Przejdź do treści

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka bez grama żelatyny

Deser z matcha, czyli wegańska galaretka
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kawa
„Jeśli jest godzina 13, masz już za sobą dwie filiżanki kawy i czekasz aż twoja herbata wystygnie, to sygnał, że przesadzasz”. O tym, jaka jest bezpieczna dawka kawy, mówi internistka
Kobieta w ciąży podczas badania krzywej cukrowej.
Krzywa cukrowa i jej znaczenie podczas ciąży
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Ćwiczenia na nogi i pośladki z kettlebells
Pierwsza pomoc po ukąszeniu kleszcza. Czy wiesz jak się uchronić przed boreliozą?
Skąd się bierze miód?
Skąd się bierze miód? Produkcja tego niezwykłego nektaru jest naprawdę fascynująca

Mamy alternatywę dla klasycznej domowej galaretki. Pyszna, wegańska i bez grama żelatyny! Taka domowa galaretka to świetny pomysł na deser albo zdrową przekąskę.

Zamiast żelatyny użyliśmy agar-agar. Jest to substancja żelująca wytwarzana z glonów. Stosuje się ją przy produkcji słodyczy. O tym, że cukier jest kiepskim wyborem, wiedzą chyba wszyscy, dlatego zastąpiliśmy go naturalnym słodkim smakiem daktyli. Owoce te, zarówno świeże, jak i suszone, zawierają mnóstwo błonnika, witamin takich jak C, A, E, K oraz minerały: żelazo, magnez, wapń, fosfor czy cynk. Dodatkowo chronią przed zachorowaniem na miażdżycę i chorobami serca.

W skład naszej galaretki wchodzą migdały, a właściwie mleko, które z nich zrobiliśmy poprzez wcześniejsze ich namoczenie, zmiksowanie z wodą i odcedzenie. Odcedzone orzechy możesz dodać do owsianki, koktajlu albo zdrowych ciasteczek. Migdały to doskonałe źródło wartości odżywczych. Przede wszystkim zawierają zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, które między innymi dobrze wpływają na pracę mózgu. Dzięki zawartości błonnika migdały dobrze wpływają na pracę jelit. Oprócz tego zawierają witaminy, minerały, obniżają poziom cholesterolu i świetnie sprawdzą się jako zdrowa przekąska w ciągu dnia.

Wegańską galaretkę wzbogaciliśmy o herbatę matcha, czyli japońską zieloną sproszkowaną herbatę.

Całość zwieńczymy jagodami goji, które ze względu na swoje dobroczynne działanie zostały uznane za superfood. To zasługa ich składu, w który między innymi wchodzi mnóstwo aminokwasów, witamin, minerałów, nienasycone kwasy tłuszczowe i kwasy omega-6.

Stół wielkanocny

Wegańska galaretka

deser z matcha

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Składniki:

– 60 g migdałów
– 700 ml wody
– 100 g suszonych daktyli
– 1 czubatą łyżeczkę herbaty matcha
– 2 łyżeczki agar-agar
– 3 łyżki jagód goji

Przygotowanie:

Dzień wcześniej zalej migdały wodą i odstaw na noc w temperaturze pokojowej.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Następnego dnia przecedź orzechy. Do miksera wrzuć migdały, daktyle i wodę. Całość miksuj ok. 3 minut. Po tym czasie przecedź uzyskane mleko przez gazę ‒ mocno odciśnij pozostałą masę.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Przelej płyn ponownie do miksera i dodaj matchę. Zmiksuj chwilę. Wlej całość do garnka i zagotuj. Zmniejsz ogień i stopniowo dodawaj agar-agar, cały czas mieszaj. Przelej płyn do foremek i odstaw do wystygnięcia.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com

Następnie włóż deser do lodówki i poczekaj mniej więcej pół godziny, aż mocno zgęstnieje. Jagody goji zalej wrzątkiem i odstaw na 10 minut. Przecedź. Galaretkę podawaj z jagodami goji.

Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com


masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.masztalerz.tumblr.com

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Wiosenna pizza na zielonym spodzie

Syrop z rabarbaru. Zdrowa alternatywa dla sklepowych napojów

Rozpieść się smacznym śniadaniem. Bezglutenowy omlet cesarski sprawdzi się w tej roli idealnie

Na zielono - lody szpinakowe

Na zielono – pełne witamin lody szpinakowe

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma

Sałatkowy dream team: łosoś i kurkuma. Podniebienie oszaleje!

Pad thai – zdrowy tajski fast food

Pad thai – zdrowy tajski fast food. Zrób sobie kulinarną wyprawę do Tajlandii

ryżowy pudding

Pudding z czarnego ryżu dla pięknej skóry. Idealny na późne, leniwe śniadanie

Wegański obiad? Czarna soczewica z pomidorami

Przepis na zdrowe brownie z superfoods

Kiszone… rzodkiewki! W tej wersji smakują wyśmienicie

Tacos z brzoskwiniami i krewetkami

Przepis na tacos z brzoskwiniami i krewetkami. Wypróbuj i daj się porwać w egzotyczną podróż

owsianka z rabarbarem

Rabarbarowa owsianka. Zdrowe i pyszne śniadanie, które przygotujesz w 15 minut!

Lodowa matcha – doda ci energii, zwiększy bystrość umysłu i jednocześnie zapewni wewnętrzny spokój

Szpinak – poznaj trzy przepisy z tym warzywem pełnym mocy

Przepis na trufle z quinoa. Taki deser to świetna przekąska w ciągu dnia

Ciasto jogurtowo-pistacjowe z rabarbarem. Idealny przepis na majowy weekend

Kiszone szparagi – prosto ze słoika przez cały rok!

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Miksujemy superfoods! Koktajl z nasionami chia

Curry z botwinki. Zdrowy obiad w sam raz na wiosnę!

Burak to niezwykłe warzywo. Poznaj przepisy na zdrowe dania z buraka

Lnianki – „sezamki” z lnu. Zrób je, zanim najdzie cię ochota na coś słodkiego

Jajecznica w nowej odsłonie. Spróbujcie!

Wegańskie masło jaglane

Rozgotowałaś ryż? Zrób congee ze szparagami