Przejdź do treści

Joga w hamaku. Ćwicz nad ziemią!

joga yoga
Istock.com
Podoba Ci
się ten artykuł?
Udostępnij bliskim
Najnowsze
Ciepłe mleko na bezsenność?
Ciepłe mleko na bezsenność?
5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku
5 rzeczy, które mężczyźni uwielbiają w łóżku
Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko - dlaczego warto pozwolić dziecku się brudzić?
Brudne dziecko to szczęśliwe dziecko – dlaczego warto pozwolić dziecku się brudzić?
Witamina D - jak przyjmować i czego unikać?
Witamina D – jak przyjmować i czego unikać?
Tłuszcze czy węglowodany – co nas usypia?
Tłuszcze czy węglowodany – co nas usypia?

Kilkanaście centymetrów nad ziemią. Uczucie, jakbyś latał. Nowy sposób odczuwania własnego ciała. Joga antigravity to najnowszy wynalazek speców od fitnessu.

Najpierw jest rozciąganie. Potem delikatne kołysanie. W końcu – hop – nogi w górę, głowa w dół, stopy wokół miękkiego materiału. Ciało się rozciąga, otwiera. Miękki hamak podtrzymuje ciało i pozwala odpowiednio rozciągnąć się mięśniom zarówno podczas rozgrzewki, jak i właściwego treningu. Na pasach materiału można bujać się jak na huśtawce, wisieć głową w dół w różnych pozycjach, zaawansowani mogą nawet robić szpagat w powietrzu.

Joga – wbrew grawitacji

Joga antygrawitacyjna, nazywana też aerial jogą, to połączenie jogi klasycznej, pilatesu, ćwiczeń wzmacniających, aerobowych i… akrobacji na trapezie. Wszystkie ćwiczenia wykonuje się bowiem na specjalnym hamaku podwieszonym do sufitu. Miękki, ale bardzo wytrzymały materiał (wytrzymuje obciążenie ponad 400 kilogramów) układa się raz jak gruby sznur, raz jak szeroki pas, na którym można spokojnie się wylegiwać, albo hamak, na którym można się pobujać. Ci, którzy spróbowali, deklarują, że podczas ćwiczeń czują się jak artyści ze słynnej akrobatycznej grupy Cirque du Soleil. Tyle tylko, że ćwiczą nie kilkanaście metrów, lecz 70 centymetrów nad ziemią.

Ćwiczenia na pośladki – od A do Z

Ćwiczenia aerial jogi na podwieszanych hamakach to znakomity wynalazek, który nowicjuszom ułatwia stawianie pierwszych kroków w jodze, a dla zaawansowanych stanowi miłą odmianę od rutynowych ćwiczeń.

– To znakomita metoda, która pomaga w otwarciu się, wspomaga nasze sztywne ciało we wchodzeniu w jogiczne pozycje – tłumaczy Marcin Brener z Centrum Jogi i Samorealizacji we Wrocławiu, który jako jeden z niewielu w naszym kraju jest instruktorem antigravity jogi. Podczas treningu na hamaku znacznie łatwiej wykonać figury (takie jak chociażby stanie na głowie), które zazwyczaj początkującym adeptom jogi stwarzają problemy. Jedna z najbardziej efektownych jest ta zwana „małpką”, kiedy to odwróceni do góry nogami jogini oplątują zgięte nogi taśmą i wygodnie „dyndają” nad ziemią. – Dla początkujących wspomaganie, jakie daje hamak, jest świetnym punktem wyjścia do poznania pozycji, których na co dzień, na macie, nie byliby w stanie przyjąć. Zaawansowanym umożliwia głębsze, czasami zaś zupełnie odmienne odczuwanie wielu figur – zachwala. Sam zainteresował się tym rodzajem jogi zupełnie przez przypadek – zobaczył film na YouTubie. Zaczął interesować się tematem i w końcu pojechał do Niemiec na warsztaty. Tam przekonał się, jak wielką frajdę może sprawiać ćwiczenie w powietrzu. – Osobom, które już ćwiczą jogę, pozwala pełniej, z innym zaangażowaniem, bardziej szczegółowo poczuć moc poszczególnych asanów – tłumaczy Marcin.

