Przejdź do treści

Joga dla kręgosłupa

Joga dla kręgosłupa
video: Hello Zdrowie
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
kobieta myje twarz
Seks dobry na wszystko, nawet na trądzik? HZ kontra mity #10 Trądzik
Kobieta dekoruje pierniki
8 sposobów na spędzenie świąt bez wyrzutów sumienia
Dobra wiadomość dla chorych na rdzeniowy zanik mięśni – lek na SMA będzie refundowany w Polsce
stół świąteczny
Racjonalne podejście do jedzenia podczas świąt. Dietetyk radzi, jak znaleźć złoty środek
Magiczne portrety chorych dzieci w szpitalach. Zobacz zdjęcia z projektu „Heart Project”

„Masz tyle lat, ile lat ma twój kręgosłup” – mówi chińskie powiedzenie. Jeśli masz około trzydziestki, prowadzisz siedzący tryb życia, dużo pracujesz przy komputerze, żyjesz w stresie, to niestety, możesz śmiało dodać sobie kolejne dziesięć lat do swojego wieku biologicznego.

Problemy z kręgosłupem to dziś prawdziwa plaga. Sztywność, wadliwa postawa, napięcie i ból – dla wielu z nas to codzienność. Ale od czego jest joga?

Dziś zaprezentujemy wam zestaw prostych asan, który stosowany codziennie uelastyczni, wydłuży i zregeneruje kręgosłup, poprawi krążenie krwi w tym obszarze, a także rozciągnie oraz wzmocni powiązane z problemem grupy mięśni. Zestaw może być też stosowany jako doraźna, szybka pomoc dla kręgosłupa. Pozycje jogi należy wykonywać uważnie, głęboko i spokojnie oddychając. Po opanowaniu sekwencji proponowanych asan dobrze byłoby każdą z nich wykonać dwukrotnie lub wydłużyć czas jej trwania, zwiększy się w ten sposób terapeutyczny efekt praktyki.

Przy poważniejszych problemach z kręgosłupem warto wybrać się na dedykowane tematowi sesje do renomowanych szkół jogi. Są tam bardzo popularne, a uczestników jest tak wielu, że sale dosłownie pękają w szwach. Nic w tym dziwnego, joga jest jednym z najlepszych sposobów terapii i profilaktyki problemów z kręgosłupem, a nauczyciele specjalizujący się w tej tematyce odnoszą spektakularne sukcesy w wyprowadzaniu swoich pacjentów z poważnych schorzeń i dolegliwości.

 

 

Kasia Bem – nauczycielka jogi, oddechu i medytacji w systemach Sivananda Jogi (tytuł Master of Yoga, II stopień specjalizacji), Ashtangi Jogi i Sri Sri Jogi, RYT 500. Autorka programów: Joga dla Twarzy, Potęga Ciszy, Happy Detoks z jogą naturalnie! Autorka książki "Happy Detoks". Więcej: www.kasiabem.comwww.namastejoga.pl

 

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy

Zainteresują cię również:

„Joga prenatalna nie wymaga wcześniejszego doświadczenia. Zawiera wyłącznie bezpieczne ćwiczenia i techniki”

Weekendowy detoks sokowy

Weekendowy detoks sokowy

Otwórz klatkę – weź oddech cz. 2

Ashtanga da ci kopa!

Nie garb się! Będziesz… weselszy

Chorzy od pracy

5 negatywnych syndromów chorób, które mogą pojawić się podczas pracy

5 pobudek lepszych niż kawa

5 sposobów na lepszą pobudkę

Joga hormonalna – sposób na równowagę

Człowieku, wyprostuj się! Twój kręgosłup cierpi.

Kręgosłup vs. wielkie porządki

Twój kręgosłup, gdy masz 20, 30, 40 lat

Natychmiastowa ulga dla kręgosłupa. Ćwiczenia na ból pleców