Przejdź do treści

Domowy sorbet – nic trudnego!

Domowy sorbet - nic trudnego!
Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Joga na dobranoc
Joga na dobranoc. Wypróbuj, zanim pójdziesz spać!
Koniec zakochania: teraz pustka i rozstanie czy dojrzała miłość?
przeziębiona kobieta
8 rzeczy, które pogarszają objawy przeziębienia. Wyeliminuj, by nie chorować dłużej
Ty i telefon to nieodłączny duet? Zobacz 5 dolegliwości, które może wywołać smartfon
Azjatyckie smaki na talerzu. Przepis na bibimbap – ryż po koreańsku

Warto sięgnąć po sezonowe owoce i zmiksować sobie coś pysznego. Przygotowanie lekkiego, zdrowego i orzeźwiającego sorbetu w domowych warunkach jest naprawdę dziecinnie proste.

Owocowe sorbety jak nic innego przychodzą z pomocą w upalne dni, gdy jedyne, czego nam trzeba, to porcja orzeźwienia i ochłody. To niskokaloryczna i wartościowa przekąska. Jej przygotowanie nie wymaga specjalnie dużo pracy ani pieniędzy. A co zyskujemy? Pełną kontrolę nad jakością i rodzajem wybieranych składników, co pozwala na delektowanie się ich smakiem absolutnie bez żadnych wyrzutów sumienia.

Własnoręczne przygotowywanie sorbetów to również okazja do kulinarnych eksperymentów. Możemy komponować nowe, oryginalne smaki, poszukiwać swoich idealnych kombinacji i jednocześnie dobrze się przy tym bawić. Najlepiej w sorbetach sprawdzają się dojrzałe owoce, do których nie jesteśmy zmuszeni dodawać słodkich dodatków. Jeżeli jednak preferujemy bardziej wyrazistsze smaki, jako zamiennik cukru możemy użyć ksylitolu, syropu z agawy, syropu daktylowego czy klonowego.

Zaproponowane poniżej sorbety stanowią doskonałą propozycje dla osób unikających cukru w klasycznej postaci. Sorbet z owoców lata dzięki skórce z limonki nadaje się na orzeźwiający deser w upalne popołudnie, a wersja z mango, ananasem i brzoskwinią z dodatkiem wody kokosowej ma w sobie trochę egzotyki. Sorbet porzeczkowo-borówkowy charakteryzuje się lekko kwaskowatym smakiem, jednak z dodatkiem ksylitolu nabiera przyjemnie słodkawej nuty. Cały charakter nadaje mu kokosowa polewa z wtopionymi pistacjami, która dla miłośników lodów w polewie będzie niezwykle pozytywnym dopełnieniem.

Kiedy zaczniemy przygotowywać owocowe sorbety w domu, już nigdy nie sięgniemy po te sklepowe. Z tej drogi nie ma odwrotu.

Sorbet z owoców lata na ksylitolu z dodatkiem skórki z limonki

Zdjęcie: Katarzyna Wala | www.pysznekadry.blogspot.com

Składniki:

– 100 g malin
– 100 g borówek amerykańskich
– 50 g jagód
– 2 łyżki ksylitolu
– skórka z połowy limonki

Do foremek na lody dodajemy po kilka sztuk całych malin oraz borówek amerykańskich. Pozostałe maliny wraz z łyżką ksylitolu i połową porcji skórki z limonki miksujemy na gładki mus. Wypełniamy nim foremki do połowy. Następnie blendujemy borówki z jagodami, pozostałym ksylitolem oraz skórką z limonki. Powstałą masą uzupełniamy foremki. Całość wkładamy do zamrażalnika na 3–4 godz.

Sorbet z ananasa, mango, brzoskwini z dodatkiem wody kokosowej

Domowy sorbet - nic trudnego!

Składniki:

– 2 plastry ananasa
– połowa mango
– połowa dojrzałej brzoskwini
– 50 ml wody kokosowej
– łyżka wiórków kokosa

Ananasa, mango oraz brzoskwinię myjemy, obieramy i kroimy w kostkę. Przekładamy do blendera, dolewamy wodę kokosową i miksujemy do uzyskania gładkiej konsystencji. Całość przelewamy do plastikowego lub metalowego naczynia i wkładamy do zamrażalnika. Po upływie godziny mieszamy sorbet, aby pozbyć się lodowych grudek. Pozostawiamy całość na 3–4 godziny w zamrażalniku. Podajemy w wafelkach lub pucharkach, posypane odrobiną wiórków kokosa.

Sorbet porzeczkowo-borówkowy na ksylitolu z kokosową polewą i posypką z siekanych pistacji

Domowy sorbet - nic trudnego!

Składniki:

– 100 g borówek amerykańskich
– 100 g czarnych porzeczek
– 2 łyżki ksylitolu
– sok z ćwiartki cytryny

Polewa + posypka

– 2 łyżki oleju kokosowego
– 2 łyżki mleka koksowego
– łyżeczka ksylitolu
– garść pistacji

Borówki oraz porzeczki miksujemy na gładki mus. Dodajemy ksylitol oraz sok z cytryny i dokładnie mieszamy, aż do połączenia się składników. Następnie przelewamy całość do foremek na lody i wstawiamy do zamrażalnika na 3–4 godziny. W międzyczasie w osobnej miseczce mieszamy olej kokosowy z mleczkiem kokosowym oraz ksylitolem, aż do uzyskania gładkiego kremu. Sorbet wyciągamy z zamrażalnika, polewamy go uprzednio przygotowanym kremem i posypujemy posiekanymi pistacjami. Za sprawą oleju kokosowego polewa szybko zastygnie, jednak aby nadać jej jeszcze więcej chrupkości, wstawiamy sorbet ponownie do zamrażalnika na mniej więcej 30 min.

 

Katarzyna Wala – świat najchętniej obserwuje zza obiektywu, oczarowana fotografią dokumentalną prawie tak samo jak kulinarnymi podróżami, nie tylko dużo je, ale i sporo o jedzeniu rozmyśla. Efekty jej zmagań można śledzić na blogu Pyszne Kadry

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Chrup, chrup pora!

Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej