Przejdź do treści

Jak przeżyć tłusty czwartek? Oto kilka zasad dotyczących jedzenia słodyczy

Zdjęcie: Jenna Day / Unsplash
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Chrup, chrup pora!
„Konsekwencje pracoholizmu to wyczerpanie fizyczne i emocjonalne”. Kiedy za bardzo kochasz swoją pracę?
Doskwiera ci ciągłe zmęczenie? To może być objaw poważnej dolegliwości. Zbadaj się
Zdrowe śniadanie do szkoły: orkiszowy omlet plus sok marchwiowy
Kobieta siedząca przy łóżku
Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

Dzisiaj tłusty czwartek. Dzień, w którym pozwalasz sobie na więcej, jeśli chodzi o słodkości. Niebawem zaczną się licytacje, kto zjadł więcej pączków czy faworków. Oczywiście, słodycze są dla ludzi. Warto jednak pamiętać o kilku zasadach dotyczących kupowania i jedzenia słodkości, nie tylko w tłusty czwartek.

Oto kilka z nich

Czytaj etykiety

Najlepiej wybierać te słodkie produkty, na etykiecie których cukier występuje na jak najdalszej pozycji – im dalej na etykiecie, tym go mniej w produkcie. Oczywiście, nie każdy pączek jest szczegółowo opisany, ale zawsze można spytać o jego skład podczas zakupów w cukierni.

Stosuj zdrowe zamienniki

Pokusa to pokusa. Może nie akurat w tłusty czwartek, ale raz na jakiś czas zamiast pączka czy batonika warto rozważyć np. suszone owoce w ramach przekąski. Oprócz glukozy dostarczającej natychmiast „paliwo” do mózgu zawierają również witaminy i sole mineralne. I są dostępne przez cały rok.

Ciasto piecz sama

Jeśli masz słabość do pączków, ciast i ciasteczek, naucz się je piec. Przy produkcji słodkości często stosuje się najtańszy tłuszcz, który w połączeniu z cukrem i mąką powoduje trudno strawne połączenie. Jeśli pieczesz sama, przynajmniej wiesz, co jesz.

Czekoladę wybierz gorzką

Naturalne ziarna kakao po rozgryzieniu są bardzo gorzkie, ale to one zawierają najwięcej magnezu i cennych przeciwutleniaczy. Czekolada mleczna powstaje podczas mieszania zmielonych ziaren kakao, cukru, mleka i masła kakaowego. Gorzka jest po prostu zdrowsza.

Nie jedz słodyczy z głodu

Jeśli jesteś głodna, zjedz obiad, nie pączka. Po zjedzeniu słodkiej przekąski szybko przestaje nam się chcieć jeść, ale po krótkim czasie znów dopada nas głód i znów mamy ochotę na słodycze, a nie inne rzeczy. Robi się błędne koło. Słodycze jemy na deser!

Słodycze jedz do 15 – tylko raz dziennie!

Słodki moment powinien być tylko jeden w ciągu dnia. Po łakocie najlepiej sięgać między godz. 11 a 13, kiedy trzustka, zajmująca się metabolizowaniem cukru, jest najbardziej wydolna. Wieczorem słodycze powodują bezsenność – cukier jest sygnałem dla mózgu, że ma pracować, nie odpoczywać.

A zatem – smacznego! Ale z umiarem.

Zobacz także

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Polecamy

Barbara Falenta z książką "Mamy dla Mamy"

„Nie musisz gotować trzydaniowych obiadów, ani chodzić po domu w sukience i w szpilkach”. Barbara Falenta o macierzyństwie z dystansem i książce „Mamy dla Mamy”

„Nie kąp dziecka codziennie, bo będzie miało za cienką skórę”, „Nie obcinaj mu włosów, bo szybko wyłysieje”. Jak młode mamy powinny reagować na takie porady, wyjaśnia socjolożka

„Jak to możliwe, że nie mam rąk i nogi, a mam chłopaka i pracę, kiedy ona jest zdrowa i ładna, a tego nie ma” – mówi w rozmowie z Hello Zdrowie Aldona Plewińska, modelka inna niż wszystkie

„Miednica to nasze kobiece centrum dowodzenia”. Mięśnie Kegla potrzebują treningu, fizjoterapeutka wyjaśnia jak to robić i w jaki sposób ciało nam się odwdzięczy

Zainteresują cię również:

Potrzebujesz wzmocnienia dla intelektu? Oto 6 produktów poprawiających pracę mózgu

Reklamy fast foodów mogą zostać zakazane w Wielkiej Brytanii. To plan walki z epidemią otyłości wśród dzieci. Brawo!

„Postanowiłam, że to ja wydymam bulimię, a nie ona mnie”. Aleksandra Dejewska o wyjściu z zaburzeń odżywiania

Top 5 produktów na dobry nastrój. Co poprawia nam samopoczucie?

Kobieta gotuje w kuchni

Jesteś szczupła a mimo to wciąż się odchudzasz? Poznaj 8 zagrożeń głodówki

Dieta Ewy Dąbrowskiej – tak czy nie?

Zdarza ci się zjeść banana na śniadanie? Sprawdź, czy to dobry wybór. Tłumaczy dietetyczka Paulina Roziewska

Wystarczy, że stracisz 5 proc. masy ciała, a poprawisz stan swojego zdrowia. Zobacz, jakie korzyści płyną z odchudzania

śpiące dziecko

Skaza białkowa u niemowlaka – w jaki sposób się objawia? Jak jej skutecznie zapobiegać?

cholesterol w 3D

Jak obniżyć poziom cholesterolu całkowitego? Dieta, aktywność fizyczna, lekarstwa

cholesterol blokujący tętnicę w 3D

Cholesterol LDL – jak obniżyć jego poziom? Dieta antycholesterolowa jako element terapii

kobieta kawa na wynos

Poznaj i wyeliminuj! 6 najgorszych nawyków żywieniowych

Pączkowa akcja charytatywna! Przyczyń się do stworzenia ogrodu warzywnego dla dzieciaków z Domu Dziecka

6 rzeczy, które spowalniają metabolizm

Martwi cię słaba przemiana materii? Oto, co może być przyczyną

daria rybicka

„Jeżeli masz jakąś wątpliwość, czy sposób odżywiania wpływa na twój układ nerwowy, sprawdź to!” Dietetyk Daria Rybicka o diecie w leczeniu depresji

Zdrowsza opcja na tłusty czwartek – pieczone pączki z lukrem z nerkowców

Tłusty czwartek z oponką… daktylową! Sprawdź przepis na pączki w wersji odchudzonej

Męczą cię zaparcia? Zobacz, jakie produkty powinnaś jeść, aby się ich pozbyć

Kobieta leży u kosmetyczki w legginsach i ma wykonywany zabieg

Co to jest endermologia – efekty, wskazania i przeciwwskazania do masażu podciśnieniowego

Dietetyczny anty-ranking. Których diet promowanych przez celebrytów lepiej unikać? Zobacz, co mówią specjaliści

Nie objadaj się na noc!

Masz ochotę na krwiste ciasteczko w kształcie tamponu czy kubeczka menstruacyjnego? „Zawierają w sobie temat tabu i są bardzo smaczne”

Kobieta siedzi i karmi dziecko piersią

Co można jeść karmiąc piersią? Dieta matki karmiącej

taca z jedzeniem, na której jest mnóstwo produktów, które podnoszą cholesterol. Powyzej jest napis cholesterol

Jaka dieta na wysoki cholesterol jest odpowiednia? Co można jeść, a czego lepiej unikać?