Joga w hamaku

Zdjęcie: shutterstock

Joga – bujaj się

Antygrawitacyjna joga została wymyślona w ośrodku Crunch – tym samym, który wypromował popularny wśród kobiet pole dance, czyli fitnessowe ćwiczenia przy drążku do striptizu. Jej pomysłodawcą jest trener i tancerz Christopher Harrison, który wymyślił ten rodzaj ćwiczeń jako trening dla swojej grupy akrobatycznej Team AntiGravity. Trening miał pomóc tancerzom, którzy podczas pokazów występują w specjalnych sprężynujących antygrawitacyjnych butach, w rozciąganiu i wzmacnianiu mięśni. Ćwiczenia w powietrzu okazały się znacznie bardziej zabawne i wciągające niż tradycyjne zajęcia na siłowni. – Największym atutem antigravity jogi jest to, że pozwala na rozciągnięcie kręgosłupa. Na co dzień chodzimy zgarbieni, obciążamy mięśnie, a ćwiczenia w powietrzu sprawiają, że w naturalny sposób, kręg po kręgu, kręgosłup ustawia się w należytym porządku. Takie ćwiczenia poprawiają sylwetkę i niwelują bóle związane np. z siedzącym trybem pracy – zachwala Brent Holten, jeden z instruktorów z centrum Crunch. Po każdym treningu następuje chwila relaksu, kiedy to ćwiczący bujają się w hamakach.

Choć niektóre ćwiczenia wyglądają dość ryzykownie, aerial joga to ćwiczenia dla każdego. Początkujący uczą się pracy z hamakiem, zaczynają od oswojenia się z „lataniem”, szybko jednak mogą wykonywać bardziej skomplikowane figury, jak chociażby wspomniana „małpka”. Ci, którzy mają już większe doświadczenie, mogą ćwiczyć bardziej „fikuśne” pozycje, mogą też zestaw do powietrznej jogi zamontować sobie w domu. Koszt hamaka z mocowaniem to około 450 zł. Choć aerial joga wygląda bardzo efektownie, polskie kluby fitness i szkoły jogi dość powoli otwierają się na tę nowość.

Zobacz także

Pierwsze suplementy od kobiet dla kobiet

Poznaj WIMIN

Podoba Ci się ten artykuł?

Tak
Nie

Powiązane tematy:

Zainteresują cię również:

Ćwiczenia relaksacyjne - sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Ćwiczenia relaksacyjne – sposób na walkę ze stresem dla osób w każdym wieku

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Trening – 12 sygnałów, że przesadzasz!

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Piloxing, czyli gra przeciwieństw

Spożywcze wampiry energetyczne

Spożywcze wampiry energetyczne. 6 produktów, przez które będziesz się czuć jeszcze bardziej zmęczona

Trening z gumą fitness – warto!

Trening z gumą fitness – warto! Wypróbuj te zestawy ćwiczeń

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz!

Martwy ciąg – ćwiczenie mistrz! I wcale nie jest tylko dla facetów

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Burpees to jedno z najlepszych ćwiczeń w świecie fitness. Podejmij wyzwanie!

Mężczyzna wykonuje ćwiczenia na rwę kulszową

Ćwiczenia na rwę kulszową. Rehabilitacja i ćwiczenia na nerw kulszowy w domu

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

Chcesz się skutecznie odchudzać? Oto kilka pomocnych wskazówek

„Dbanie o siebie to dawanie sobie czasu i takiej aktywności, która nam sprawia radość” – mówi Olga Paprocka, nauczycielka Jogi Vinyasa

Jak zrobić szpagat?

