Przejdź do treści

Przepis na domowe sezamki. To prostsze niż myślisz

Domowe sezamki
Zdjęcie: masz.talerz | www.masztalerz.tumblr.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
lapee.dk
Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien?
Jade Beall, fotografka: niezależnie od kształtu, koloru i wieku, każde ciało zasługuje na to, by być postrzegane jako piękne
istockphoto.com
Zła strona soli. Dietetyk Powszechny tłumaczy, co sól robi z organizmem
Masz kłopoty z zaśnięciem, jesteś ciągle niewyspana? Oto wakacyjny sposób na bezsenność

Czy jest ktoś, kto nie lubi sezamków? Nie wierzymy! Ten przysmak z dzieciństwa możecie przygotować sami – to prostsze, niż myślicie. Skład jest wtedy pewny, a domowe sezamki ‒ palce lizać…

Sezamki nie mogą istnieć bez sezamu. To maleńkie ziarenka o wielkiej mocy. Zawierają mnóstwo żelaza, białka, błonnika i magnezu. Mają działanie antynowotworowe, poprawiają pracę jelit, wzmacniają serce i kości. Oprócz tego łagodzą stres oraz obniżają poziom złego cholesterolu.

Oprócz sezamu w przepisie znajdzie się też amarantus ekspandowany. Kto jeszcze nie spotkał się z amarantusem, powinien jak najszybciej się z nim zaprzyjaźnić, bo to kopalnia wartości odżywczych. Zawiera białko, węglowodany, nienasycone kwasy tłuszczowe, magnez, wapń, antyoksydanty, fosfor, miedź i żelazo. Amarantus nie zawiera glutenu, syci, ale nie tuczy. To dzięki zawartości błonnika. Przyspiesza przemianę materii i poprawia trawienie. Oprócz tego wspomaga pracę układu nerwowego i łagodzi skutki stresu. Nie przepadacie za amarantusem? Alternatywa to jagody goji albo wiórki kokosowe. Dzięki temu smak będzie nieco inny. Zadbaliśmy o to, aby nasze sezamki były zdrowsze od tych, które dostaniesz w sklepach. To dzięki temu, że zamiast cukru dodaliśmy miód.

Przygotowanie domowych sezamków wcale nie jest skomplikowane i czasochłonne ‒ wręcz odwrotnie. Nawet ci, którzy w kuchni mają dwie lewe ręce, spokojnie sobie poradzą!

Sezamki – składniki:

– 220 g sezamu
– 40 g amarantusa ekspandowanego
– 170 g miodu

Sezamki – przygotowanie:

Zacznij od podprażenia sezamu.

Zdjęcie: masz.talerz

Zagotuj miód.

Zdjęcie: masz.talerz

Połącz sezam z miodem i amarantusem.

Zdjęcie: masz.talerz

Wyłóż uzyskaną masę na papier do pieczenia. Przykryj drugą kartką papieru i rozwałkuj na grubość ok. 0,5 cm.

Zdjęcie: masz.talerz

Odstaw, aż masa stwardnieje, na mniej więcej 20 minut. Po tym czasie pokrój w kawałki.

Zdjęcie: masz.talerz

Sezamki przechowuj w szczelnie zamkniętym pojemniku. Takie łakocie mogą czekać ok. 2 tygodni.

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

kokosowa quinoa

Kokosowa quinoa z truskawkami. Świetna propozycja na śniadanie albo przekąskę w upalny dzień

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację