki pełnoziarnistej
– 150 g mąki orkiszowej
– łyżeczka proszku do pieczenia
– łyżeczka sody
– pół szklanki purée z dyni
– 1/4 szklanki rozpuszczonego oleju kokosowego
– łyżeczka pasty waniliowej
– pół łyżeczki cynamonu
– pół łyżeczki sproszkowanego imbiru
– porządna szczypta gałki muszkatołowej
– szczypta soli – 1/5 szklanki ksylitolu
– starte duże jabłko
– starta marchewka średniej wielkości
– garść wiórków kokosowych
– garść ulubionych orzechów
– garść suszonej, niesłodzonej żurawiny

Przygotowanie:

Wszystkie suche składniki umieść w jednej misce i wymieszaj.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

W drugiej misce umieść purée, starte jabłko i marchewkę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dolej olej i pastę waniliową.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Dodaj suche składniki. Szybkimi ruchami połącz wszystko w całość. Piekarnik nastaw na 200 stopni. Foremkę na muffiny wyłóż papilotkami. Do każdej foremki nakładaj około 2-3 czubate łyżki ciasta, tak aby sięgały do 3/4 wysokości papilotek.

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Piecz około 20-25 minut, aż zanurzony w ciasto patyczek będzie czysty. Przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!

Masz ochotę na burgera? Spróbuj pieczarkowego

Kasza jaglana z granatem

Potrzebujesz pełnej miski energii? Mamy na to sposób – pyszną jaglankę z granatem

Masz w lodówce kiszone ogórki? Zobacz, co możesz z nich wyczarować

Pora na pora

Doceń pora! To warzywo zasługuje na uwagę

marchew

Rozgrzej się! Aromatyczna zupa marchewkowa z pikantną nutą