Jak dobrze się przygotować, by zrobić szpagat? Podpowiada Kasia Bigos

Kobieta skacze

Dlaczego ćwiczenia na trampolinie zrujnują ci zdrowie? Tłumaczy fizjoterapeutka

Joga twarzy

„Joga twarzy jest dla osób, które nie chcą stosować inwazyjnych metod lub poddawały się zabiegom ostrzykiwania różnymi substancjami chemicznymi” – mówi Anna Kaim, instruktorka jogi twarzy

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Ćwiczę, ale wciąż nie chudnę. Dlaczego tak się dzieje? Oto odpowiedź!

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca

Punkty spustowe – przekleństwo sportowca. Jak sobie z nimi poradzić?

Bieganie na czczo

Poranny trening na czczo – spalacz tłuszczu?

Ćwiczenia w podporze: 5-minutowy trening

Ćwiczenia w podporze. To tylko 5-minutowy trening a twój kręgosłup poczuje znaczną różnicę!

„Staram się pokazać, że bycie fit może być proste i ludzkie – można jeść czekoladę i jednocześnie być w formie” – mówi trenerka Marta Hennig

Wykrok niejedno ma imię

Wykrok niejedno ma imię. Poznaj jego najlepsze wersje

Ewa Chodakowska / Purella

Ewa Chodakowska: ważne, aby określić realny cel, a w jego realizacji podążać małymi krokami

Złe nawyki, które odbierają ci energię. Zobacz, czego warto się pozbyć

Nauczycielka jogi pokazuje ćwiczenie rozciągające na krześle

Masz pracę siedzącą? Poznaj „Koci Grzbiet”. „Najprostsze i superważne ćwiczenie za biurkiem” – twierdzi nauczycielka jogi

Trening a zdrowie / istock

Ćwiczenia na receptę. Można wyleczyć się dzięki sportowi?

Bezsenność / pexels.com

Nie możesz zasnąć? Poznaj receptę na dobry sen według Kasi Bem

Najpopularniejsze

Masturbacja może być jeszcze przyjemniejsza. Co robić, aby przenieść doznania na wyższy poziom?

Regeneracja organizmu po odstawieniu alkoholu. Sprawdź, jakie są efekty, kiedy zrezygnujesz z weekendowego drinka

kobieta, którą bolą plecy

O czym świadczy ból pod łopatką? Charakter bólu, objawy i możliwe sposoby leczenia

Płatki kwiatków na otwartej dłoni

Zastrzał – 7 domowych sposobów jak sobie z nim poradzić

sen

Co oznacza drętwienie rąk w nocy i podczas snu?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Co oznacza obniżona temperatura ciała i jakie są jej przyczyny? Kiedy spadek temperatury może być niebezpieczny?

Policzek kobiety z włókniakiem miękkim

Włókniak miękki ‒ jakie są jego przyczyny i jak się pozbyć takich zmian?

Para na kanapie

Seks analny – co to jest i jakie są najlepsze pozycje analne?

„Wyjście z toksycznego związku nie łatwe, ale jest możliwe. I trzeba to zrobić. Dla siebie”. Dr Bogdan Stelmach o niezdrowych relacjach w parze

8 rzeczy, których organizm kobiety nie wybacza po 30-tce

spuchnięta powieka - kobieca powieka

Spuchnięta powieka – przyczyny i leczenie opuchlizny. Domowe sposoby na opuchnięte powieki.

Kobieta pokazuje język, na nim jest zaznaczony czerwony punkt

Krosta na języku – przyczyny powstawania, leczenie. Skąd się bierze krosta na języku i jakie ma formy?

Truskawki - produkty bogate w błonnik

Błonnik – w czym jest go dużo? Sprawdź, jakie owoce i warzywa są bogate w błonnik

kobieta z bólem zęba

Ropień zęba – domowe sposoby na opuchliznę

Ból trzustki - kobieta trzymająca się za brzuch

Ból trzustki – jak boli trzustka i jak odróżnić ból trzustki od bólu żołądka?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?

Co oznacza ból pleców na dole i jakie podjąć leczenie, by go uśmierzyć?