Przejdź do treści

Placki jaglane – delikatne i puszyste

Zdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
lapee.dk
Na festiwalach zazdrościsz facetom pisuarów? Lapee, czyli różowa przenośna przestrzeń dla kobiet, to zmieni!
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien
Co każdy grzybiarz wiedzieć powinien?
Jade Beall, fotografka: niezależnie od kształtu, koloru i wieku, każde ciało zasługuje na to, by być postrzegane jako piękne
istockphoto.com
Zła strona soli. Dietetyk Powszechny tłumaczy, co sól robi z organizmem
Masz kłopoty z zaśnięciem, jesteś ciągle niewyspana? Oto wakacyjny sposób na bezsenność

Placki drożdżowe z jabłkami to smak dzieciństwa. Owoce zebrane prosto z ogrodu i zapach powoli dojrzewającego ciasta drożdżowego. Chętnie wracamy do takich smaków i zapachów, ale lubimy je lekko zmienić, aby stały się zdrowsze.

W tym przypadku nie zrezygnowaliśmy z jabłek, bo są zdrowe i mamy na nie sezon, ale postanowiliśmy trochę namieszać w przepisie na ciasto. Okazuje się, że ciasto drożdżowe nie musi być kopcem mąki pszennej i cukru. Mąkę pszenną zastąpiliśmy orkiszową, a aby było jeszcze zdrowiej, głównym składnikiem masy jest kasza jaglana. Ku naszemu zaskoczeniu kasza jest praktycznie niewyczuwalna, a dzięki niej placuszki są delikatne i puszyste.

 

 

Kasza jaglana już od jakiegoś czasu wróciła na nasze talerze. Sięgamy po jej wersję na słodko i na słono. Mówi się, że jaglana to najstarsza i najzdrowsza z kasz. Ma opinię naturalnego antybiotyku. Charakteryzuje się właściwościami bakteriobójczymi i antywirusowymi. Kasza ta jest bezglutenowa i lekkostrawna. Świetnie nadaje się dla osób chcących zrzucić parę kilogramów. Doskonale wpływa na stan i wygląd włosów, skóry i paznokci. W związku z tym, że kasza ma właściwości detoksykacyjne, często jest bazą diet oczyszczających. Dostarcza witaminy B, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, magnezu, potasu i miedzi. Ma dobry wpływ na stawy.

Placki jaglane – składniki:

– 3,5 szklanki ugotowanej i wystudzonej kaszy jaglanej
– 35 g świeżych drożdży
– 2 łyżki cukru
– 3 szklanki lekko ciepłego mleka sojowego
– 1/2 szklanki mąki orkiszowej
– 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
– pół łyżeczki cynamonu
– porządna szczypta gałki muszkatołowej
– 3-4 duże jabłka
– olej kokosowy do smażenia
– miód do polania placków

Placki jaglane – przygotowanie:

Drożdże rozetrzyj z cukrem, dodaj mleko i mąkę orkiszową.

placki-jaglane-przepisZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Połącz składniki i odstaw pod przykryciem na 15 minut. Do zaczynu wrzuć kaszę, mąkę ziemniaczaną i przyprawy.

placki-jaglane-z-jablkamiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Zmiksuj na gładką masę. Odstaw na 30 minut w ciepłe miejsce. W tym czasie umyj i pokrój jabłka w mniejszą kostkę. Wmieszaj delikatnie w wyrośnięte ciasto.

jaglane-plackiZdjęcie: masz.talerz | www.fotografiamasztalerz.pl

Na patelni rozgrzej odrobinę oleju. Łyżką nakładaj ciasto na patelnię. Smaż z obu stron, aż placki będą rumiane. Podawaj z miodem.

 

masz.talerz – duet fotografów, na co dzień współpracujących z organizacją Slow Food Youth Warsaw, z magazynem Zwykłe Życie, różnymi restauracjami i szefami kuchni. 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

„Nie polecam grup wsparcia, forów internetowych. Mam bardzo przykre doświadczenia z pacjentami, którzy zostali tam dotkliwie skrytykowani” – mówi Kamila Urbaniak, dietetyk i autorka bloga kreatorniazmian.pl

Laurie Penny

Laurie Penny: bez odwagi nasze pokolenie jest skazane na kolejną dekadę politycznego wykluczenia i gównianej muzyki

„Hormony działają na podstawie tego, co jemy. Jeśli nie jemy zgodnie ze swoim metabolicznym IQ, brak nam energii, koncentracji i mamy kłopoty z układem pokarmowym” – mówi health coach Agnieszka Pająk

„Zdarzyło mi się już dyskutować z 14-latką o tym, czy seks analny jest wystarczającym zabezpieczeniem przed ciążą” – mówi Milena Maria Sęp, lekarz rezydent ginekologii i położnictwa

Zainteresują cię również:

Sorbety warzywno-owocowe. Idealnie pomogą przetrwać upały!

Tort cytrusowo-szpinakowy

Tort cytrusowo-szpinakowy. Smak, którego nie sposób zapomnieć!

Malinowo – morelowa pyszność pod owsianą kruszonką

Letnia sałatka z kurkami. Odrobina lasu na talerzu

Jabłka na patyku. Uważaj, ten deser może uzależnić!

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Sałatkowy dream team: marchewka i olej rzepakowy

Pizza z kurkami

Orkiszowa letnia pizza z kurkami. Jedz bez wyrzutów sumienia!

wegańskie lody malinowo-porzeczkowe

Wegańskie lody porzeczkowo-malinowe. Smakują bosko!

Truskawkowe żelki. Doskonały smakołyk bez grama chemii

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Kukurydziane ciasteczka z pigwą

Komosa ryżowa zapiekana z brzoskwiniami

Drożdżówki z rabarbarem

Chrupiące drożdżówki z rabarbarem i budyniem

nernik z brzoskwiniami

Przepis na brzoskwiniowy nernik na zimno. Letnia alternatywa dla tradycyjnego sernika

Wegańskie tarty z borówkami

Wegańskie tarty z borówkami

Przepis na creme brule

Jaglano-brzoskwiniowy crème brûlée z malinami

Przepis na aksamitny deser jaglany z jagodami i czereśniami

Unsplash

Kalarepa – schrup ją w sałatce!

Wegańska panna cotta z jeżynami. Bez żelatyny, śmietany i cukru

Marmolada z dzikich mirabelek

Daktyle nadziewane malinami i masłem orzechowym

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Letni dżem z jagód. Bez cukru!

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Nie marnuj jedzenia! Cydr ze skórek gruszek

Tian – warzywa w nowej odsłonie. Doskonale sprawdzi się na letnią kolację

Pudding ryżowy z brzoskwiniami

Pudding ryżowy z brzoskwiniami