Przejdź do treści

Dynia dobrze nafaszerowana

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
uśmiechnięta dziewczyna
Pesymizm nie opłaca się. Podpowiadamy jak być optymistą!
Pierogi orkiszowe z kiszoną kapustą
Masz ochotę na pierogi? Spróbuj w zdrowszej wersji: orkiszowe z kiszoną kapustą
Kobieta siedząca z termoforem
„Zbyt dużo seksu, za mało soku z żurawiny”. Obalamy mity o zapaleniu pęcherza
„Żyję w ciągłym strachu” Jak przestać się bać? Pytamy psychologów
Marchewka to prawdziwy skarbiec zdrowia. Sprawdź, na co pozytywnie wpływa

Dynia to królowa metamorfoz. Sprawdza się w roli deseru, dania głównego, a także jako lampion na Halloween. A my ją nafaszerujemy! Wybraliśmy dynię piżmową, która cudownie smakuje po upieczeniu. Dodaliśmy do niej kaszę gryczaną, niebieski ser, żurawinę i orzechy. Wyszło idealne danie na jesienne wieczory!

Dynia ma tak wiele zastosowań, że trudno wszystkie wymienić. Świetnie czuje się upieczona, usmażona i ugotowana. Możesz przygotować z niej zupę, ciasto, puree albo curry. Występuje w różnych postaciach i kolorach, a każdy rodzaj nadaje się do trochę innych zastosowań. Niektóre mają jadalną skórkę, inne najlepiej smakują po upieczeniu lub w deserze. Korzystajcie z ich wszechstronności i różnorodności. Warto! Dynia jest bogata w potas, wapń, magnez, żelazo oraz fosfor, zawiera witaminy z grupy B, A, C, E, K, a także sporo błonnika. Jest niskokaloryczna, lekkostrawna, przyspiesza przemianę materii. Reguluje poziom cholesterolu i glukozy we krwi. Oprócz tego ma dobry wpływ na serce, wątrobę i nerki. A poza tym smakuje doskonale!

Składniki:

– niewielka dynia piżmowa
– 100 g kaszy gryczanej niepalonej
– garść niebieskiego sera
– ok.10 łyżek oleju ryżowego
– ok. 5 łyżek suszonej żurawiny
– mały pęczek jarmużu (ok. 2 garści)
– średniej wielkości czerwona cebula
– 4 łyżki prażonych orzechów piniowych
– sok wyciśnięty z jednej cytryny
– pół papryczki chilli
– 2-3 ząbki czosnku
– sól morska i świeżo mielony pieprz

Przygotowanie:

Dynię przekrój wzdłuż. Posmaruj 4-5 łyżkami oleju.

przepis-na-faszerowana-dynie

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Przykryj folią aluminiową i piecz w temperaturze 220 stopni, aż będzie miękka. W tym czasie ugotuj kaszę. Odcedź i opłucz zimną wodą. Do kaszy dodaj żurawinę, pokrojoną w piórka cebulę, orzechy, chilli, czosnek, ser i porwany jarmuż.

przepis-na-faszerowana-dynie1

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wlej około 5 łyżek oleju i sok z cytryny. Dopraw solą oraz pieprzem. Wymieszaj i odstaw na bok. Kiedy dynia będzie gotowa, pozbądź się z niej pestek i wyjmij miąższ, pozostawiając około dwucentymetrową warstwę przy skórce.

faszerowana-dynia-pizmowa

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Wyskrobane purée połącz z kaszą. Wypełnij dynię farszem i piecz przez 15-20 minut w temperaturze 200 stopni.

pieczona-dynia-faszerowana

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracującychz organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. Po więcej zdjęć sięgnijcie na www.fotografiamasztalerz.pl

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

„Nie bójmy się negatywnych emocji, nie ukrywajmy ich, pokażmy dziecku, że one też są w porządku”. Psycholog Ewa Sękowska-Molga o depresji wśród dzieci

Zainteresują cię również:

Pomysł na małże

Masz ochotę na makaron? Spróbuj małży w towarzystwie koperku i białego wina

Bananowy sernik na zimno

Bananowy nie-sernik na zimno. Pyszny deser bez pieczenia

Mocno czekoladowe brownie z batatów i awokado – moc witamin i składników mineralnych

ryż i mango deser

Ryż kokosowy z mango. Pomysł na śniadanie idealne

Pasztet z czarnej fasoli. Jest o wiele mniej kaloryczny niż klasyczny mięsny

Gulasz vege to jest to!

Wegański gulasz na trzy sposoby. Wypróbuj przepisy od Kasi Bem

zupa rzodkiewkowa

Wiosenna zupa rzodkiewkowa. Róż na talerzu? Brzmi przepysznie

Wegańska sałatka z papają

Wegańska sałatka z papają. Orient na wyciągnięcie ręki!

Słodkie i zdrowe: pancakes z herbatą matcha

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem

Sałatka z pieczoną rzodkiewką i orkiszem. Pomysł na proste i smaczne śniadanie do pracy

Pieczone awokado z ostrą nutą. Wsadź do piekarnika dalekiego kuzyna popularnej gruszki!

Wiosenna pasta kanapkowa

Przepis na wiosenną pastę kanapkową. W roli głównej zielona nowalijka!

Miksujemy: koktajl na dobry sen

Cierpisz na bezsenność? Zmiksuj koktajl na dobry sen

Skorzystaj z mocy polskich jabłek. Oto przepis na gryczane galette z jabłkami i kozim serem

Bruschetta z pieczonymi warzywami

Bruschetta z pieczonymi warzywami. Aromatyczna przekąska, którą zrobisz w mig!

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym

Zupa szczawiowa z jajkiem przepiórczym w towarzystwie chipsa z szynki. Masz ochotę?

Sałatka owsiana z gruszką, kurczakiem i awokado – idealna na koniec zimy

Kurkuma – królowa alternatywnej medycyny indyjskiej. Spróbuj jej w połączeniu z polskimi warzywami

Superduet: topinambur z komosą ryżową

Superduet: topinambur z komosą ryżową. Skomplikowanie tylko brzmi

Makrela – tym razem pieczona

Skuś się na królową wśród ryb! Pieczona makrela z ziołowym aromatycznym kuskusem

W marcu króluje cebula dymka. Poznaj przepis na świetną zupę z dymką w roli głównej

pęczek rzodkiewki

Rzodkiewka – nie tylko do kanapki. Propozycja na obiad z tym warzywem w roli głównej

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Matcha – nowe wcielenie zielonej herbaty

Waniliowy budyń z pietruszki

Słodka wariacja na deser – waniliowy budyń z pietruszki. Zdrowy, bo domowy!